15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #23434 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 327

Spanning:..9.5 punten, omdat je gans het boek door de spanning voelt

Plot:..10 punten, omdat …. alles zit goed in elkaar en is realistisch uitgewerkt.

Leesplezier:..10 punten, omdat …. enorm van het boek genoten, als je me dan na dat het boek uit is, er nog dagen mee in me hoofd laat zitten, is het een goed boek.

Schrijfstijl:.. 9.5punten, omdat …een prettige schrijfstijl.

Originaliteit:..9 punten, omdat Het thema, van jeugdzorg, verwaarlosing en verslaving die aangehaald wordt is gedurf en realistisch, er zijn er nog boeken over, maar het zijn thema’s die zeker en vast aangehaald mogen worden. + de paragnost Evi mee betrekken in gans het geheel, vond ik heel origineel. ….

Psychologie:..10 punten, omdat De pyschologische kant van het boek speelt zeker ook mee op de gevoelens van de lezer. Zoals eerder vermeld, ben ik het niet met iedere beslissing eens, maar echt goed gedaan.

Gemiddelde beoordeling:..9.6 punten een mooie score voor Angelique ik ga het boek dan ook vijf sterren geven.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 147

Spanning: 9 punten, omdat de spanning door het hele verhaal voelbaar is.

Plot: 8 punten, omdat het voor mij niet helemaal onverwacht kwam

Leesplezier: 9 punten, omdat je het verhaal in een ruk moet uitlezen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Angelique een toegankelijke schrijfstijl heeft dat makkelijk leest.

Originaliteit: 9 punten, omdat het thema in het verhaal actueel is en een goede toevoeging van paragnost Evie is

Psychologie: 9 punten, omdat de personages levendig in beeld zijn gebracht en de dialogen natuurlijk aanvoelen

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 191

Spanning: 10 punten, omdat er een onderhuidse spanning door het verhaal loopt

Plot: 10 punten, omdat deze meerdere keren verandert en tot het eind toe onduidelijk blijft.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek heel moeilijk kon wegleggen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het heerlijk leest, net als haar andere boeken.

Originaliteit: 10 punten, omdat het realistisch is en van deze tijd.

Psychologie: 9 punten, omdat boek je aan het denken zet.

Gemiddelde beoordeling: 9,8 punten

marijke van der hoek
    Bijdrager
    Post count: 38

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).
    Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.
    Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:
    Spanning: 9 punten, omdat het boek je aandacht gevangen houdt. Je leest ademloos door…. Soms moet je even stoppen om alles weer op een rijtje te zetten
    Plot:.9 punten, omdat het steeds zo onverwacht is, je wordt steeds op het verkeerde been gezet..het gaat steeds net een andere kant uit..
    Leesplezier:.9 punten, omdat ik het in één adem heb uitgelezen,….
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het snel is, je laat inleven in de personages, originele elementen toevoegt aan het verhaal
    Originaliteit:.9 punten, omdat het heel origineel is met de komst van Evie! En de aura’s die zij kan lezen, die ook de lezer eigenlijk op andere sporen moet zetten!!
    Psychologie:.9 punten, omdat de gevoelens van de personages wel te begrijpen zijn. Ven Jennifer naar Patricia, van Evie naar haar gave, van Wessel naar zijn ex! De harde kant van de bende is niet te begrijpen… maar kun je wel als waar aannemen! Moeilijker is voor mij de gebeurtenis tussen de tweelingzusjes!! Was er een volwassenen bij geweest, dan was het voorkomen, denk / hoop ik!!

Gemiddelde beoordeling:9 punten

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning: 8 punten, omdat de spanning soms door andere schrijnende scenes wordt ondergesneeuwd, het boek ook aandacht vraagt op andere gebieden, waarover de lezer gaat nadenken.

Plot: 10 punten, omdat je deze vooral niet verwacht. Wel kan vermoeden, en dan hoopt dat je toch ongelijk krijgt. Ik waardeer het lef van Angelique om voor dit einde te gaan.

Leesplezier: 8 punten, omdat het toch een beetje een ongemakkelijk thema heeft. Plus dat lezers met de minder vrolijke kant van het leven worden geconfronteerd en realiseert dat het niet altijd over rozen kan gaan.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het heel toegankelijk en vlot is geschreven.

Originaliteit: 9 punten, omdat Haak onderhuids aandacht vraagt voor het welzijn van kinderen en heel duidelijk niet per se voor het gruwelgehalte in een thriller gaat.

Psychologie: 10 punten, omdat ze heel goed heeft laten zien wat trauma met een kind/ mens kan doen.

Gemiddelde beoordeling: 9,166666666666667 punten
    (Frappant dat er 13x een 6 in voorkomt, dat is dus minstens 4x the number of the beast…)

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning:10 punten, omdat je in het verhaal steeds de spanning voelt
    Plot:10 punten, omdat er zit een duidelijk verhaallijn in maar ook weer een verrassende wending
    Leesplezier:10 punten, omdat je de ontknoping wil weten blijf je door lezen
    Schrijfstijl:10 punten, omdat het heel begrijpelijk geschreven is en daardoor makkelijk leest.
    Originaliteit:10 punten, omdat je aan het denken zet. Het onderwerp met Jeugdzorg speelt natuurlijk vaker, maar je hebt ook medelijden met de meisjes dat er zo weinig aandacht van hun ouders is.
    Psychologie:10 punten, omdat van veel personen worden de gevoelens ook besproken. Aan het eind denk je wel dat dit in werkelijkheid ook zou kunnen gebeuren in de maatschappij waarin wij nu leven.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 170

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal me pakte vanaf het begin en de spanning goed opliep

Plot: 9 punten, omdat deze me alsnog verraste

Leesplezier: 9punten, omdat het verhaal me boeide en ik het continu wilde doorlezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat deze duidelijk was

Originaliteit: 8 punten, omdat Evie als paragnost erin voorkwam, maar er meerdere boeken zijn omtrent moord van een kind.

