Home Forums Leesclub 130: Zwarte ziel Zwarte ziel, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #23430 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 268

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

De cover van dit boek is anders dan haar vorige boeken. Ik vind hem lekker mysterieus.
    De vrouw die wegloopt, de schaduw, het bos, het maakt me nieuwsgierig.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Een spannende thriller, net als uitgeschakeld die me van het begin tot het eind in zijn greep heeft.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen. De twee vorige boeken vond ik goed. Hoop dat dit boek even goed of zelf nog beter is.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 134

Een mooie cover waarop een wegrennende vrouw te zien is. In het water een afspiegeling van haar: haar zwarte ziel? Verder de mysterieuze achtergrond en de titel in het zwarte stuk, geeft het geheel een duister tintje.

De auteur Angelique Haak ‘ken’ ik al van haar eerdere twee boeken( die overigens erg goed zijn)

Mijn verwachting van Zwarte ziel is dat het een spannende thriller zal zijn met een aantal verrassende wendingen en gebeurtenissen.

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 40

De cover is wel weer heel anders dan van de andere 2 boeken van Angelique.
    De cover vindt ik wel mysterieus met de wegrennende vrouw. Waar zal zij voor wegrennen.

De auteur Angelique Haak ken ik al van de andere 2 boeken die ze heeft geschreven.

Mijn verwachting is dat deze boek net zoals de anderen zal boeien vanaf begin tot aan het eind.
    Een boek waarin je wil blijven lezen, maar ook onverwachte wendingen heeft

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 138

Cover
    Ik vind de cover mooi, mooie kleuren, de mist in het bos maakt het mysterieus, maar ook de vrouw die wegloopt is mysterieus, waar loopt ze van weg, of naartoe?

Auteur:
    Ik las de vorige boeken van Angelique ook en vond ze heel goed. Dit is een tot nu toe een reeks die nog lang mag doorgaan.

Verwachting:
    ik verwacht van deze dezelfde soort spanning. Ik ben ook benieuwd hoe het met Jennifer gaat.

marijke van der hoek
    Bijdrager
    Post count: 5

De cover: geheimzinnig, waarvoor rent deze vrouw weg? Is het haar zwarte ziel of ?? Zijn het 2 lagen in haar persoonlijkheid.. ze wordt weerspiegeld in het water… je ziet ook niet duidelijk wie ze is …. tot nu toe een thriller waardige cover..
    Of ik Angelique Haak ken? Nee, maar ze heeft zulke goede en lovende recensies , dat ik veel Van haar verwacht
    Van het boek verwacht ik veel spannende uren leesplezier en een onbedwingbare dwang tot: lezen, lezen,ik wil weten hoe het afloopt !!!

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 112

De cover: geheimzinnig, waarvoor rent deze vrouw weg? Is het haar zwarte ziel of ?? Zijn het 2 lagen in haar persoonlijkheid.. ze wordt weerspiegeld in het water… je ziet ook niet duidelijk wie ze is …. tot nu toe een thriller waardige cover..
    Of ik Angelique Haak ken? Nee, maar ze heeft zulke goede en lovende recensies , dat ik veel Van haar verwacht
    Van het boek verwacht ik veel spannende uren leesplezier en een onbedwingbare dwang tot: lezen, lezen,ik wil weten hoe het afloopt !!!

Vindt het een beetje jammer dat je dan in het derde deel begint. Om de hoofdpersoon te leren kennen zou je eigenlijk eerst de 1e 2 delen moeten lezen.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 112

Cover: De cover, waar ik alleen de voorkant van zie vanwege de ePub, doet duister aan. De kleuren zijn onheilspellend, een beetje sober, donker, duister. Dat past goed bij de titel.

Auteur: Haar vorige 2 boeken met Jennifer in de hoofdrol hebben me aangename leesuren gegeven. Ik vind haar een fijne schrijfster.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Ik verwacht opnieuw een spannend verhaal en Jennifer nog beter te leren kennen.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 265

Cover: Ik heb de ePub, dus het boek elders (bij bol.com) opgezocht voor de kleur. Mysterieuze kleur, dat blauw. Mistig, maar ook het spiegelbeeld in het water. Naast de titel van het boek een extra tekst, die in een winkel mij ertoe zou bewegen het boek op te pakken. De tekst maakt nieuwsgierig.
    Geen achterkant, dus daar kan ik niets over zeggen.

