15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1746
    #23441 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Zwarte ziel een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Angelique Haak  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 327

De plot

Wat vind je van het plot?

Het plot zit goed in elkaar.
    Alle gebeurtenissen volgen elkaar goed op.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

Goede opbouw, alle gebeurtenissen volgen elkaar goed op, de spanningsboog zit goed. Goed gedaan.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Nee, ik had het einde niet zien aankomen, ik was er zelf wat door aangedaan. Ben na het lezen nog een paar dagen bezig geweest met het boek.
    Wat een goed tekenen is. Ben ik akkoord met bepaalde beslissingen die op het eind gebeuren? Nee, maar dat hoeft ook niet :).

Algemeen

Vond je Zwarte ziel een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Het boek heeft zeker en vast constant mijn volledige aandacht gehad!!!
    Kon het niet wegleggen.

Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

<Angelique heeft een begrijpelijke, vlotte, boeiende schrijfstijl.

Stel….Angelique Haak vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Ik zou haar boeken plaatsen onder aangrijpend. De thema’s die ze aanhaalt in haar boeken, zorgen voor spannende thrillers maar zijn evenzeer heel realtistisch en aangrijpend.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Moeilijk uit te leggen maar ik vind dat Angelique een eigen schrijfstijl heeft, natuurlijk verloopt het boek via de klassieke detective thriller, maar toch zorgen de emoties die Angelique in haar boek stopt voor dat extraatje waardoor je geboeid blijft en uitkijkt naar een nieuw verhaal van haar.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Doe verder zoals je bezig bent, ik ben nog niet klaar met Jennifer en Ricardo, maar van Evi zie ik ook graag iets meer verschijnen. Ik ben alvast fan!
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 147

De plot

De plot wordt netjes opgebouwd en alhoewel het voor mij niet echt als een verrassing kwam, is het een genot om te lezen.

Algemeen

Zwarte ziel is zeer zeker een boeiend verhaal, extra aangrijpend omdat het hier over kinderen gaat, en is moeilijk aan de kant te legen. De toevoeging van de paragnost Evie Smit geeft een extra dimensie aan het verhaal.
    De schrijfstijl van Angelique Haak is no nonsens en to the point, geen moeilijke woorden en dus makkelijk te volgen. Een vloeiend geheel waardoor je het boek snel uitleest.
    Het boek zou ik typeren als een aangrijpende thriller.

Dit boek

Het boek is niet echt uniek in de zin van een moord op een kindje en het politieonderzoek maar heeft iets extra’s door de toevoeging van Evie. Het speelt zich af in Rotterdam en dat is voor veel mensen herkenbaar.

Een raad of advies aan Angelique heb ik niet; ze is gegroeid in haar schrijven en ik kijk uit naar een volgend boek van haar. (misschien met Evie in de hoofdrol?)

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 147

Hoi Cees,

Op Thrillzone kan ik het boek Zwarte ziel niet vinden. Ik wil mijn recensie plaatsen 🙂

wil jij eens kijken?

alvast bedankt,

groetjes
    Kaatje

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 189

De plot
    Het plot zit heel goed in elkaar. Het is tot het eind onduidelijk hoe het zal eindigen.

Het plot verandert meerdere malen in het verhaal. Telkens had ik het idee dat ik wist hoe en wat om even later weer te twijfelen. Tot het einde toe heel goed uitgewerkt.

Nee, dit einde had ik niet verwacht.

Algemeen
    Vond je Zwarte ziel een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, Zwarte ziel is een heel goed verhaal dat telkens mijn aandacht wist vast te houden. Ik wilde het boek niet wegleggen.

Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is heel prettig en er zijn geen lange, ongemakkelijk lezende zinnen. Geen moeilijke woorden en daardoor juist leest het boek snel.

Stel….Angelique Haak  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Het boek is zeker realistisch en geloofwaardig neergezet. Het bevat een gezonde dosis spanning.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Zwarte ziel is zeker geen dertien in een dozijn boek. Wat maakt het uniek? Waarschijnlijk het idee dat het heel realistisch is en zeker van deze tijd.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee, Angelique Haak heeft geen advies van mij nodig. Ga zo door, ik kijk uit naar je volgende boeken.

marijke van der hoek
    Bijdrager
    Post count: 31

Hallo Cees, ik dacht dat ik deze vragen al had beantwoord?
    Kun jij vinden of ze er nog op staan. Ik heb het wel gedaan toen de vragn nog lichtgrijs van tekstkleur waren, alsof ze niet geactiveerd waren
    bedankt alvast Marijke

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Post count: 23

De plot

1 Wat vind je van het plot?
    Heel sterk. Eentje die je misschien kan verwachten, maar er niet vanuit gaat dat dit het echt is.

