Home Forums Leesclub 180: Zullen we het liefde noemen? Zullen we het liefde noemen?, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

P. Holla
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Spanning: 4 punten, omdat er totaal geen spanning in zat.

Plot: 8 punten, omdat dit goed gevonden is en zeer realistisch en geloofwaardig.

Leesplezier: 5 punten, omdat het zeer storend was dat er geen heden of verleden boven de hoofdstukken stonden.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik diepgang in de personages miste.

Originaliteit: 7 punten, omdat het plot toch wel verrassend was.

Psychologie: 8 punten, omdat dit in ruime mate aanwezig was.

Gemiddelde beoordeling: 6.3 punten

sunnie031
    Bijdrager
    Aantal berichten: 191

Spanning: 6 punten, omdat voor mij de spanning niet echt opliep of aanwezig was.

Plot: 7 punten, omdat deze toch verrassend was

Leesplezier: 7 punten, omdat het wel zo geschreven is dat je nieuwsgierig blijft.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vlot geschreven was met korte hoofdstukken.

Originaliteit: 7 punten, omdat het naar mijn idee een onderwerp is wat meer voor kan komen

Psychologie: 7 punten, omdat deze toch wel aanwezig was

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

Bianca0602
    Bijdrager
    Aantal berichten: 243

Beoordeling
    Spanning: 6 punten, omdat het geen echte spanning is die je voelt in dit boek. Het is meer een bepaalde verwachting, een onrust die heerst.
    Ik vind dit boek ook geen thriller maar wel psychologisch.

Plot: 9 punten, omdat deze mooi is opgebouwd met verschillende twisten en aan het eind verrast.

Leesplezier: 8 punten, omdat het heerlijk lezen is, ik wilde doorgaan. Het enige nadeel was de plotselinge verleden/heden-wisselingen die zorgden dat je af en toe 2x moest lezen om te begrijpen dat het om het verleden ging.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het niet duidelijk was wat verleden of heden was tijdens het lezen.

Originaliteit: 9 punten, omdat het idee (vervelende leraar wordt doodgereden door leerling) goed gevonden is. Het heeft meerdere thema’s (automutilatie, alcoholisme, liefde, vertrouwen etc) en die zijn er heel goed in verweven.

Psychologie: 10 punten, omdat ik vanaf het begin tot het eind mezelf afvroeg hoe ik zou reageren, wat ik zou doen in dezelfde situatie. Het ging onder mijn huid zitten en nog denk ik er meerdere keren per dag aan.

Totaal 49 : 6 = 8,2 punten
    (goede 4 sterren)

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Aantal berichten: 123

Spanning: 2 punten, omdat er totaal geen spanning in zat. Ik vond het meer een roman.
    Plot: 3 punten, omdat ik wel een vermoeden had hoe het was gegaan.
    Leesplezier: 4 punten, omdat ik het niet fijn vond lezen. Het ging veel van de hak op de tak.
    Schrijfstijl . 4 punten, omdat ik het te rommelig vond.
    Originaliteit: . 5 punten, omdat het wel apart bedacht was; een kind van 8 jaar dat zijn leraar doodrijdt
    Psychologie: 3 punten, omdat de personages waren totaal niet uitgewerkt. Alleen kwam ik wat te weten over Esther en de moeizame relatie met haar vader en haar zus Klaar.

Gemiddelde beoordeling: 21 punten 3,5 2 sterren

kessel45
    Bijdrager
    Aantal berichten: 250

Spanning: 7 punten, omdat er teveel niet spannende stukken in zaten

Plot: 8 punten, omdat het verhaal heel goed opgebouwd was met een goede plot

Leesplezier: 9 punten, omdat ondanks ik het geen echte thriller vond er veel plezier aan beleefd heb,

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het verhaal fijn was om te lezen, maar de hoofdstukken ontbraken

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het verhaal tóch wel apart vond.

Psychologie: 7 punten, omdat die door het gehele boek genomen aanwezig was.

Gemiddelde beoordeling: 7.6

leentje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 117

Spanning:4 punten, omdat er jammer genoeg geen spanning in zat

Plot: 8 punten, omdat zat echt wel goed in elkaar jammer dat het heden en verleden zo door elkaar liepen.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek bleef mijn aan trekken om te blijven lezen

Schrijfstijl: 5 punten, omdat ik vond het wat rommelig

Originaliteit: 6 punten, omdat elke boek is uniek

Psychologie: 8 punten, omdat kon echt wel waargebeurd zijn

1958wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 150

Spanning: 5 punten, omdat ik geen spanning las.

Plot: 5 punten, omdat er veel te veel van de hak op de tak werd gesprongen.

Leesplezier: 4 punten, omdat het verhaal op mij ongeloofwaardig overkwam en er veel te veel van heden en verleden gewisseld werd zonder dat dit aangeven werd.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat als je eenmaal wist in welke periode je zat dit wel redelijk las.

Originaliteit: 7 punten, omdat het uitgangspunt wel bijzonder was.

Psychologie: 7 punten, omdat Esther uiteindelijk wel behoorlijk manipuleerde.