Auteur: Afgaande op eerdere boeken die ik van Angelique Haak heb gelezen, hoop ik op dezelfde stijl en prima schrijfstijl.

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek, met onverwachte wendingen. Een boek dat je ademloos in een keer uit wil lezen.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 56

Cover: Een vrouw staat op een been op een oever. Ze heeft lang haar en draagt een regenjas. Haar silhouet wordt weerspiegeld in het water. De achtergrond is wat ik noem groen-sepia. De bomen worden ook weerspiegeld. De woorden ‘Zwarte Ziel’ staan in het wit geschreven op de oever. Dit geeft de indruk dat het verhaal mysterieus zal zijn.
    Ik vraag me ook af of het meisje op een been staat of maar een been heeft.

Auteur: Ik ken de auteur niet als auteur, ik heb haar wel via sociale media wat leren kennen. Ze werd geboren in Rotterdam wat ik een prachtige stad vind. Ik ben benieuwd naar haar schrijfstijl.

Verwachting: Ik verwacht een donker verhaal, met veel mystiek. Ik ben altijd benieuwd naar paragnosten en hun bijdrage aan een verhaal. De rechercheur is een vrouw, dus dat kan al niet misgaan.

Persoonlijk noot: Ik heb nog geen verhaal van Angelique Haak gelezen; ik lees net in een reactie dat dit een derde deel is en dat er dan beter niet ingeschreven wordt als je de eerste twee niet gelezen hebt. Ik let er altijd op als het gaat om een zoveelste deel of het afzonderlijk te lezen valt, ik heb hier niet opgemerkt dat je de eerste twee delen moest lezen. Die opmerking stond er bvb wel bij VT5 van Melissa Skaye. Bij mijn inschrijving voor deze leesclub heb ik gemeld dat ik de auteur alleen ken van haar posts op facebook, o.a. over een mooi zebrapad. Als Belg is het verdorie heel moeilijk om boeken van Nederlandse thrillerauteurs in handen te krijgen, of je moet ze bestellen. Je kan niet zomaar een winkel binnen gaan en beginnen bladeren, want nee, ze hebben ze niet. Zelfs tijdens mijn bezoekjes naar Rotterdam, Maastricht, Breda zag ik geen exemplaren van Skaye, Sharpe, Haak … En die boekenfestivals, daar geraak ik nu niet. Ik heb zowel Skaye als Sharpe via leesclubs leren kennen, en de nieuwe van Skaye staat in bestelling.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487

Cover:
    Persoonlijk noot: Ik heb nog geen verhaal van Angelique Haak gelezen; ik lees net in een reactie dat dit een derde deel is en dat er dan beter niet ingeschreven wordt als je de eerste twee niet gelezen hebt. Ik let er altijd op als het gaat om een zoveelste deel of het afzonderlijk te lezen valt, ik heb hier niet opgemerkt dat je de eerste twee delen moest lezen. Die opmerking stond er bvb wel bij VT5 van Melissa Skaye. Bij mijn inschrijving voor deze leesclub heb ik gemeld dat ik de auteur alleen ken van haar posts op facebook, o.a. over een mooi zebrapad. Als Belg is het verdorie heel moeilijk om boeken van Nederlandse thrillerauteurs in handen te krijgen, of je moet ze bestellen. Je kan niet zomaar een winkel binnen gaan en beginnen bladeren, want nee, ze hebben ze niet. Zelfs tijdens mijn bezoekjes naar Rotterdam, Maastricht, Breda zag ik geen exemplaren van Skaye, Sharpe, Haak … En die boekenfestivals, daar geraak ik nu niet. Ik heb zowel Skaye als Sharpe via leesclubs leren kennen, en de nieuwe van Skaye staat in bestelling.

@Alex van Damme, dit boek is best los te lezen. De vorige delen gelezen hebben voegt alleen iets extra’s toe. Dus niet getreurd; veel leesplezier…

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 145

Oef, mijn reader is echt kapot. Dus ik moet gaan lezen op mijn mobiel. Geeft niets, zal wat langzamer gaan maar ik ga aankomende week beginnen.

Cover:
    De cover is mooi, de kleuren zijn prachtig en zou voor mij aanleiding zijn om het boek op te pakken in de winkel.
    De vrouw die weerspiegelt wordt, het geeft niets prijs wat dit te maken heeft met een zwarte ziel. Prachtige cover voor een thriller.

