15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

ChantalH
    Bijdrager
    Aantal berichten: 68

Ik vind de cover wel mooi. Een duister hoofd op een blauwe achtergrond. Dit geeft voor mij meteen de indruk van een keiharde actiethriller. Die verwacht ik namelijk ook. Het vorige boek van Johan Andersen was een echte actiethriller. Hij was vlot en vol spanning geschreven. Dat verwacht ik dit keer ook weer.

de_Stefs
    Bijdrager
    Aantal berichten: 51

Cover:
    De cover hint naar het subgenre actiethriller (door de rennende figuur rechts). De cover ziet er verder duister uit, zeker op mijn zwart-wit ereader. Het pseudoniem van de auteur doet Scandinavisch aan en het woord Scandinavische staat ook in een citaat op de voorkant van het boek (wat dan weer over het eerste boek van deze auteur gaat, dat vind ik altijd een beetje een afknapper). Er wordt dus wel erg benadrukt dat het een soort van Scandinavische thriller is.

Er staat ook dat het een Hamer & Panka thriller is, dat vind ik fijn. Dan weet je dat je een boek uit een serie in handen hebt. Er staat geen cijfer (volgnummer) achter, waaruit ik afleid dat de boeken in de serie ook los, als op zichzelf staande boeken gelezen kunnen worden. Laten we het hopen, want ik heb deel 1 nog niet gelezen 🙂

Auteur:
    Ik weet dat Johan Andersen en pseudoniem is. Ik weet niet wat er mis zou zijn met Jürgen Snoeren als auteursnaam. Door dit pseudoniem verwacht ik dat de auteur misschien te graag wil doorbreken in het buitenland. Hopelijk is dat niet te merken in het boek.

Verder weet ik dat de auteur literatuurwetenschap heeft gestudeerd, dat legt de laat natuurlijk wel hoog.

Verwachting:
    Ik verwacht een actiethriller die vlot te lezen is. Ik hoop of weinig Scandinavische-thriller-trekjes, gewoon lekker vlot en vol actie. Ik hoop verder dat het boek goed te lezen is zonder het eerste boek (de dodenstoel) gelezen te hebben.

Jacobaan
    Bijdrager
    Aantal berichten: 158

Cover:

Een man rennend op de vlucht, maar waarvoor en waarom? Een aantrekkelijke, spannende, duisteren en sinistere Cover. De kleur is grijs/blauw gelijkend op die van een schemering. Op de voorzijde het hoofd van een man met kort baardje in hoofdzakelijk zwarte kleur met op de achtergrond wat (grachten)panden en een rennende persoon (lijkt een man). De titel van het boek wordt in grote witte (en opvallende) letters gepresenteerd.De naam van de auteur in het goud/gelige kleur zodat dit goed opvalt.

Op de rug van het boek staat ook de naam van de auteur in goud/gelige letters en de titel in grote witte letters afgedrukt.

Op de achterzijde van het boek in dezelfde schemerachtige kleur, een korte samenvatting van het verhaal. Daaronder wat recensies van Hebban en Thrillersandmore.
    Daaronder een foto van de auteur van dit boek en een korte beschrijving van zijn eerdere werken, en de naam van de uitgever.

Auteur:

Ik heb zijn eerste thriller met de titel ‘Dodenstoel’ gelezen en was aangenaam positief verrast zeker door zijn geloofwaardig, beeldende en mysterieuze schrijfstijl. Ik heb al die tijd uitgekeken naar het vervolg hierop. Mijn verwachtingen zijn dan ook hoog geschapen.

Verwachting:

Afgaande van mijn ervaring van zijn eerste thriller met de titel ‘Dodenstoel’ verwacht ik weer een boeiend, meeslepend en mysteries verhaal met verrassende plotwendingen.

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Cover: Een stoer ogende man tegen een blauwe lucht, is het schemering? Verder een rennende man,vlucht hij of heeft hij de achtervolging ingezet? Deze man komt ook terug op de achterkant, iets groter afgebeeld. Verder meen ik typisch Hollandse huisjes te herkennen aan het water, het zou Zaandam kunnen zijn. Op de achterkant is de tekst mooi vormgegeven, gele letters op een donkere achtergrond.

Auteur: Het debuut Dodenstoel heb ik (nog) niet gelezen. Gezien de enthousiaste opmerkingen, is het heel goed ontvangen. Dat maakt nieuwsgierig. Mooi detail vind ik dat het boek zich deels afspeelt in de woonplaats van de auteur.

Verwachting: Ik Verwacht een spannende actiethriller met veel vaart.Ben benieuwd naar Hamer en Panka!

foxlake
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Cover: de cover nodigt mij zeer uit om het boek te gaan lezen. Is de man die hard wegloopt een dader of slachtoffer?
    Ben benieuwd.

De auteur: mij nog niet bekend maar dat trekt mij meestal wel aan.Volgens de reviews moet het eerste boek met Hamer en Panka erg goed zijn.

Verwachting: een spannende thriller hoop ik.

roodkapje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 255

Cover Een duister uitziend verzorgd mannengezicht met een korte baard/snor die de cover in beslag neemt. Een blauwige achtergrond met oude huizen aan het water, waar een boot in ligt. Een man die weg rent in het klein. Johan Andersen staat in hoofdletters en geel bovenaan. De titel Zonder Genade staat in nog grotere hoofdletters in wit onderaan. Op de achterkant staat in gele letters op een blauwgroenige achtergrond waar Zonder Genade overgaat..

Auteur: Na het lezen van Dodenstoel was ik wel een beetje benieuwd naar een evt. vervolg. Ik ben benieuwd of Zonder Genade net zo spannend en geloofwaardig is.

