15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

LET OP: In principe is het verhaal, en dus ook de verhaallijn, zoals je het leest van begin tot eind en hoe de gebeurtenissen en acties elkaar telkens opvolgen, het (of ‘de’) plot.

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Zonder gezicht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl vanRobert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Anita
    Bijdrager
    Aantal berichten: 76

De plot

Wat vind je van het plot?

Een ijzersterk goed afgelijnd plot!

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

Nadat het gedeelte 15 jaar eerder lijkt afgesloten, begint het verhaal 15 jaar later van voren af aan. De methodiek van de speurneuzen volgt de methodiek van de dader. Gebeurtenissen en acties volgen elkaar gestructureerd op. Er wordt vlot toegewerkt naar de ontknoping. Eén grote verhaallijn.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Op de duur dacht ik het te weten. Het stond vast voor mij. Kwam daar toch nog die twist! Knap!

Algemeen

Vond je Zonder gezicht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Het boek had steeds mijn aandacht. Er was wel altijd iets gaande of op til. Het heeft me een paar uur slaap gekost!

Vind je de schrijfstijl vanRobert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

De schrijfstijl van Bryndza is vlot, gemakkelijk. Hij kan met een paar woorden personages typeren, de sfeer scheppen.

Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Zonder gezicht is geloofwaardig, hoe gruwelijk sommige scènes/beschrijvingen ook zijn.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Het gegeven van een seriemoordenaar is niet uniek. Vrouwelijke speurneuzen zijn er ook al veel. Dit boek springt er voor mij uit omdat Kate niet echt deel uitmaakt van de politie, de manier van vertellen, de verhaallijn, de personages fantastisch samengaan. Het klopt gewoon allemaal.
    Bryndza heeft geenszins behoefte aan mijn advies. Hij doet dat prima!

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

vero
    Bijdrager
    Aantal berichten: 60

De plot

Uitstekend plot! Mooi uitgewerkt

Heel overzichtelijk geschreven, af en toe een twist die het mooi spannend houdt. En een mooi einde die smeekt om verder te lezen in de volgende delen

Een paar keer op het verkeerde been gezet, maar op zich weet je dat Kate nog een serie moet mee gaan. Dus niet volledig verrast, maar het stoort totaal niet.

Algemeen

Ja, ik was in de greep van begin tot einde.

Vind je de schrijfstijl van Robert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Prettig om te lezen, heel mooi geschreven, meeslepend, filmisch

Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Aangrijpend, het verhaal grijpt je vast en laat je niet meer los tot de laatste bladzijde

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Uniek door de schrijfstijl, het plot , de spanning, gewoon alles samen. Het gemak van het lezen, waardoor je door het verhaal vliegt.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Er mag vlug een vervolg komen 🙂

MoniqueV
    Bijdrager
    Aantal berichten: 7

Wat een boeiend verhaal, vanaf het begin..door het lezen van de achterflap vroeg ik me af wat de achtergrond zou zijn van Kate. Wat is er gebeurd waardoor haar carrière zo geëindigd is? Deze nieuwsgierigheid is ruimschoots beloond door Bryndza, vanaf het eerste hoofdstuk, tot het laatste. Er waren de erugblikken van Kate, en deze werden vermengd met haar heden, haar nu.
    Ik had dit einde wel een beetje verwacht, maar toch is mijn nieuwsgierigheid gewekt naar de volgende delen, want het is nog niet afgelopen.
    Het verhaal pakte me van begin tot eind, en ik wilde dan ook graag doorlezen. Eerst weten de hoofdstukken langer maar naar het einde toe werden ze per persoon korter en wilde je helemaal doorlezen.
    Ik vind de schrijfstijl van Bryndza zeer prettig, net zoals bij de vorige serie boeken.
    Begrijpend, en niet heel ingewikkeld.
    Ik vond het best realistisch, alleen net voor het einde met Peter en hoe hij weer bij Kate kwam iets minder. Dat vond ik iets te gemakkelijk.
    Ik vind dit boek geloofwaardig en realistisch.
    Voor mij valt het onder de noemer pageturner!
    Advies aan Bryndza? Dat heeft hij niet nodig denk ik zo, behalve snel meer over Kate en Jake schrijven!

Sandra Alberts
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

Het is goed opgebouwd eerst de flashback daarna de setting in het heden. Het eind vond ik niet verrassend, ik zat de hele tijd te wachten op een onverwachte wending die helaas niet kwam. Ik mag geen spoilers plaatsen, maar ik vond wel dat de auteur hier en daar wat makkelijke afslagen nam.

Algemeen

Ja ik heb het boek in een paar flinke leessessies uitgelezen. Ik kon het boek niet makkelijk wegleggen.
    Vind je de schrijfstijl vanRobert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is er begrijpelijk je volgt voornamelijk Kate, maar je maakt ook af en toe uitstapjes naar andere personen, maar dat is makkelijk te volgen.