34:6= 5,7

JulieVanCauteren
    Bijdrager
    Aantal berichten: 27

Spanning: 6 punten, omdat er was wel spanning aanwezig maar niet wat je van een thriller zou verwachten. De spanning was meer het feit dat je benieuwd was naar wat er nu gebeurt is.

Plot: 8 punten, omdat ik vond dat het verhaal echt goed in elkaar zat.

Leesplezier:
    9 punten, omdat ik vond het een fijn boek om te lezen. Ik hou van korte hoofdstukken en de spanning om meer te weten te komen

Schrijfstijl:
    8 punten, omdat zeer vlot

Originaliteit: 8 punten, omdat ik heb nog geen boek gelezen met deze insteek

Psychologie: 9 punten, omdat dit zeker aanwezig was.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Ik heb mijn recensie op volgende kanalen geplaatst:
    – Hebban
    – Goodreads
    – LangZullenWeLezen
    – Bol.com
    – google books
    – standaard boekhandel
    – thrillerzone
    – vrouwenthrillers

Jaimy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 34

Spanning: 6 punten, omdat er zeker een onderhuidse spanning aanwezig is maar het is niet zó overweldigend dat het je aan de bank gekluisterd houdt.

Plot: 9 punten, omdat absoluut origineel en niet iets wat ik al eerder las.

Leesplezier: 7 punten, omdat het las makkelijk en vlot daardoor had ik zeker plezier in, maar het was soms wat langdradig.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat makkelijke en begrijpelijke schrijfstijl.

Originaliteit: 9 punten, omdat over het plot en de uitwerking zeker goed is nagedacht en het uiteindelijk dieper gaat dan je in eerste instantie dacht.

Psychologie: 7 punten, omdat ik voel het psychologische wel, maar het is niet zó diep als ik verwacht bij een psychologische thriller.

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. 6 punten, omdat er wel zeker spanning aanwezig is in het begin, maar deze zwakt af en gaat wat op en neer. Zonder echt hoogtepunt.

Plot: .. 6 punten, omdat ik het aan de ene kant super origineel vind, en aan de andere kant wat saai en ongeloofwaardig.

Leesplezier: ..7 punten, omdat het met plezier is gelezen. Naast de eerder genoemde punten, over onduidelijke stukken. Wat het leesplezier kan verlagen.

Schrijfstijl: .. 6,5 punten, omdat het een goede schrijfstijl is. In begrijpelijke taal. Maar helaas werd het soms wat langdradig, neigend naar saai.

Originaliteit: .. 7 punten, omdat het een zeer origineel thema is. Wie bedenkt zoiets. Een kind die de buurman overrijdt, Een moeder Esther die alles maar moet gaan uitzoeken, omdat iedereen zijn mond dicht houdt. De mysterie man Jack die meer betekent dan je zou denken. En dan Linus, zeker geen dom kind. Mooi!

Psychologie: .. 7 punten, omdat het qua psychologie wel klopt met elkaar. Er zijn veel personen, met allen een ander perspectief en achtergrond. De psychologie achter dit raadsel is mooi.

Gemiddelde beoordeling: ..6,58 punten. Mooi verhaal, geen dikke klapper, maar wel genoten.

Alberta
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

Spanning: 5 punten, omdat de spanning toch echt wel ontbrak.

Plot: 8 punten, omdat het plot origineel is.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik dit boek toch echt wel met plezier heb gelezen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het boek lekker wegleest.

Originaliteit: 8 punten, omdat dit ook in real life zo zou kunnen gebeuren.

Psychologie: 8 punten, omdat je kunt lezen dat er echt goed over ma is gedacht.

Gemiddelde beoordeling: 7,1 punten

foxlake
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Beoordeling
    1 Spanning: 5 punten omdat er voor mij totaal geen spanning inzit.

2 Plot: 6 punten omdat het eind uiteindelijk toch verrassend is.

3 Leesplezier: 6 punten doordat het heden en verleden steeds door elkaar loopt.

4 Schrijfstijl: 7 omdat het wel lekker korte zinnen zijn die wel makkelijk weg lezen.

5 Originaliteit: 6 omdat het onderwerp niet heel origineel is maar het slot weer wel verrassend en origineel is.

6 Psychologie: 7 omdat het geen echte thriller is maar wel psychologische tekenen bevat.

Gemiddelde beoordeling: 6,16 punten

corina n
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Spanning:6 punten, omdat Het niet echt een heel spannend boek was.

Plot: 7 punten, omdat ik het einde goed vond

Leesplezier: 7 punten, omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar het einde

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik moeite had met heden en verleden onderscheiden

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het einde goed en verrassend vond

Psychologie: 6 punten, omdat ik daarvan wel meer had terug willen zien in andere personages dan alleen Esther

Gemiddelde beoordeling.6,5

wormkeworm
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Spanning: 4 punten, totaal gebrek aan spanning.

Plot: 6 punten, het hoogtepunt van het boek.

Leesplezier: 5 punten, omdat het verspringen naar heden en verleden zeer storend is

Schrijfstijl: 5 punten, omdat ik moeite heb met heden en verleden.

Originaliteit: 7 punten, omdat het plot toch wel verrassend was.

Psychologie: 6 punten, omdat dit te weinig uitgewerkt was.

Gemiddelde beoordeling: 5.5 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.