Home Forums Leesclub 180: Zullen we het liefde noemen? Zullen we het liefde noemen?, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Aantal berichten: 123

Ik ben op 23% van het boek, bij hoofdstuk 22. Ik vind het tot nu toe een beetje rommelig, warrig en oppervlakkig en boeit me, nog, niet.
    Ik hoop dat het nog spannend gaat worden.

De Vlaamse uitdrukkingen vind ik wel leuk. Bij ons het beroemde kopje suiker dat je bij de buren leent, is in het boek een “occasioneel bouillonblokje”. Uiteraard staat het vol met dit soort uitdrukkingen.

Alberta
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

Het kostte me even tijd om goed in het verhaal te geraken, maar eenmaal gewend leest het verhaal vlot en prima door. Echt spannend is het nog niet, maar wie weet komt dat nog!

1958wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 150

Ben nog niet zo ver in het verhaal. Lezen op een iPad in de zon gaat lastig. Maar nu zit ik binnen en ga een stukje lezen.

sunnie031
    Bijdrager
    Aantal berichten: 191

Ik zit nu op 30% en ik vraag me af waar dit heen gaat. Tot nog toe makkelijk leesbaar. Korte hoofdstukken. Alleen springt het een beetje van de hak op de tak. Morgen verder lezen.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Aantal berichten: 123

Ik heb het boek uit.
    Ik vind het geen psychologische thriller maar eerder een roman.

Ik heb een hoop Vlaamse uitdrukkingen en zinsopbouwen geleerd.
    Voor de Vlaamse lezers onder ons; Wat is het verschil tussen Ik zie je graag en Ik hou van je… Gewoon nieuwsgierig #dtv

corina n
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Deze vind ik wel sterk”Ze had al heel vroeg geleerd dat het geen zin had te discussiëren over spelregels met mensen die wilde winnen”, deze sprong er voor mij uit, omdat het ook zo is.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Had hem spannender verwacht.

P. Holla
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik vind de Vlaamse uitdrukkingen leuk om te lezen. Zet mij wel aan het denken hoe de uitdrukking in de Nederlandse taal is.

Ik ben nu halverwege het boek. In het begin was het wennen aan de schrijfstijl van de schrijfster. De hoofdstukken zijn kort, krachtig en snel. De flashbacks zijn er soms ineens en maakt voor mij dat ik even niet weet waar dit naartoe gaat en dan te beseffen oh dit is verleden en dan moet ik het hoofdstuk weer op nieuw lezen. Dit zorgt er voor mij voor dat het niet altijd prettig leest. Zodra ik de namen Klaar of Dieter lees, weet ik wel waar ik zit…..
    Vind het boek tot op heden geen thriller, hoop dat dit nog gaat komen. De psychologische kracht is er zeker. De verhaallijn is zeer realistisch geschreven. Ik leef mee met Esther, die twijfelt aan haar man Stef en als een moeder vecht voor haar kinderen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Spellingfouten zijn mij niet opgevallen.

1958wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 150

Ik kom niet echt iets bijzonders tegen. Wel merk ik de verschillen tussen het Vlaams en het Nederlands.

De verhaallijn is soms best wel ingewikkeld, er wordt nogal abrupt tussen het heden en het verleden geswitcht. En ook wordt er in het heden met de verhouding met Jack en het gezin heen en weer gesprongen. Ik vind dit niet altijd even prettig lezen. Soms moest ik teruglezen en zag dan oh ja dit gebeurde al eerder. Bij het woord/genre thriller leg ik toch wel andere associaties. Vind het wel een psychologisch verhaal.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Soms dacht ik wat staat er nou, maar heb dit niet geweten aan fouten o.i.d. maar meer aan het verschil tussen Vlaams en Nederlands.

leentje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 117

mjn boek is uit ik vind het zeker geen psychologisch verhaal.
    Jammer het niet aan gegeven is wanneer het heden verleden is. het zou het boek zoveel meer waarden geven. Ik moest het boek uit lezen wilden weten wat er aan de hand was.

sunnie031
    Bijdrager
    Aantal berichten: 191

Ik zit nu op zo’n 70% van het boek en tot nu toe vind ik het geen thriller. Ook vind ik het toch wel verwarrend dat er niks boven de hoofdstukken staat. Al was het maar heden of verleden.
    Verder ben ik enorm benieuwd wat er nu nog meer speelt bij Esther. Is ze wel zo onschuldig? Vecht ze wel goed genoeg voor haar gezin?
    Ik lees meer boeken van Vlaamse auteurs, dus vele uitdrukkingen zijn mij al wel bekend.
    Ik ga vandaag snel verder met lezen.

Bianca0602
    Bijdrager
    Aantal berichten: 243

Ik ben op 30% van het boek. Ik vind de korte hoofdstukken heerlijk lezen alleen heb ik wel af en toe moeite met het heden/verleden gebeuren. Het is vaak niet op het moment duidelijk wanneer het heden of verleden is.
    Ik heb nog geen idee waar het verhaal naar toe gaat. Het is niet echt spannend maar gaat wel onder je huid zitten. De frustratie en vragen van Esther voel ik heel goed.
    Er zit af en toe een mooie uitdrukking in zoals bv; je kan de omstandigheden niet kiezen, maar je kan wel kiezen hoe je met die omstandigheden omgaat. Het zijn waarheden.

JulieVanCauteren
    Bijdrager
    Aantal berichten: 27

Ik zit momenteel op 80% van het boek. Dacht dat ik gisteren ongeveer tot 50% ging lezen maar er is iets waardoor ik het boek echt slecht kan wegleggen. De korte hoofdstukken zorgen er bij mij ook wel voor dat ik heel vlot door het boek geraak.

1) Ik heb nog geen citaat dat er echt uitspringt. Er zitten wel voor citaten in weer een waarheid inzit. Maar ik denk bij het herlezen dat het me meer zou opvallen. Nu zit ik heel erg in het verhaal omdat ik wil weten wat er nu gebeurt is.
    2) Ik vind het heel belangrijk dat er iets in een boek is dat er voor zorgt dat ik het echt wil uitlezen. Dat ik wil weten hoe het verhaal nu in elkaar zit. En dat is hier zeker het geval.
    3) Ik heb geen spellingsfouten of vreemde zinsbouw opgemerkt

JulieVanCauteren
    Bijdrager

Ik lees op mijn telefoon en inderdaad in de zon was dat niet zo handig. Daarom dat ik toch soms overschakel op mijn bijboek

JulieVanCauteren
    Bijdrager

Ik heb het boek uit !

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.