2 Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Plot wordt zeer zeker opgebouwd. Elke keer als de lezer denkt, dit is het dan, komt er nog een wending.

3 Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Verwacht niet, wel zien aankomen. Je speculeert tenslotte over de uitkomst. Je hoopt alleen vurig dat je in deze ongelijk krijgt…

Algemeen

4 Vond je Zwarte ziel een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, was heel boeiend en liet niet los. Ik liep zelfs een middag met m’n eh, ziel onder de arm. Het verhaal heeft me ook een beetje pissig gekregen… Altijd punten als het emoties ontlokt, hoe minder positief deze ook zijn.

5 Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Haak heeft een zeer toegankelijke schrijfstijl: makkelijk te begrijpen en te volgen.

6 Stel….Angelique Haak vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Zwarte ziel vond ik een zeer schrijnend verhaal, zo met het oog op de omschreven dwaling van Jeugdzorg. Dit maakte het tegelijkertijd ook heel geloofwaardig en menselijk.

Dit boek

7 Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ja, er zijn meer van dit genre boek, echter is deze ook heel specifiek en op een thema gericht. Het is uniek omdat Haak onderhuids ook aandacht vraagt voor het welzijn van kinderen.

8 Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Als raad wil ik meegeven vooral de personages zo uit te blijven werken. Advies: gewoon op deze manier door blijven schrijven. 🙂

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Post count: 23

Hoi Cees,

Op Thrillzone kan ik het boek Zwarte ziel niet vinden. Ik wil mijn recensie plaatsen
    wil jij eens kijken?

alvast bedankt,

groetjes
    Kaatje

Kon ‘m ook niet vinden in de lijst…

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 51

De plot
    het is plot is erg goed net zo als de andere boeken van Angelique.

Plot is goed opgebouwd. Als je denkt dat het verhaal zo zal gaan komt er weer een andere wending in het verhaal.
    En leuk om aan het eind een terugblik te krijgen na de andere boeken.
    Het einde was toch heel anders dan verwacht door de verrassende wending in het verhaal
    Algemeen
    Ja zeker gisterochtend was ik nog halverwege het boek, maar gisteren verder in een ruk uitgelezen.

Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het is begrijpelijk geschreven en er zit duidelijk verhaallijn in.

Stel….Angelique Haak vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Het boek is geloofwaardig. Er is ook aandacht voor de dwaling van Jeugdzorg in dit boek.

Dit boek
    Wat Angelique in al haar boeken doet is de steeds verrassende wendingen in het verhaal.
    Als je zelf invult hoe het zal gaan dan ineens krijgt het verhaal een andere wending.
    Het eind vond ik ook verrassend

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Angelique ga zo door. Ik hoop dat er snel weer een nieuw van je boek gaat verschijnen.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 168

De plot

Het plot zat weer goed in elkaar, na alle losse draadjes kwam het verrassend bij elkaar en nee, ik had dit niet verwacht. Vooral niet dat Mariska er nu mee wegkomt.

Algemeen

Zwarte ziel had zeker continu mijn volle aandacht, ik kon het boek niet meer weer wegleggen toen ik er eenmaal echt in zat. Het was makkelijk leesbaar, het zat logisch in elkaar. Fijne hoofdstukken uit verschillende perspectieven. Goed sluitend naar het eind.
    Ik vond het wel een aangrijpend verhaal, vooral ook omdat het over kinderen gaat die trauma’s hebben opgelopen en natuurlijk ook de moord op een kind. En dan de jeugdzorg, het is zo waar dat dit alles mogelijk is.

Dit boek

Ik zelf vond dit boek wel uniek vanwege Evie, de paragnost die meewerkte. Hoewel er ook meerdere boeken zijn over moorden van kinderen.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 78

De plot
    1 Wat vind je van het plot?
    Erg goed maar voor mij totaal onverwacht.

2 Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De structuur van het plot is prima met een hele goede spanning erin.

3 Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Totaal niet aan zien komen.