Dit boek is een meeslepende thriller

Ik vind de schrijfstijl uniek, het wordt nergens saai. Maar dat het verhaal heel uniek is nee, dat vind ik niet.
    Probeer eens een onverwachte moordenaar

maryam
    Bijdrager
    Aantal berichten: 260

De plot

Een zeer sterk en goed uitgedacht plot.

De opbouw van het plot, met de onthulling wat er met Kate in 1995 gebeurd is, dan de sprong naar 15 jaar later, met tussendoor te weten komen wat er de tussenliggende jaren gebeurd is, maakt het voor mij een zeer goed doordacht plot.

Dit einde had ik tijdens het lezen wel zien aankomen, maar de eigenlijke ontknoping niet.

Algemeen

Vanaf de eerste bladzijde had ik moeite om het boek weg te leggen daardoor waren mijn nachten korter dan ik vooraf bedacht had.

Waar ik in eerste instantie aan moest wennen, was dat dit qua verhaal en personages een heel ander boek is, dan de verhalen met Erika Foster. Dat maakte dat ik de eerste hoofdstukken geconcentreerder moest lezen, maar dit heeft meer met mij en minder met de schrijfstijl te maken. Die is juist prettig.

Page-turner

Dit boek

De invalshoek waaruit dit verhaal geschreven is, is zo totaal anders dan de eerdere boeken van Robert Brydzna, dat hij voor mij een nieuwe unieke serie gestart is.

Schrijf alstublieft nog heel veel boeken, te beginnen met deel 2 over Kate Marshall

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Aantal berichten: 123

De plot
    1. Wat vind je van het plot? Het plot is weer geweldig bedacht. Spannend tot het eind.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het is weer mooi om te lezen hoe alles verhaallijnen bij elkaar komen. Het is heel goed opgebouwd.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, ik heb altijd diverse daders op het oog, maar ik heb het nooit goed. Totaal niet verwacht, dit plot.
    Algemeen
    4. Vond je Zonder gezicht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, het verhaal was weer heel goed. Het bleef boeien en ik had moeite om het weg te leggen.
    5. Vind je de schrijfstijl van Robert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vind Robert Bryndza een goede schrijfstijl hebben. Hij schrijft meeslepend en geen ellenlange zinnen, waardoor het juist lekker leest.
    6. Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Meeslepend maar ook aangrijpend. Zeker hoe het verleden van Kate wordt verteld.
    Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ieder boek heeft iets unieks, zo ook dit boek.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Nee, ik zou het niet weten.

Annick Van Goethem
    Bijdrager
    Aantal berichten: 33

De plot
    Mooi onderbouwd en goed uitgewerkt. Gedetailleerd als het moet en als het iets bij kan brengen aan het verhaal. Geen onnodige bladvulling.
    De structuur is logisch. Wij gaan eerst terug naar het verleden om het heden te kunnen begrijpen / duiden. De omgeving speelt natuurlijk ook een rol. Doet het verhaal geloofwaardiger klinken. Kate als onderzoeker / slachtoffer. Maakt allemaal samen het verhaal tot wat het is. Een aanrader!
    Ik had het niet helemaal zien aankomen maar vond het eind ineens een beetje snel afgewerkt. Dit doet niets af aan de rest van het boek maar ik vond het toch een beetje spijtig. Had voor mij uitgebreider mogen zijn.

Algemeen
    4. Vond je Zonder gezicht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, absoluut. Ik heb het ook relatief snel uitgelezen. Het is geen moeilijk boek, integendeel, maar het veerhaal is zo goed dat je niet anders kan dan verderlezen om te ontdekken wie, waarom….
    5. Vind je de schrijfstijl vanRobert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is heel toegankelijk. Je hoeft geen geoefend lezer te zijn om te kunnen genieten van zijn verhalen. De details verduidelijken het verhaal, roepen beelden op maar alleen als het nodig is. Net zoals in ieder ander boek natuurlijk moet je er de aandacht bijhouden en de personages leren kennen. Hier zijn her er niet zoveel dus dat is ook al een voordeel. Ik vind het dus een aangename schrijfstijl die makkelijk te volgen en te begrijpen is.
    6. Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Een beeldende, realistische en geloofwaardige thriller. Aangrijpend door de keuze van de slachtoffers. Meeslepend omdat je niet kan stoppen zonder te weten hoe dit nu gaat eindigen.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Uniek qua onderwerp is het zeker niet. Wat het boek uniek maakt is de schrijfstijl, de details, het gemak waarmee de auteur dit allemaal lijkt neer te zetten.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijven schrijven zoals je bezig bent. Spannende boeken die heel veel mensen aanspreken. Goed verhaal, in een gedetailleerde manier weergegeven. De ontknoping die je niet vooraf ziet aankomen… Absoluut één van mijn favorieten, daarom heb ik hier alle boeken staan en verslonden. Benieuwd naar de volgende.