Verwachting: Een spannnende en boeiende thriller waarin je blijft doorlezen door de beeldende schrijfstrijl.

marcel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Een sinister hoofd tegen een blauwe achtergrond. Verder een rennend persoon, loopt hij ergens van weg of ergens naar toe. Voorts zie ik de contouren van Amsterdam, de achterkant bevestigd dat het verhaal zich daar afspeelt. Ik verwacht een thriller met de nodige actie met Hamer en Panka in de hoofdrol, wie dat dan ook mogen zijn.

Over de auteur kan ik niks melden want ik heb nog nooit van de schrijver gehoord dus ik laat me verrassen.

Op naar pagina 1.

Lizzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 362

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Ik vind dit een prachtige cover, de man die in het donker staat met de blauwe achtergrond wow. Dit is een prachtige cover om in je kast te staan hebben.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Mijn verwachtingen zijn hoog van dit boek! Zijn eerste boek de dodenstoel vond ik goed geschreven, spannend alles wat een thriller nodig heeft!

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Hoge verwachtingen voor het tweede boek van deze auteur, ik verwacht opnieuw een spannende thriller die ik niet kan wegleggen en in één ruk wil uitlezen.

dikkiedik
    Bijdrager
    Aantal berichten: 48

Cover: als ik naar de cover kijk dan zie ik op de voorkeur het gezicht van een met een klein baardje. Het gezicht is in de schaduw gehuld. Op de achtergrond zie ik een man wegvluchten. Het geheel straalt gevaar en actie uit.Onder de titel staat dat het een Hamer & Panka thriller is, onderdeel van een serie dus maar dat wist ik al.
    Het gebruik van donkere kleuren maakt het geheel een beetje sinister.

Auteur: Ik vond zijn eerste boek echt goed, ben dus heel benieuwd naar dit tweede deel. Kan de auteur zijn niveau handhaven?

Verwachting: ik verwacht een heerlijk spannend boek dat ik het liefst in één ruk uit zou lezen maar ja, er moet ook nog gewerkt worden en manlief + kinderen verwachten ook wat sociaal gedrag van me tijdens het lange weekend!

coenraad
    Bijdrager
    Aantal berichten: 412

Cover: Prominent een mannenhoofd ,in het zwart, op de voorgrond met een stadsgezicht op de achtergrond in een blauwe gloed. Een cover die ik meteen zou op pakken in de winkel. De wegrennende man aan het einde van de trap is dat dezelfde man als het mannengezicht of is het een ander? Als het twee verschillende mensen zijn waar rent hij dan voor weg en wat hebben ze gemeen . Dat zijn zo de eerste vragen die in me op komen als ik de cover bekijkt.

De wegrennende man op de cover is uitvergroot op de achterflap met de korte tekst waar het verhaal over gaat in een gele kleur afgedrukt . Dit geeft een mooi contrast. De quotes geven een mooie indruk van zijn vorig boek waardoor de nieuwsgierigheid groter wordt.
    Auteur: Ik ken de auteur niet maar ben wel zeer benieuwd naar zijn schrijfstijl. De info over de auteur op de achterkant is zeer kort maar wel krachtig.

Verwachting: Doordat ik zijn debuut”De dodenstoel”niet gelezen heb heb ik even gegoogeld en wat recensies gelezen. Dit zag er allemaal goed uit en dat legt meteen de lat wat betreft de verwachtingen iets hoger. Ik hoop op een sterk in elkaar zittend verhaal met een bepaalde snelheid . En ik kijk uit naar de personages waarvan ik hoop dat ze goed zijn uitgewerkt.

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Een duistere man prominent op de cover, ben benieuwd wat dat met het verhaal te doen heeft. De man ‘zonder genade’?

Ik heb eerder dodenstoel gelezen en dat was niet nagelbijtend spannend maar wel spannend genoeg om lekker te lezen en mee te puzzelen.

Kortom ik verwacht dus een heerlijk spannend boek en weer genoeg te puzzelen en op te lossen. Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat met Hamer en Panka, wil wel meer over ze weten.

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 406

Cover: een mooie blauwe kleur met aparte lichtval die een specifiek effect geeft op het mannenhoofd met een kort baardje met snor.Een man die omlaag kijkt alsof hij berouw toont maar ook voor mijn gevoel dezelfde man die op de achtergrond wegvlucht.Komt niet geheel overeen met de titel zonder genade. Verder zie je ook grachtenpandjes. Kan Haarlem, Amsterdam, Alkmaar zijn.

Auteur: Het eerste boek van Johan Andersen was volgens de recensies succesvol dus verwacht je ook nu een gedegen verhaal dit temeer omdat hij ook literatuur wetenschap heeft gestudeerd.

Verwachting: Zonder genade…dus niet tegen te houden ongeacht welk argument je ter berde brengt. Een gevaar voor iedereen. De naam Jakhals zegt al genoeg voor een spannend verhaal en hopelijk verrassende plotwending.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Aantal berichten: 128

1) Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek
    De titel valt op. Het mannengezicht lijkt iemand die niet wil opvallen.
    Het vluchtende persoon moet volgens mij de Jakhals voorstellen.

2) Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. De auteur kende ik nog niet.
    Dat wil zeggen dat ik er nog niets van heb gelezen.

3) Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    IK hoop dat het een spannend boek zal zijn die mij blijft boeien.
    Het eerste boek van een nieuwe reeks. Ik ben benieuwd.

Sabrina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 181

Goeieavond,
    Blijkbaar vergeten te posten…

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Heel mooi, duister maar toch duidelijk. Benieuwd naar de man die op de vlucht is… waarom?

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken deze auteur niet.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een spannend verhaal die vlot te lezen is!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.