Home Forums Leesclub 130: Zwarte ziel Zwarte ziel, Na het lezen #1

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 26

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Ja, vooral Jennifer leer je in het loop van het verhaal steeds beter begrijpen en kennen.
    En Evie ook ga je ook steeds meer begrijpen als je meer in het verhaal zit.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Ja, Evie is mijn favoriete personage omdat ze zo onzeker is, kan ik me heel goed in herken op bepaalde vlakken.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Nee, ik vind de personage erg goed omschreven, zou er niks aan veranderen.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Ja, ik vind de schrijfstijl erg prettig, ik heb met plezier het boek gelezen.
    Tot het eind toe was het boeiend.

Kun je de schrijfstijl van Angelique Haak specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ga je na het lezen van Zwarte ziel de eerdere en volgende boeken van Angelique Haak ook lezen?

Ik vind de schrijfstijl erg beeldend, je heb er gelijk een beeld bij als je het boek aan het lezen ben.
    Zou zeker meer boeken van Angeligue Haak gaan lezen.

maria
    Bijdrager
    Post count: 320

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Jennifer is minder naïef ten opzichte van haar oppasser geworden en neemt uiteindelijk de tips van Evie ter harte
    Jochem komt uit zijn depressie
    Evie is nog menselijker geworden vooral aan het eind met haar dilemma en open over zichzelf en snapt de scepsis ook

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ricardo die zo in het ongewisse wordt gelaten en zijn scepsis tegen Evie.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee dan verander je het verhaal. Ik had wel graag meer geweten over de twee meisjes die de afschuwelijke ontdekking deden .

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja makkelijke schrijfstijl, helder vooral vanuit de beleving van Jennifer geschreven. Je probeert wel achter de werkelijke dader te komen en telkens kom je weer een beetje verder

5. Kun je de schrijfstijl van Angelique Haak specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Beetje filmisch, wel meeslepend vooral de onmacht als de verhoren niet lukken en staccato geschreven

6. Ga je na het lezen van Zwarte ziel de eerdere en volgende boeken van Angelique Haak ook lezen? ja

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.