sannebrugel
    Bijdrager

De plot

– Wat vind je van het plot?
    Ik vond het een spannend en duidelijk slot. Het verhaal is af
    – Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het had misschien wel wat meer uitgewerkt mogen worden. Ik vond het slot erg duidelijk maar wel wat abrupt als je het vergelijkt met de rest van het verhaal
    – Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had verwacht dat ze de dader zouden vinden en dat de moorden opgelost zouden worden. De daadwerkelijke dader had ik niet verwacht. Ik had geen duidelijk beeld in mijn hoofd wie het had kunnen zijn, maar de conclusie kwam toch als een verrassing voor mij

Algemeen

– Vond je Zonder gezicht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het zeker een boeiend verhaal en heb het boek in een teug uitgelezen. Het had mijn volledige aandacht van begin tot eind
    -Vind je de schrijfstijl van Robert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond het niet moeilijk omschreven en ben ook al wel aan de schrijfstijl gewend na het lezen van de Erika Foster boeken. Ik vind de schrijfstijl erg prettig. Niet te moeilijk maar wel mooie zinnen met soms cryptische omschrijvingen. Erg leuk, ook mede daarom kan ik mijn aandacht er zo goed bijhouden
    – Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ja, ik vind de boeken aangrijpend en ik denk dat dat ook wel het beste woord ervoor is. Hoe de moorden zijn uitgewerkt en hoe het verhaal in elkaar zit. Het is fantastisch bedacht

Dit boek

– Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Er zijn veel boeken met een moordonderzoek en recherchewerk, wat dat betreft dus niks nieuws. Maar wat de boeken van Bryndza zo uniek maakt is de uitwerking. Dan kom ik automatisch bij de schrijfstijl waarin je de auteur gelijk herkent
    – Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Mijn advies: vooral zo doorgaan. Ik hou van deze auteur, ik wil er meer van zien. Niks aan veranderen, vooral zo houden

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 86

De plot

2. Ik heb het nu een tijdje uit en ik weet nog steeds niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik heb inmiddels alweer twee andere boeken gelezen en ik moet zeggen dat dit verhaal bij mij erg snel is weggezakt. Het was zeker een spannend verhaal, maar op de een of andere manier kwam ik er moeilijk doorheen. Het had niet steeds mijn volle aandacht. Ik vond het jammer dat de dader best snel bekend was en dat het verder alleen ging om hoe zou hij worden gepakt. Het plot zat verder goed in elkaar, maar voor mij miste de echte spanning.

3. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    4. Het einde was voor mij net een actiefilm. Dat vind ik in een actiefilm goed, maar dit was geen actiefilm. Het ging voor mij te snel. Dat vind ik jammer.

5. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    6. Ik had wel zo’n soort einde zien aankomen.

Algemeen

1. Vond je Zonder gezicht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Het was een spannend verhaal, maar het had zeker niet mijn volle aandacht. Ik kan er mijn vinger niet precies op leggen waarom dat was. Ik kon niet echt een verbinding maken met de hoofdpersoon Kate. Ze had van mij wat uitgesprokener mogen zijn.

3. Vind je de schrijfstijl vanRobert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    4. Zijn schrijfstijl leest makkelijk.

5. Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    6. Volgens mij is Robert een man, lol. Maar dit is het eerste boek dat ik van hem lees, dus kan er niet zoveel over zeggen. Ik wil zeker nog de serie over Erika Foster lezen. Kijken of die heel anders zijn dan deze.

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Ik vond het boek niet uniek.

3. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    4. Haha, nee, ik ben een lezer en geen schrijver. Hij moet doen wat hij prettig en fijn vind. Ik kijk dan zelf wel of ik het wil lezen of niet.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

YHM
    Bijdrager

De plot

Ik vond het een spannend en afgerond plot.
    Na dit boek is het plot afgerond.
    De richting wel. Ging op het laatst wel heel snel.

Algemeen

4.Vond je Zonder gezicht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het een boeiend verhaal. Prettig leesbaar tot het einde.
    5. Vind je de schrijfstijl vanRobert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is mede door de vele hoofdstukken makkelijk te volgen. Het nodigt uit om aan een volgend hoofdstuk te beginnen.
    6. Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Uitnodigend – aangrijpend – je wilt weten hoe het verhaal afloopt.

Dit boek

7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het boek is niet uniek. Het was wel een uitdagend thema om te lezen.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Bij het vervolg van dit boek niet elke keer weer terug grijpen naar het verleden. Dan kunnen de delen los van elkaar gelezen worden. Van deze hoofdpersoon niet 6 delen maar na een stuk of 3 weer een verfrissend begin met een nieuw hoofdpersoon.

