Home Forums Leesclub 174: Zonder gezicht Zonder gezicht, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #30146 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

maryam
    Bijdrager
    Post count: 259

Cover: omdat ik de boeken uit de Erika Foster serie van deze auteur gelezen heb, zie een een voor-cover op de opvallende rode letters die mij meteen doen denken aan deze boeken.
    De achtercover beloofd een bloedspannende nieuwe serie met een nieuw personage in de hoofdrol.

Auteur: Robert Bryndza is een van mijn favoriete thriller auteurs.

Verwachtingen: de beloofde bloedspannende start van een serie met complexe Kate in de hoofdrol. Een pageturner en korte nachten omdat ik een boek lees, wat ik niet weg kan leggen.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 115

De cover is mysterieus met de bomen en het mistige weer.
    De Rode letters springen eruit en de subtitel “een Kate Marshall thriller” is goed bedacht. Bij Robert Bryndza denk je misschien gelijk aan Erika Foster, en hier is gelijk duidelijk dat het om een andere inspecteur gaat.

De auteur heeft al 6 boeken geschreven en die vond ik stuk voor stuk erg goed.

Ik verwacht weer een heerlijk spannend verhaal met een onverwacht plot. Ik ben heel benieuwd naar Kate Marshall.

YHM
    Bijdrager
    Post count: 7

Cover: een omslag die je aanspreekt en uitnodigd om de inhoud te gaan lezen.

Auteur: heeft al mooie boeken geschreven. Kijken of hij het niveau kan behouden.

Verwachting: ben benieuwd of hij met een nieuw hoofdpersoon weer een mooie reeks kan neerzetten.

sannebrugel
    Bijdrager

Cover: Ik vind ten eerste de kleur van het boek heel mooi. Het geeft tegelijkertijd ook iets misterieus met het bos aan de onderkant. Een duistere kaft waardoor ik gelijk zin heb om te beginnen in dit boek. De tekst op de achterkant van het boek laat mij gelijk glimlachen ! Er zal weer een misdaad moeten worden opgelost met de nodige spanning, heerlijk !

Auteur: mijn verwachtiging van deze auteur zijn vrij hoog. Dit komt omdat ik de vorige serie heb verslonden en elk boek stuk voor stuk erg goed vond. Ik heb onwijs genoten van die serie en verwacht ook dat dit boek net zo goed geschreven is.

Verwachtingen: mijn verwachtingen van het boek zijn ook wel hoog. Mede ook door de eerdere boeken van deze schrijver en de veelbelovende flaptekst. Dit gaat weer een erg spannend en leuk boek worden denk ik zo !

ChristineB
    Bijdrager
    Post count: 73

De cover nodigt uit om het boek op te pakken tussen een stapel andere.
    Ik heb alle boeken van Bryndza gelezen en heb er telkens van genoten. De verwachtingen zijn dus hoog gespannen, zeker omdat de auteur met een nieuw personage begint. Zal ze zo goed zijn als Erica? We zullen zien. Ik kan niet wachten om te beginnen …

vero
    Bijdrager
    Post count: 53

Vooreerst ruikt het boek goed, altijd het eerste wat ik doe 🙂
    mooie cover , beetje mysterieus, een verlaten weg en een muur in cracquelé van oude schuur? verlaten pand?
    leuk dat de letters van de titel en auteur in relief zijn.
    aan de achterkant korte beschrijving en foto van auteur, altijd leuk!

Heel benieuwd naar de nieuwe serie!
    hopelijk even spannend als de vorige serie, dus ik verwacht er wel veel van!

Sandra Alberts
    Bijdrager
    Post count: 9

Ik vind de cover mooi. De letters liggen er boven op ook aan de zijkant.

De auteur vind ik goed ik vond zijn andere boeken heerlijk weglezen.

De verwachting voor dit boek is eigenlijk best hoog. Ik ben wel benieuwd wat deze anders maakt dan de erika reeks en of er veel verschillen zijn qua hoofdpersonen of onderwerpen.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 67

De Cover:
    De voor-en achterkant valt meteen op door de mooie kleur. Bij zijn vorige boeken ook.
    Deze heeft iets mysterieus door de kleurschakelingen, verlaten weg, de bomen en de “barsten”.
    De titel valt op door de rode kleur. Dit doet mij vaak bij thrillers denken aan “bloed”. De letters zijn erop gedrukt (wanneer je er met je hand overheen wrijft). Ook is duidelijk te lezen dat dit om een nieuw deel gaat ipv de Erica Foster serie.
    En het boek ruikt echt lekker nieuw “vers van de pers”.

De auteur:
    Heb alle vorige delen uit de Erica Foster- serie verslonden. Goede thriller schrijver.

Verwachtingen:
    Wanneer ik de flaptekst lees begint deze al spannend en trekt deze meteen mijn aandacht. Wil meteen verder lezen. Verwacht er ook veel van. Een pageturner? Heel bemieuwd of deze “Kate” net zo goed is als “Erica”.