Algemeen

4 Vond je Zwarte Ziel een boeiend verhaal en had het steeds je aandacht?
    Ja, ik kon het bijna niet wegleggen.Het heeft mij ook een paar uurtjes slaap gekost.

5 Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken?
    Heel prettig en begrijpelijk geschreven.

6 Stel Angelique Haak vraagt aan jou om haar boeken te typeren.
    Realistisch met regelmatig toch wel een traantje.

Dit boek

7 Vind je het boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks?
    Voor mij zijn er twee zaken in het boek specifiek nl het speelt in Rotterdam en ik ben een echte Rotterdamse en het feit dat er een paragnosten in voor komt.

8 Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak mee willen geven.
    Ga a.u.b. zo door en ik hoop vurig op een vierde deel met Jennifer Brugman.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 125

Mooi, tot het eind toe blijft het spannend.

Het plot is spannend, maar ook een beetje ongeloofwaardig.

Nee dit eind had ik niet zien aankomen, vandaar dat ik het ook wat ongeloofwaardig vond.

Algemeen
    Ja het was zeker boeiend en daardoor heel snel uitgelezen.

De schrijfstijl is prettig, heel normaal en heel erg van deze tijd. Door het gevloek erin zal het sommige mensen misschien afstoten.

Aangrijpend, maar ook realistisch.

Dit boek
    De onderwerpen zijn echt en daardoor erg realistisch.

Neen, geen goede raad, ik ben een lezer en geen schrijver. Ik hoop wel dat ze met deze snelheid van schrijven doorgaat.

marijke van der hoek
    Bijdrager

Een prachtig in elkaar gezet plot. Er komen nieuwe lijntjes bij en lijnen waarvan je denkt wat moet ik hier mee ( de aanwijzingen naar Jennifer toe) maar uiteindelijk komt alles bij elkaar!

Super goed geconstrueerde thriller. Als lezer denk je mee, je denkt de oplossing te weten, maar wordt elke keer op het verkeerde been gezet. Zelfs het eind waarin de lijnen steeds dichterbij elkaar komen, is onvoorspelbaar.

Dit eind had ik beslist niet zien aankomen! Ik had heel iemand anders (in haar wanhoop) verdacht! En het einde is ook wel heel hard, over kinderen met trauma’s gesproken!

Het was een zeer spannend verhaal, voor mij niet los te laten of weg te leggen! Van begin tot eind VOLLE aandacht!

Het is een fijne schrijfstijl, wel eens rauw en ‘oeps-wat-staat-daar-nou’, maar heel realistisch en helder geschreven

Een realistische thriller, goed beschreven en daardoor zeer aangrijpend!

Voor mij is de rol die Evie speelt erg uniek! En dat maakt dit boek voor mij wel tot een heel apart boek!

Ik heb genoten van haar boek, ga zeker ook die vorige in de gaten houden…. ik zou zeggen schrijf nog veel van deze mooie boeken

marijke van der hoek
    Bijdrager

Hoi Cees zou je willen aangeven waar de recvensie moet wrden geplaatst. Het Https adres dat onder Beoordeling staat geeft niet een duidelijke plats

Hoi Cees,

Op Thrillzone kan ik het boek Zwarte ziel niet vinden. Ik wil mijn recensie plaatsen

wil jij eens kijken?

alvast bedankt,

groetjes
    Kaatje

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 325

De plot

Een goed plot, maar iets te voorspelbaar. Zeker als je de voorgaande twee boeken ook gelezen hebt.

Het boek werkt prima naar de plot toe. En het zit goed in elkaar, losse stukjes komen samen en zaken die nog vaag waren, worden duidelijk.

Grotendeels wel (Patricia), deels niet (vertrek).

Algemeen

Heel boeiend, wilde alleen maar doorlezen.

Heldere en duidelijke schrijfstijl. Het boek houd je in zijn greep.

Geloofwaardig, realistisch en aangrijpend. Het zou echt zo kunnen gebeuren, hoe tragisch dat ook is.

Dit boek

Uniek in de keuze van onderwerp. Het samenstel van de verschillende zaken (moord, vermissing, paragnost) maakt het een uniek boek.

Heb al begrepen dat dit waarschijnlijk het laatste boek over Jennifer is, jammer. Ik zou best meer over haar en het team willen lezen. Ik hoop dat Angelique nog veel boeken zal schrijven!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.