Auteur:
    Mijn verwachtingen zijn hoog. Ik heb haar andere boeken ook gelezen en die waren heel erg goed.

Verwachting:
    Ik verwacht wederom een thriller met verschillende plotwendingen. Het blijft een mysterie tot het eind hoe het afloopt en ik hoop dat ik weer moeite zal moeten doen om het weg te leggen. Of in dit geval weg te klikken.

Angelique Haak
    Bijdrager
    Post count: 39

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie allemaal zo positief over de cover zijn. Ik vind het persoonlijk de mooiste van de drie <3. En hooggespannen verwachtingen alom, ben erg benieuwd of ik die waar kan gaan maken…

V.w.b. de opmerking over het beter eerst lezen van de eerdere twee boeken, uiteraard ben ik daar voorstander van want ik wil natuurlijk dat men de hoofdpersonen goed kent. Maar aan de andere kant is het ook juist een mooie test om te zien of ik de juiste informatie heb meegegeven om dit boek als losstaand deel goed te kunnen begrijpen en er in op te kunnen gaan. Leuk dus juist dat er een mix is van lezers die alledrie de delen gelezen hebben en een aantal die dat niet hebben.

Ik wens jullie allemaal fijne leesuurtjes toe!!

Groetjes,
    Angelique

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 265

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie allemaal zo positief over de cover zijn. Ik vind het persoonlijk de mooiste van de drie <3. En hooggespannen verwachtingen alom, ben erg benieuwd of ik die waar kan gaan maken…

V.w.b. de opmerking over het beter eerst lezen van de eerdere twee boeken, uiteraard ben ik daar voorstander van want ik wil natuurlijk dat men de hoofdpersonen goed kent. Maar aan de andere kant is het ook juist een mooie test om te zien of ik de juiste informatie heb meegegeven om dit boek als losstaand deel goed te kunnen begrijpen en er in op te kunnen gaan. Leuk dus juist dat er een mix is van lezers die alledrie de delen gelezen hebben en een aantal die dat niet hebben.

Ik wens jullie allemaal fijne leesuurtjes toe!!

Groetjes,
    Angelique

Ik dacht dat ik beide eerdere boeken gelezen had, maar kwam er vandaag achter dat ik het eerste deel wel gelezen heb, maar in het tweede deel alleen begonnen was en ik om de een of andere reden het boek toen weggelegd heb. Niet omdat ik het geen goed boek vond. hoor. Waarschijnlijk te druk met corrigeren van teksten en geen tijd om te lezen en daarna in een ander boek begonnen. Gelukkig heb ik “Uitgeschakeld” wel op mijn e-reader staan en ik ben er vanmiddag in begonnen. Dan zit het helemaal vers in mijn hoofd (en tijdens het lezen, wist ik ook meteen weer waar het eerste boek over ging, ook al is het zo’n 2 jaar geleden dat ik “Een nieuw begin” gelezen heb). Het wordt dus het eind van de week voor ik aan “Zwarte ziel” toe zal komen, maar ik neem aan dat ik hem dan snel uit zal hebben.

Angelique Haak
    Bijdrager
    Post count: 39

Ik dacht dat ik beide eerdere boeken gelezen had, maar kwam er vandaag achter dat ik het eerste deel wel gelezen heb, maar in het tweede deel alleen begonnen was en ik om de een of andere reden het boek toen weggelegd heb. Niet omdat ik het geen goed boek vond. hoor. Waarschijnlijk te druk met corrigeren van teksten en geen tijd om te lezen en daarna in een ander boek begonnen. Gelukkig heb ik “Uitgeschakeld” wel op mijn e-reader staan en ik ben er vanmiddag in begonnen. Dan zit het helemaal vers in mijn hoofd (en tijdens het lezen, wist ik ook meteen weer waar het eerste boek over ging, ook al is het zo’n 2 jaar geleden dat ik “Een nieuw begin” gelezen heb). Het wordt dus het eind van de week voor ik aan “Zwarte ziel” toe zal komen, maar ik neem aan dat ik hem dan snel uit zal hebben.

Haha, nou, ik hoop dat je hem niet weer gaat wegleggen dan 😉 Maar inderdaad lekker dat het verhaal dan vers in je hoofd zit. Veel succes!

Groetjes,
    Angelique

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.