Home Forums Leesclub 166: Zonder genade Zonder genade, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #28851 |

Vragen ThrillZone leesclub Zonder genade                                        

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeelBeoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Johan Andersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Zonder genade is de tweede thriller van Johan Andersen die is verschenen, ga je na het lezen van Zonder genade zijn debuutthriller Dodenstoel en eventuele volgende boeken ook lezen?
    ChantalH
    Bijdrager
    Post count: 65

De karakters

Je merkt heel goed dat Neli sterk verder ontwikkeld. Melissa wordt ook wat meer uitgewerkt. Hamer blijft Hamer, maar toch leer je hem ook steeds beter kennen.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik heb in dit geval niet echt een favoriet personage. Ik leef wel heel erg mee met Neli en Hamer, omdat het boek toch veel vanuit hun gezichtspunt wordt geschreven.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik vind dat de auteur prima werk verricht met de beschrijving van elk personage. Ik zou er niets aan willen veranderen of toevoegen.

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het boek is op een vlotte, spannende manier geschreven. De korte hoofdstukken dragen bij aan de vaart van het verhaal. Er zit iets minder actie in dan ik verwacht had.

5. Kun je de schrijfstijl van Johan Andersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Kort en bondig, spannend en redelijk filmisch.

6. Zonder genade is de tweede thriller van Johan Andersen die is verschenen, ga je na het lezen van Zonder genade zijn debuutthriller Dodenstoel en eventuele volgende boeken ook lezen?
    Dodenstoel heb ik al gelezen en vond ik geweldig. Ik ben dus zeker van plan om zijn volgende boeken ook te lezen.

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 51

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik vind dat vooral Neil zich ontwikkelt.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Neli spreekt me het meest aan, een leuke, pittige dame die weet wat ze wil en met leuke humor.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ze zijn prima zo. Vullen elkaar ook mooi aan.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Zeker, het boek is spannend en geloofwaardig.Harde actie afgewisseld met de nodige humor.

Kun je de schrijfstijl van Johan Andersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    De schrijfstijl vind ik spannend en meeslepend.
    Zonder genade is de tweede thriller van Johan Andersen die is verschenen, ga je na het lezen van Zonder genade zijn debuutthriller Dodenstoel en eventuele volgende boeken ook lezen?
    Zeker, na het lezen van dit boek ben ik benieuwd hoe het Hamer en Neli verder zal vergaan.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 243

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Je ziet dat Hamer wat slordiger wordt in zijn anonimiteit en er af en toe overpeinst hoe het zou zijn om een partner te hebben. Ja, soms lijkt het alsof hij gevoelens heeft voor Neli en deze onderdrukt.
    Neli ontwikkelt zich in haar werk en voelt zich in een tweede huid als zij weer proeft aan de wereld van Hamer. Haar nieuwe uiterlijk en vervoer doet haar goed. Ze wordt nog zelfbewuster en vindt het zelfs leuk om te wisselen, maar stiekum vindt ze haar nieuwe ik leuker.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Neli wel, omdat ze niet bang aangelegd is en haar mannetje staat.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, niets.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De beschrijvende gedetailleerde stijl past heel goed bij het verhaal. Hierdoor waan je jezelf soms in Amsterdam.
    Kun je de schrijfstijl van Johan Andersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Gedetailleerd, beschrijvend en vlot. Af en toe een beetje humor.
    Zonder genade is de tweede thriller van Johan Andersen die is verschenen, ga je na het lezen van Zonder genade zijn debuutthriller Dodenstoel en eventuele volgende boeken ook lezen? Dodenstoel had ik vorig jaar al gelezen. Ja, een opvolger van Zonder genade zal ik denk ik wel gaan lezen.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 158

De karakters

Neli zie je absoluut groeien in het verhaal. Ze komt er ook achter dat ze zowel gevoelens heeft voor Hamer als voor Melissa. Uiteindelijk groeit ze echt naar Melissa toe en geeft ze zich aan dit gevoel over. Hamer blijft gewoon Hamer. Begint wel wat nonchalantere trekjes te krijgen.