Annick Van Goethem
    Bijdrager
    Post count: 33

Cover: waar zal deze donkere, mysterieuze, mistige, onheilspellende weg ons brengen? Ik vind het altijd leuk als voor- en achterkant van het boek een geheel zijn. Barsten en bomen die doorlopen. Opvallende cover ook, de rode en zwarte letters van titel en auteur die hoger liggen dan de kaft zelf. Ik vind de groen-blauwe kleur van de achtergrond ook heel mooi en opvallend, zorgt voor nog meer dreiging. De rode letters vallen op en zetten ons aan het boek vast te nemen. Makkelijk ook dat er vermeld wordt dat het een Kate Marshall-thriller is, voor mensen die de auteur niet zouden kennen om de 2 reeksen uit elkaar te houden.
    De achterflap schetst alvast een spannend verhaal. Welk schandaal overkomt er Kate, hoe is ze daar in geraakt en hoe zal ze er uit komen? Wie is onze seriemoordenaar en vooral waarom??

Auteur en verhaal: ik ken de auteur reeds van de Erika Foster boeken. Die hebben me één voor één heel hard kunnen boeien. Telkens kregen we een spannend verhaal. Graag zou ik dit ook terug zien in deze nieuwe reeks. Trekken Erika en Kate op elkaar of slaagt hij erin een heel ander personage neer te zetten? Zal dit boek even spannend zijn? Ik hoop op een verhaal met de nodige details en plotwendingen en een eind dat ik niet had zien aankomen.

Elke
    Bijdrager
    Post count: 16

Cover: Het heeft iets mysterieus, en de letters erop gedrukt vind ik wel leuk.

Auteur: Ik heb alle Erika Fosterverhalen, maar nog niet allemaal gelezen en naar wat ik lees over hem, wil ik wel meer meer weten van deze auteur.

Verwachting: Ik hou van spannende verhalen vanaf blz. 1 tot de laatste blz. en verwacht hier ook een razendspannend verhaal met een onverwacht plot en ben heel benieuwd naar Kate Marshall.

MoniqueV
    Bijdrager
    Post count: 6

Cover
    Frisse kleur, valt op. Beetje ‘oude’ kaft. Mysterieus ziet het geheel eruit, spannend.
    Mooi de letters van titel en auteur d8e erop liggen en glanzen. Fijn lettertype, ook op de achterflap goed leesbaar.
    AuteurVerwachting
    Ik heb de Erika Foster serie met vaart gelezen. Ik vind de schrijfstijl van Bryndza heel fijn, vlot, duidelijk en met onverwachte wendingen. Ik denk dat het wel fijn is dat hij nu met een andere hoofdrol komt in de vorm van Kate. Het verhaal klinkt veelbelovend, ik ben ook benieuwd wat er precies 16 jaar geleden met haar gebeurd is en daar ga ik vast achter komen.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 85

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    De kleur van de cover vind ik mooi, onderkoeld. Maar ik heb wel het idee dat er meerdere boeken zijn met zo’n soort omslag. Op basis van de omslag alleen zou ik het boek niet oppakken. Dan gaat het echt om de achterflap.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken de schrijver van naam, maar heb nog nooit iets van hem gelezen. Ik laat me verrassen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een spannend verhaal met mooie driedimensionale personages, mooie beschrijvingen van de omgeving en natuurlijk een ingewikkeld mysterie wat moet worden opgelost. Ik houd van een langzame opbouw, dus ik hoop dat dat erin zit.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Anita
    Bijdrager
    Post count: 76

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Ik vind het een mooie cover. Het doet me denken aan een winters landschap, in de eerste ochtenduren. De zon heeft moeite om er doorheen te komen, er lijkt wel sneeuw in de lucht te hangen. Kijkt iemand naar het desolate landschap vanachter een deels bevroren venster waar het ijs langzaam breekt en wegsmelt? De letters in reliëf maken dat je titel en auteur voelt. In combinatie met de afbeelding heeft het iets onheilspellends. De binnenkant van de cover vooraan en achteraan is ook mooi in kleur afgewerkt.

Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik heb heel hoge verwachtingen van deze auteur. Hij staat nu al een tijdje in de belangstelling en wat ik over zijn boeken heb gelezen was alleen maar lovend. Nu ik mijn eerste boek van hem echt ga lezen, ga ik er echt wel voor zitten.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Het is het eerste deel van een nieuwe reeks. De hoofdrol is weer weggelegd voor een vrouw. De Engelse titel ‘Nine elms’ verwijst naar olmen, in het Nederlands noemt het boek ‘Zonder gezicht’. Ik ben heel benieuwd te ontdekken waarom de Engelse titel zo verschilt van de Nederlandse. Ik verwacht een spannende thriller met een vrouw in de hoofdrol. Kan niet misgaan, toch?

eveline kleijn
    Bijdrager

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Mooie kleur, sinistere, mistige weg. Ik hou wel van die grote letters met de titel. De ondertekst is handig, dan weet je dat het een andere serie is.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb nog niks van hem gelezen maar door alle lovende recensies van zijn vorige serie heb ik hoge verwachtingen.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een spannend verhaal met veel vaart.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.