Home Forums Leesclub 180: Zullen we het liefde noemen? Zullen we het liefde noemen?, Tijdens het lezen

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 250

Ben nu op 58% van het boek. De kleine hoofdstukken lezen snel weg en dat is prettig om te lezen.
    Maar inderdaad, zoals er meerdere lezers opgemerkt hebben, er staat niets boven de hoofdstukken en dat is jammer. Even goed lezen of je in de tegenwoordige- of verleden tijd zit.
    Ik lees redelijk veel Vlaamse boeken dus met de Vlaamse taal en uitdrukkingen wel gewend en heb er geen moeite mee. Vind het wel leuk altijd.
    Tot op heden vind ik het nog geen thriller. Wel een gezellig vakantieboek dat je tussendoor kunt lezen, en ja ik ben toch wél benieuwd hoe het af zal lopen. Saai vind ik het niet.

sunnie031
    Bijdrager
    Aantal berichten: 191

Ik heb het boek inmiddels uit.

kessel45
    Bijdrager
    Aantal berichten: 250

Ja het boek leest alweer snel. Schreef ik gisteren op 58% te zitten, nu zit ik al op 74 dus neem aan dat ik het morgen óók uit heb. Er wordt tóch niet veel prijs gegeven want heb nog steeds niet door wie er mee in dit complot zit, maar omdat het een thriller is denk ik niet meer aan een ongeluk, maar er is volgens mij méér aan de hand. Ben benieuwd.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Ik ben begonnen op mijn gsm, nu doet de wifi het weer en lees ik verder op de ereader.

Tijdens het lezen
    Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Een mooi citaat:

**Je kan de omstandigheden niet kiezen, maar je kan wel kiezen hoe je met die omstandigheden omgaat.**

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

**De verhaallijn loopt anders dan verwacht. De flashbacks geven meer diepgang, en soms meer onduidelijkheid wanneer dit zich afspeelde op de tijdlijn van het verhaal. Ik weet nu niet goed waar het verhaal; naar toe gaat eigenlijk.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

**Sommige zinnen hebben een aparte opbouw, ik houd het erop dat dit Vlaams is. En lees dan gewoon door. Ik vind Schoonbroer wel grappig. Wij zeggen hier Zwager.

wormkeworm
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Het van de hak op de tak springen zorgt ervoor dat ik niet echt in het verhaal kom. Echt spannend is het nog niet, maar hopelijk komt dat nog!

Jaimy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 34

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    – niet perse opmerkelijk, maar ik vind het een mooie quote “je kan de omstandigheden niet kiezen, maar je kan wel kiezen hoe je met die omstandigheden om gaat”

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    – ik weet heel lang niet helemaal goed wat ik ervan moet verwachten. Op een gegeven moment lijkt het lang veel van hetzelfde en lijkt niemand een stap vooruit te komen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

foxlake
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Door een korte onverwachte vakantie wat later kunnen beginnen.

De Vlaamse uitdrukkingen vind ik grappig om te lezen zoals “occasioneel bouillonblokje”

Tot nu toe vind ik de verhaallijn aardig maar de ontwikkeling nog niet zo dat ik kan zeggen dat het verhaal ontwikkelt zoals verwacht.

Dayenne
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Het boek leest vlot door de opbouw in korte hoofdstukken. Hier en daar wel van de hak op de tak, maar als je enkele regels hebt gelezen, weet je weer waar je zit in het verhaal.
    Taalgebruik is redelijk eenvoudig, ik heb daardoor geen mooie citaten die er voor mij uitsprongen.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.