Je zou zeggen Hamer maar toch kies ik voor Neli. Een krachtige humorvolle en doorpakkende vrouw die haar gevoel volgt.

Nee helemaal niets. Er is een prima balans.

De auteur

De Schrijfstijl is vlot, spannend, mysterieus en met veel afwisseling en actueel. Aan alles kan je merken dat de auteur zich vooraf goed heeft geïnformeerd.

Kun je de schrijfstijl van Johan Andersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Mysterieus, spannend en actueel.

Zonder genade is de tweede thriller van Johan Andersen die is verschenen, ga je na het lezen van Zonder genade zijn debuutthriller Dodenstoel en eventuele volgende boeken ook lezen?

Dodenstoel heb ik ook al gelezen en de schrijfstijl van Johan Andersen spreekt mij enorm aan, dus JAZEKER!

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 106

De karakters

Ik heb het boek nog niet uit maar op dit moment vind ik toch al dat de karakters m.n. van Neli evolueren en het karakter van Melissa ook een beetje.

Favoriet personage: tot op heden Neli en Melissa.

Tot nog toe geen veranderingen wat mij betreft.

De auteur

De schrijfstijl past prima bij het verhaal.Het is vlot geschreven met genoeg spanning om te willen blijven lezen.

De schrijfstijl vind ik vlot en beeldend geschreven.Soms wel iets te beeldend maar dat is voor mij geen enkel probleem.

Ik ga zeker de voorgaande thriller en de eventuele komende thrillers met heel veel plezier lezen.

de_Stefs
    Bijdrager
    Post count: 41

De karakters
    Hamer evolueert nauwelijks, hij blijft Hamer.
    Panka evolueert wel, ze ontwikkelt zich positief. Ze wordt zekerder van zichzelf.
    Melissa evolueert wat mij betreft niet, maar haar karakter is wel meer uitgewerkt nu.

Neli Panka spreekt mij wel het meest aan. Ze is al een niet echt standaard personage (een donkere vrouw als hoofdinspecteur zie je helaas nog niet zo vaak in thrillers) en dan ontwikkelt haar verhaal zich ook nog op een manier die je niet vaak ziet in boeken.

Ik vind de personages en hun gedragingen goed kloppen bij de beschrijvingen, dus ik zou niets wijzigen.

De auteur
    1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, de schrijfstijl past goed. Er wordt af en toe wat uitgeweid over de personages. Dat is op momenten met minder actie in het verhaal, dus dat past. Op momenten met actie is de schrijftaal kort en voert het je mee de spanning in.

2. Kun je de schrijfstijl van Johan Andersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend en verhalend.

3. Zonder genade is de tweede thriller van Johan Andersen die is verschenen, ga je na het lezen van Zonder genade zijn debuutthriller Dodenstoel en eventuele volgende boeken ook lezen?
    Dodenstoel heb ik direct voor Zonder genade gelezen. Zonder genade vond ik beter, want minder voorspelbaar en het verhaal was makkelijker te volgen. Dus een verbetering ten opzichte van zijn debuut. Ik ga zeker volgende delen over Hamer en Panka lezen.

marcel
    Bijdrager
    Post count: 79

Ik heb het gevoel dat Nell evolueert, ze gaat gaandeweg het boek steeds meer leven vind ik.

Dat is toch wel Neil, omdat je haar ziet transformeren

Nee
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl pasbij het verhaal. Lekker strak met niet te veel poeha.
    De schrijfstijl is zodanig dat je verder wil lezen, meeslepend.

D at sluit ik niet uit, hij komt voorlopig nog niet voor in mijn rijtje favoriet auteurs, maar wat niet is….

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 355

De karakters

Neli maakt in dit tweede deel een grote evolutie door. Ze wordt harder, en meer de vrouwelijke versie van Hamer wordt, maar dan toch nog emoties laat zien.

