Home Forums Leesclub 174: Zonder gezicht Zonder gezicht, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #30148 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 115

Ik ben op 35% van het ebook. Ondanks dat ik moest wennen aan Kate Marshall, vind ik het wel weer een geweldig boek. Ik heb al een aantal daders in gedachten, maar het zal wel weer totaal anders lopen 😀😀
    Het leest fijn; Robert Bryndza heeft een fijne schrijfstijl.
    Ik ben tot nu toe nog geen vreemde zinnen o.i.d. tegengekomen.

vero
    Bijdrager
    Post count: 53

Ik ben ondertussen op blz 100 beland.
    nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen, en ook geen foutieve zinnen of drukfouten.
    Maar ben nu al onder de indruk.
    Je komt direct in het verhaal, de personages leer je beter kennen, en de spanning bouwt op!
    Heel blij dat ik nog een 300 blz moet lezen!!!

Sandra Alberts
    Bijdrager
    Post count: 9

De eerste 100 pagina’s zitten er alweer op. Ik moet zeggen na het eerste stuk over de gebeurtenissen in 1985 zat ik er helemaal in.
    Geen opvallende quotes. Het enige aparte was op pagina 7 de telefoon zo groot als een baksteen. Vond ik wel grappig.

Sandra Alberts
    Bijdrager

Inmiddels ben ik op de helft. Het verhaal raast voort. Ik kan het boek maar moeilijk wegleggen. De auteur maakt de verwachtingen waar. Het verhaal loopt zoals verwacht nog geen verassingen tot zover. Ik ben nog geen foutjes tegen gekomen.

MoniqueV
    Bijdrager
    Post count: 6

Wat een fijn boek! Wat leest het heerlijk weg..
    En ja, mijn nieuwsgierigheid over het verleden van Kate word direct bevredigd!

Sandra Alberts
    Bijdrager

Hij is uit. Ik kon niet meer stoppen gisteravond. Nu maar even laten bezinken.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 259

Kate Marchall is een heel ander personage dan Erika Foster en ook het plot zit heel anders in elkaar. Daardoor duurde het even voor ik goed in het verhaal zat, maar dan… kun je niet meer stoppen met lezen.
    Wat mij het meeste opvalt, is dat Robert Bryndza zo goed de verschillen tussen 1995 en 2010 gebruikt in zijn verhaal. bv De telefoon, door mijn dochters “koelkast” genoemd.
    Ik ben op bladzijde 130 en heb nog geen idee, welke kant het verhaal opgaat en hoe de ontknoping is.
    Mijn verwachting van een pageturner is in ieder geval uitgekomen.

Annick Van Goethem
    Bijdrager
    Post count: 33

Ik ben ongeveer halverwege en ik moet zeggen dat ik het een heel goed boek vind.
    Spannend, een interessant hoofdpersonage en een intrigerend verhaal.
    Ik ben geen opmerkelijke citaten of fouten tegenkomen tot hiertoe.
    Heel nieuwsgierig hoe dit verder gaat verlopen maar tot hiertoe worden mijn verwachtingen ingevuld zoals ik Bryndza ken uit zijn vorige boeken, dus snel verder lezen maar.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 115

Ik heb het boek uit en wat was het weer goed. Wat een einde…

vero
    Bijdrager
    Post count: 53

Ondertussen ook het boek uitgelezen! Waauw, voor mijn part mag het volgende deel al komen. Zo mooi geschreven!
    Geen vervelende fouten of zinnen tegen gekomen, alleen puur genieten!

maryam
    Bijdrager
    Post count: 259

Ook ik heb het boek uit, kon vanmiddag niet stoppen met lezen.

sannebrugel
    Bijdrager
    Post count: 7

Nog 160 blz te gaan, en ik vind het boek echt fantastisch !

Het leest, naar mijn mening, vlot weg en heeft een mooie en goede zinsopbouw.
    Ik vind de afwisseling tussen het verhaal in de hij/zij-vorm en de kleine stukjes schuingedrukte tekst erg leuk om te lezen. De schuingedrukte stukjes tekst geven een groot deel emotie van de hoofdpersoon waardoor ik me nog beter kan verplaatsen in Kate en in het verhaal. Voorbeeld: “Maar Jake dan ? Je moet ook aan hem denken…….Wil je het gewoon maar opgeven ? Slappeling !” Je krijgt een kijkje in haar gedachtengang. Dat vind ik een enorme toevoeging aan het verhaal.

Ik ga snel verder met lezen, kan niet meer stoppen. Hopelijk genieten jullie net zoveel van dit boek als ik !

Anita
    Bijdrager
    Post count: 76

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen. Mij is ook de vergelijking tussen de telefoon en een baksteen opgevallen. In 1995 waren mobiele telefoons nog gigantisch groot en voorzien van een antenne. Bryndza heeft dus echt wel rekening gehouden met het feit dat het over een telefoon in een ander tijdperk ging.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Er zit enorm veel vaart in het boek. Naar het einde van het eerste deeltje toe, steeg de spanning al ten top en had ik iets van: ‘Wordt de dader nu reeds gevat?’. Maar ook daarna blijft de spanning voelbaar aanwezig en voel je dat er wat te gebeuren staat. Dus ja, de verhaallijn stelt niet teleur.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Geen opmerkingen.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

YHM
    Bijdrager
    Post count: 7

Hij is uit. Heerlijk boek om te lezen.
    Kom geen opmerkelijke citaten of hinderlijke spelfouten tegen.
    Verhaallijn is duidelijk te volgen.
    Denk dat het heel lastig wordt voor de schrijver om een vervolg te schrijven met Kate Marshall in de hoofdpersoon.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.