15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Anita
    Bijdrager
    Aantal berichten: 76

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 9 punten, omdat Zonder gezicht me van begin tot eind aan het boek heeft gekluisterd. Ik kon het niet wegleggen.

Plot: 9 punten, omdat het verhaal heel goed in elkaar steekt en heel geloofwaardig overkomt.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik me echt in het verhaal kon verliezen. Even van de wereld weg.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de gebeurtenissen levensecht worden weergegeven in taal die prima past bij het verhaal.

Originaliteit: 7 punten, omdat er al heel wat verhalen rond seriemoordenaars zijn geschreven en vrouwelijke speurneuzen al lang niet meer nieuw zijn in thrillerland.

Psychologie: 8 punten, omdat Bryndza ons een kijkje gunt in het misdadige brein van de dader en hij Kate mooi uitgebalanceerd voorstelt.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

vero
    Bijdrager
    Aantal berichten: 60

Spanning: 9 punten, mooi spannend verhaal, die je niet loslaat

Plot: 9 punten, heel sterk plot, en boeiend tot einde

Leesplezier: 10 punten, 100% plezier, lijkt alsof het schrijven van een boek zo gemakkelijk is

Schrijfstijl: 10 punten, heel vlot en gemakkelijk te lezen, meeslepende stijl

Originaliteit: 8 punten, niet echt origineel, maar door de manier waarop het geschreven is, maakt het uniek

Psychologie: 8 punten, doordat we zowel bij kate als bij de seriemoordenaar, een dieper inzicht krijgen in hun angsten en fantasieen

gemiddelde beoordeling : 9

MoniqueV
    Bijdrager
    Aantal berichten: 7

Beoordeling
    Spanning 9
    Geen saai moment in dit boek, continue spanning en door willen lezen
    Plot 9
    Sterk verhaal, goede balans tussen verleden en heden, fijne kennismaking met deze nieuwe hoofdpersoon
    Leesplezier 9
    Omdat het zo heerlijk doorleest, echt een pageturner
    Schrijfstijl 9
    Duidelijke, verhalende stijl en heel herkenbaar.
    Originaliteit 8
    Interessant, over een seriemoordenaar en de relatie die hij onderhoud met zijn moeder. Bijzonder hoe het verleden zo kan mengen met het heden
    Psychologie 9
    Erg interessant dus, de gedachtengang van een seriemoordenaar en van degene die hem adopteert. Ook de relaties van Kate en haar gedachten en onzekerheden worden goed uitgelicht.
    Gemiddeld cijfer 8.3

Sandra Alberts
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

Spanning: 8 punten, omdat het boek houdt goed je aandacht vast

Plot: 7 punten, omdat de opbouw goed is maar ik mis dat extra stukje plotwending of verrassing

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek was heerlijk lezen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat goede afwisseling in het verhaal

Originaliteit: 8 punten, omdat seriemoordenaars binnen de politie is wel uniek volgens mij

Psychologie: 8 punten, omdat door de relatie van de dader met zijn moeder en ook dat wat de aanval met kate heeft gedaan

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

maryam
    Bijdrager
    Aantal berichten: 260

Spanning: 9 punten, omdat ik het boek niet weg kon leggen, ik wilde weten hoe het verder ging met de personages.

Plot: 9 punten, omdat het plot zeer goed opgebouwd is, er wordt telkens een stukje informatie weg gegeven, maar pas op het einde is de puzzel compleet.

Leesplezier: 9 punten, ik ben dol op page-turners en dit er is een.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal leest makkelijk maar vraagt toch concentratie zonder langdradig of saai te worden.

Originaliteit: 9 punten, vooral omdat dit verhaal vanuit een heel ander perspectief geschreven is, dan de meeste verhalen, waarbij Kate zowel held als slachtoffer is.