ChristineB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 73

De plot
    Het is duidelijk dat de auteur, nog voor hij één letter op papier (het scherm) zette, het plot al duidelijk afgelijnd was.
    De structuur is heel duidelijk. De lezer krijgt eerst wat zich 15 jaar geleden afspeelde, en daarna stapsgewijs de vordering van het onderzoek, gelijklopend met de handelingen van de dader. Daardoor raak je als lezer betrokken bij het hele verhaal.
    Op een gegeven moment dacht ik het te weten, maar … neen dus. Verrassend.
    Algemeen
    Het boek had steeds mijn aandacht.
    Het verhaal leest erg vlot. Bryndza gebruikt een simpele schrijfstijl die bijna iedereen zal aanspreken. Een thriller moet to the point zijn, zonder franjes, en dat is deze zeker.
    Geloofwaardig, intrigerend, vlot.
    Dit boek
    Er zijn natuurlijk al heel veel seriemoordenaar-verhalen geschreven, het ene al beter dan het andere. Ik zou niet zeggen dat Zonder Gezicht uniek is, maar het behoort zeker tot de betere. Wat voor mij vernieuwend is, is dat Kate geen detective is, waardoor het verhaal een heel andere dimensie krijgt.
    Bryndza heeft geen advies nodig. Laat hem maar zijn ding doen, dat is prima.

helderinge
    Bijdrager
    Aantal berichten: 247

De plot

Wat vind je van het plot? Het einde is zeer spannend maar ook wel een beetje voorspelbaar. Niet persee uniek in zijn soort maar wel spannend genoeg om het goed te vinden.Wel zijn bepaalde factoren natuurlijk origineel zoals de kamer e.d.

Het word eigenlijk al ingeleid met de ontsnapping en erna word het behoorlijk spannender. Het plot is dus vrij traag voor wat betreft opbouw maar is dan enorm spannend.

Nee op zich niet zoals dit. In dit soort verhalen loopt het einde altijd wel een beetje zoals dit maar de elementen met de kamer e.d. maken het wel ziek spannend.
    Algemeen

Nou ik kon het boek vrij eenvoudig wegleggen maar dat ligt zeker niet aan het boek. Ik was eigenlijk enorm druk in mijn hoofd de afgelopen weken waardoor dat het geval was. Ik zou het boek te kort doen als ik zeg dat dit door het verhaal kwam.

Ja het was heel prettig te lezen en dat kenmerkt dan ook wel weer een goed boek. Als ik het weggelegd had om wat anders te gaan doen dan kon ik het erna ook zo weer oppakken.

Spannend met ziekelijke details die het gruwelijk en doordacht goed maken.
    Dit boek

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg.

eveline kleijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 10

De plot

Wat vind je van het plot?Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Het plot zat goed in elkaar en het bouwde heel mooi op. Het einde zag je zag je al ruim voor de tijd aankomen en was dus geen verrassing. Het zat goed in elkaar en alle losse eindjes kwamen op het laatst netjes bij elkaar
    Algemeen

Vond je Zonder gezicht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het was met vlagen goed spannend maar over het geheel genomen vond ik het nogal voortkabbelend
    Vind je de schrijfstijl vanRobert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het las heel makkelijk en snel maar kon me niet lang vasthouden. Ik miste de nagelbijtende spanning waar ik van hou
    Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 
    Moeilijk want het was echt wel regelmatig spannend en soms zelfs gruwelijk.
    Ik ga voor geloofwaardig

Dit boek

Ik vond het niet uniek maar wel leuk en makkelijk lezen
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Hij heeft een unieke stijl waardoor je toch het verhaal verder wilt lezen ondanks dat ik soms wat spanning miste. Hij heeft mijn advies niet nodig want hij schrijft bestsellers en ik niet.

Elke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

De plot

1) Wat vind je van het plot?
    Prima plot!

2) Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De structuur is wel duidelijk. Je krijgt eerst te lezen wat er vroeger is gebeurt en nadien stapsgewijs de vordering van het onderzoek. En zo raak je wel betrokken bij het verhaal.

3) Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, totaal niet !

Algemeen

4) Vond je Zonder gezicht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Absoluut, zéér boeiend en ik was er steeds met volle aandacht bij.

5) Vind je de schrijfstijl van Robert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettig en soms wel goed nadenken en gefocused blijven.

6) Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Realistisch en geloofwaardig.

Dit boek

7) Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Eigenlijk zoals er velen zijn, mar toch net dat tikkeltje meer.

8) Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Geen advies, alles was zoals ik het graag heb. Ik zou enkel vragen hoe snel het vervolg komt!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.