Psychologie: 9 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit en je laat nadenken over de gevolgen van de jeugdzorg en door de paranormale, is er meer dan wat wij denken op aarde?

Gemiddelde beoordeling: 8,6

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 82

Beoordeling

Spanning 9 punten omdat de spanning tot het eind van het boek bleef.

Plot. 9,5 punten omdat ik het plot totaal niet aan had zien komen.

Leesplezier 9 punten omdat ik het boek heel moeilijk weg kon leggen.

Schrijfstijl 9 punten omdat het een duidelijke en beeldende stijl is.

Originaliteit 7 punten omdat het toch in het begin zeker enige overeenkomsten had met de zaak van het “Maasmeisje”.

Psychologie 8 punten omdat Evie, de paragnoste, op het toneel verscheen.

Gemiddelde beoordeling : 8,5 punten.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 125

Spanning: 8 punten, omdat deze afgewisseld werd met andere zaken die schrijnend waren.
    Plot: 8 punten, omdat de affaire met Patricia wat ongeloofwaardig was aan het eind.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het boek weg te leggen was.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het echt van deze tijd is, de manier van communiceren met elkaar. Ik persoonlijk houd niet van het gescheld en gevloek..
    Originaliteit: 9 punten, omdat de thema’s wel vaker langskomen, maar juist met de komst van Evie speciaal zijn..
    Psychologie: 9 punten, omdat we een kijkje krijgen inzake de gedachten gevoelens van de hoofdpersonen.

gemiddeld 8,5

Angelique Haak
    Bijdrager
    Post count: 48

Wauw! Wat een mooie cijfers worden er (tot nu toe althans 😉) gegeven. Erg blij mee!!

En ik zag dat een aantal van jullie ook nog een recensie op Hebban geplaatst hebben, dat waardeer ik enorm!!

Bedankt, en ik ga vol spanning de rest van de ‘beoordelingen’ afwachten! 😁

Groetjes,
    Angelique

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 338

Spanning:9,8 punten, omdat ook bij stukken die minder spannend lijken, je steeds een zekere spanning blijft voelen.

Plot: 8,5 punten, omdat het deels wat voorspelbaar was als je voorgaande boeken ook gelezen hebt.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek moeilijk weg kon leggen om andere dingen te gaan doen.

Schrijfstijl: 9,5 punten, omdat het heerlijk lezen is, met voldoende spanning. Pakkend en beeldend.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik nooit eerder een boek heb gelezen dat de verschillende onderwerpen zo goed combineert.

Psychologie: 10 punten, omdat in haast elk hoofdstuk onderliggende psychologische delen zijn. De manier waarop mensen met elkaar omgaan, hoe ze op elkaar reageren, wat ze voelen.

Gemiddelde beoordeling: 9,6 punten

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 67

Spanning:..8 punten, ik had een knagend gevoel bij de verschillende aanwijzingen naar de dader, uiteindelijk naar het einde toe merk je dat je gevoel klopte.
    Plot:.. 6 punten, er is plotwending na plotwending, maar het einde is voor mij een ‘bummer’, teleurstelling ….
    Leesplezier:.. 7 punten, Het boek leest vlot. ….
    Schrijfstijl:.. 7 punten, goed leesbare schrijfstijl met gebruik van enkele regionale accenten ….
    Originaliteit:.. 7 punten, omwille van dat knagend gevoel ….
    Psychologie:..6 punten, iets te weinig diepgang ….

Gemiddelde beoordeling:..6,8 punten

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 153

Spanning:8 punten, omdat ik het in het begin niet zo spannend vond, die werd langzaam opgebouwd.

Plot:10 punten, omdat ik meestal wel een idee heb, maar nu viel ik van de ene verbazing in de andere. Top!!

Leesplezier:9 punten, omdat naar het einde toe het (voor mij) langzame begin helemaal werd goed gemaakt

Schrijfstijl:9 punten, omdat ik hou van Angelique haar schrijfstijl, met dat vleugje humor ertussen. Zalig.

Originaliteit:9 punten, omdat een paragnoste erbij halen niet veel gedaan wordt, en het einde… Wow

Psychologie:9 punten, omdat er toch steeds een onderhuidse spanning aanwezig was, zelfs in het begin.

Totaal: 54 dus 9/10

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 157

Spanning: 9 punten, omdat de spanning tijdens het hele verhaal wel aanwezig is.
    Plot: 9,5 punten, omdat alles goed in elkaar zit en mooi uitgewerkt is.
    Leesplezier: 10 punten, omdat het fijn was om zo’n boek te lezen.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat het een aangename schrijfstijl was.
    Originaliteit: 9 punten, omdat de thema’s realistisch zijn.
    Psychologie: 9 punten, omdat de psychologische kant ook meespeelt in het verhaal.
    Gemiddelde beoordeling: 9,4 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.