Psychologie: 9 punten, omdat het verhaal onder mijn huid kroop en ik bijna de angsten van Kate kon voelen.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Annick Van Goethem
    Bijdrager
    Aantal berichten: 33

Spanning: 8 punten, het boek mijn interesse zonder problemen tot op het eind kon vasthouden. Ik wou steeds verder lezen om te weten wie, wat, hoe….een verrassing tot op het eind. Missie geslaagd.
    Plot: 9 punten, omdat de dader tot het eind voor mij een vraag bleef. Mooi opgebouwd, alhoewel ik moet zeggen dat ik het soms toch een beetje vergezocht vond. Deed echter niets af aan de essentie van het verhaal. Super boek!!
    Leesplezier: 9 punten, omdat Bryndza, zonder ingewikkeld te zijn, een intrigerend, gruwelijk en spannend verhaal kan neerzetten dat voor iedereen toegankelijk is. Je wordt erin meegetrokken en bent vertrokken voor enkele uren heerlijk leesplezier.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat de mooi gedetailleerde schrijfwijze zo beeldend is dat je je zelf in het verhaal waant, je kan het je zo voorstellen hoe gruwelijk het soms ook is. Zonder overdreven te zijn wat zeker heel belangrijk is.
    Originaliteit: 8 punten, omdat dit zeker geen uniek verhaal is maar wel heel goed bedacht en neergeschreven.
    Psychologie: 8 punten, omdat de auteur de manier van denken, de geestesgesteldheid, het waarom en hoe van de dader en de andere personages mooi heeft neergepend. De terreur, angst, waanzin, hoogmoed….je kan het bijna zelf beleven.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Aantal berichten: 123

Spanning: 8 punten, omdat de spanning nergens verslapte. Het bleef broeien.
    Plot: 8 punten, omdat het weer zo goed gevonden was en ik het niet aan zag komen
    Leesplezier: 8. punten, omdat het ingedeeld was in niet te lange hoofdstukken, waardoor de vaart erin bleef
    Schrijfstijl.8. punten, omdat het lekker las. Geen ellenlange zinnen, prima te volgen en het verleden van Kate werd goed beschreven.
    Originaliteit: . 7 punten, omdat een (ex)alcohol verslaafde rechercheur vaak voorkomt, alhoewel Kate nu als hoogleraar werkt.
    Psychologie: .7 punten, omdat de personages wat meer uit de verf mogen komen. Die bleven wat oppervlakkig

Gemiddelde beoordeling: 7,66 punten 4 ****

sannebrugel
    Bijdrager

Spanning: 9 punten, ik vind dat het boek van begin tot eind vol zit met spanning wat zich goed opbouwt gedurende het verhaal

Plot: 7 punten, het was verrassend en duidelijk. Het verhaal is af. Wel had het naar mijn mening net iets verder uitgewerkt mogen worden

Leesplezier: 10 punten, ik heb MEGA genoten van dit boek en met super veel plezier gelezen. Ik had het (jammer genoeg) met anderhalve dag al uit. Ik had graag langer willen genieten !

Schrijfstijl: 9 punten, de schrijfstijl van Bryndza is erg boeiend. Cryptische onschrijvingen afgewisseld met hele uitgebreide uitleg zodat je een erg goed beeld krijgt van wat er afspeelt op dat moment. Je kan je goed verplaatsen in het verhaal

Originaliteit: 8 punten, het was weer een moord met recherchewerk. Dat is niet perse orgineel maar doet het we altijd goed. De manier van moorden en hoe de moordenaar zijn slachtoffers achterlaat is wel weer briljant gevonden

Psychologie: 7 punten, dat zat er goed in. Het boek zet je aan het denken. Ik ging me steeds afvragen wie het nou gedaan heeft

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Tevens heb ik een recensie geschreven op mijn blog: dolopboeken.blogspot.com

YHM
    Bijdrager

Spanning: 9 punten, een boeiend verhaal, die je niet loslaat

Plot: 8 punten, een boeiend, goed uitgewerkt plot, Het plot is voor mij nu wel af.

Leesplezier: 9 punten, Heerlijk makkelijk uitnodigend boek.

Schrijfstijl: 9 punten, heel vlot en gemakkelijk te lezen, meeslepende stijl

Originaliteit: 8 punten, een variatie op een thema. wel goed uitgewerkt.

Psychologie: 8 punten, je kan de diverse hoofdpersonen volgen. Wat houdt hun bezig.

gemiddelde beoordeling : 8,5

ChristineB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 73

Beoordeling
    Spanning : 8
    Het boek verveelt geen moment. Ik betrapte me er wel op dat ik af en toe een stukje oversloeg als ik zag dat het een beschrijving was, maar misschien heb ik daardoor wel wat gemist. Toch meer dan behoorlijke spanning.
    Plot : 9
    Goed uitgewerkt verhaal en erg goed opgebouwd.
    Leesplezier : 9
    Ik kon het boek af en toe niet wegleggen en probeerde telkens (zelfs als ik geen tijd had) om toch nog snel een hoofdstukje te lezen.
    Schrijfstijl : 9
    Kunnen we spreken van een Bryndza-stijl? Misschien wel.
    Originaliteit : 7
    Er zijn al zoveel verhalen over seriemoordenaars geschreven, dat er al een bijzonder element in moet zitten om origineel te zijn. Dit ligt niet aan de auteur maar eerder aan het beperkt aantal mogelijke situaties die geloofwaardig moeten overkomen. Eigenlijk vind ik het een beetje spijtig dat Bryndza niet een totaal ander vrouwelijk type heeft gekozen. Kate lijkt veel op Erika, maar ja, nu hebben we twee vrouwelijke personages om te omarmen.
    Psychologie : 9
    De gedachtengang van de moordenaar kwam sterk uit de verf. Ook de achtergrond van Kate die geprojecteerd werd in het heden is goed uitgewerkt.
    Gemiddeld cijfer : 8.5

helderinge
    Bijdrager
    Aantal berichten: 247

Spanning: .7. punten, omdat …. spannend maar had nog wel meer gemogen.

Plot: .7. punten, omdat ….vrij doorsnee voor wat betreft opbouw bij dit soort boeken maar wel met originele factoren.

Leesplezier: .7. punten, omdat …lekker gelezen benieuwd naar de volgende.

Schrijfstijl: .7. punten, omdat ….Prettig te volgen

Originaliteit: ..7 punten, omdat …. Wel vergelijkbaar met eerdere misdaad thrillers maar wel met originele factoren.

Psychologie: 7.. punten, omdat …. wel goed doordacht met ziekelijke details.

gemiddeld 7

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 86

Spanning: 7 punten, omdat het een spannend verhaal was. Het einde vond ik alleen te snel, te filmisch. Daardoor verloor het verhaal aan kracht.

Plot: 7 punten, omdat ik het jammer vond dat voor mij de dader redelijk snel bekend was. Dus maak het plot ingewikkelder of neem ons vanaf het begin mee in het hoofd van de dader.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik door sommige hoofdstukken heen vloog en door andere bijna niet heen kwam.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk te lezen is. Niet te lange hoofdstukken vol ellenlange beschrijvingen.

Originaliteit: 6 punten, omdat ik inmiddels een aantal boeken verder ben en ik moeite moet doen om me het verhaal te herinneren. Ik heb spannendere boeken gelezen.

Psychologie: 7 punten, omdat we een eerste kennismaking hebben gehad met de personages uit deze nieuwe serie. Nu moeten ze verder uitgediept worden en nog meer gaan leven in de volgende delen.

<u>Gemiddelde beoordeling:</u> 7 punten

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

eveline kleijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 10

Spanning: 7 punten, omdat ik toch , ondanks de spannende stukken, wat spanning miste

Plot: 7 punten, omdat je al snel wist wie de dader was en ik dit bij andere auteur ook al ben tegengekomen

Leesplezier: 8 punten, omdat het lekker snel doorlas

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de korte hoofdstukken bijdragen aan de spanning

Originaliteit: 6 punten, omdat ik al vaker vergelijkbare boeken heb gelezen die ik toch sterker vind

Psychologie: 8 punten, omdat het allemaal goed doordacht is en je mee wordt genomen in de denkwereld van de personages

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

Elke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Spanning: 8 punten, omdat het een lekker spannend verhaal was, zoals ik het graag heb.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed uitgewerkt goed opgebouwd was.

Leesplezier: 8 punten, omdat het goed doorlas.

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat het boek korte hoofdstukken heeft en dat draagt bij aan de spanning.

Originaliteit: 7 punten, omdat er veel verhalen over seriemoordenaars zijn geschreven.

Psychologie: 7,5 punten, omdat het allemaal goed doordacht is.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.