Zonder enige twijfel Neli, gewoon om wie ze is. Een sterk vrouwelijk karkakter.

Nee ik zou niemand willen veranderen, want dan zou het boek niet meer zijn wat het is. Ik had niemand aan wie ik mij ergerde of dat ik vond die werkt nu op mijn zenuwen.

De auteur

Ja de schrijfstijl past perfect bij het boek.

Dodenstoel heb ik al gelezen en ik wil volgende boeken zeker nog gaan lezen ik vind Neli En Hamer een leuk duo en kijk uit naar hun volgend avontuur.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 409

De karakters:
    In “Dodenstoel”worden de personages Hamer en Panka geïntroduceerd en het begin van een nieuwe serie is geboren. In “Zonder genade”merk je dat hun rol verder wordt uitgewerkt en hun “tijdelijke” samenwerking wordt voortgezet. Hoe onwennig ze in het begin tegenover elkaar stonden merk je dat deze samenwerking in “Zonder genade”een stuk vloeiender is geworden.Dit heeft ook invloed op de personages en beide zijn sterker geworden. Maar dan hebben we ook nog Melissa en haar rol is duidelijk heel belangrijk in het geheel en ook zij groeit als personage en wordt steeds zelfstandiger. Ze heeft een zeer sterke belangrijke bijrol die perfect pas in het geheel.
    Zou niet zo weten wat er aan hun personages veranderd zou moeten worden maar ik ben wel heel nieuwsgierig als er een nieuw verhaal rond hun wordt geschreven wat er aan hun personages wordt toegevoegd zodat ze nog sterker worden.

De auteur:
    De schrijfstijl is kort en bondig en dat past precies bij het verhaal. De taak die ze moeten volbrengen is kort,krachtig en duidelijk en dat is het verhaal ook. Het is vlot en meeslepend geschreven met niet te lange hoofdstukken waardoor het verhaal prettig loopt en de scenes die zich in Den Haag afspelen zijn voor mij heel beeldig geschreven omdat het dichtbij van waar ik woon zich afspeelt. Allemaal zeer herkenbaar.

Nadat ik bericht kreeg dat ik mee mocht doen met de leesclub van “Zonder genade” heb ik toch eerst “Dodenstoel” gelezen. Ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Ik ga zeker zodra het derde deel rond Hamer en Panka verschijnt zeker lezen. Ik ben fan van deze personages.

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 48

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren, zo ja hoe?
    Ja, met name Neli evolueert zich, zowel in haar werkzaamheden als in haar privéleven, dat laatste belooft hopelijk nog veel voor de toekomst.
    Heb je een favoriet personage? Zo ja waarom.
    Ja, wederom Neli, ze schuur het gevaar niet, wordt steeds completer in haar werk en staat haar vrouwtje!
    Zou je aan een bepaald personage iets willen veranderen?
    Nee, zeker niet, de personages zijn van de auteur, die bepaalt in welke richting ze gaan veranderen als ze al moeten veranderen.

De auteur
    Ik vind zijn schrijfstijl helemaal bij het verhaal passen, de hoofdstukken zijn zijn kort, wisselen elkaar goed af, dat houdt de spanning erin en het maakt dat je het boek vlot leest. Een meeslepende schrijfstijl. Zijn beschrijvingen van de plaatsen waar de acties zich afspelen zijn beeldend en juist, de auteur heeft zijn huiswerk goed gedaan.

Ik heb Dodenstoel vorig jaar al gelezen, vandaar dat ik zo nieuwsgierig was naar dit boek. Wanneer er vervolgdelen komen, ga ik ze zeker ook lezen.
    Dank voor de leesclub en excuses dat ik deze vragen over het hoofd had gezien, dat was zeker niet mijn bedoeling.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 120

De karakters

!) Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Van Neli zeker. Ze heeft zich snel aangepast in haar nieuwe positie. Denkt met haar verstand ipv haar hart.
    Ze is zeker wat harder geworden.

2) Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Hamer. Ik heb mezelf voorgesteld hoe hij er uit zal zien. Hij kan zich goed verplaatsten in een andere gedaante.
    Heel interessant.

3) Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    In een bestaand verhaal moet je nooit iets veranderen aan personen.

De auteur

4) Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Zeker.De hoofdstukken waren niet te lang en het was duidelijk als de Jakhals aan het woord was.

5) Kun je de schrijfstijl van Johan Andersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend en beeldend.

^) Zonder genade is de tweede thriller van Johan Andersen die is verschenen, ga je na het lezen van Zonder genade zijn debuutthriller Dodenstoel en eventuele volgende boeken ook lezen?
    Ik ben niet zo van series lezen. Als het na het derde boek stopt, trilogie, dan wil ik dit nog lezen.
    Anders ga ik niet verder ondanks dat ik dit een geweldig verhaal vind.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 180

De karakters

Ja, Neli evolueert voornamelijk.

Ik heb niet direct een favoriet personage, maar ik leef wel mee. Of toch misschien Neli, ze staat haar mannetje.

Ik zou niets veranderen!

De auteur

De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Leest lekker vlot!

Eerder filmisch met een beetje humor.

Eigenlijk wel benieuwd naar zijn debuutthriller en de volgende boeken!

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 217

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja Neli ontwikkelt zich tot een ‘geheim agent’ en dat proces wordt goed beschreven en kan je goed volgen. Hamer ontwikkeld zich wat minder in dit verhaal maar de relatie tussen Neli en Hamer verandert in een meer diepe vriendschap, een respect voor elkaar.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Neli en Hamer hebben wel een speciaal plekje in mijn hart. Als ik moet kiezen dan zou ik voor Neli gaan.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Er hoeft niets veranderd te worden, Johan Andersen heeft subtiele veranderingen aan de personages gedaan en daarmee mijn beeld bijgesteld van de personages. Knap gedaan.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl past bij het verhaal, spanning, puzzelen, humor en dat is precies waar het om draait bij observeren, uitvogelen wat er aan de hand is en wie wat is. Snelle actie past niet.
    Kun je de schrijfstijl van Johan Andersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Gedoseerde spanning. Het is niet echt meeslepend. Een meeslepend boek lees ik in een weekend uit, dit heeft me langer geduurd dan ik had verwacht.
    Zonder genade is de tweede thriller van Johan Andersen die is verschenen, ga je na het lezen van Zonder genade zijn debuutthriller Dodenstoel en eventuele volgende boeken ook lezen? Ik heb dodenstoel als gelezen en ik zie duidelijk ontwikkeling dus ik kijk uit naar zijn volgende boek.

maria
    Bijdrager
    Post count: 384

De karakters
    Vooral Panka die achter haar eigen gevoel komt en steeds daadkrachtiger overkomt in haar handelen en dat voelt en ziet Melissa en hamer ook. Niet meer alles helemaal overdenken maar gelijk handelen op gevoel. Hamer sluit zijn gevoel een beetje uit. Hij vindt denk ik Neli wel leuk en ook passend in zijn “team”

Hamer omdat hij in het algemeen de rust zelve blijft en nuchter handelt, intelligent is en veel heeft meegemaakt.

De relatie van Neli met Melissa heeft voor mij geen meerwaarde en stoorde soms.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja ,spannend, veelal geloofwaardig, vlot. Ook leuk die schuin geschreven hoofdstukken

5. Kun je de schrijfstijl van Johan Andersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend, beeldend kan zo verfilmd worden.

6. Zonder genade is de tweede thriller van Johan Andersen die is verschenen, ga je na het lezen van Zonder genade zijn debuutthriller Dodenstoel en eventuele volgende boeken ook lezen?
    De Dodenstoel had ik al willen lezen dus ga dat zeker doen, net als zijn volgende boeken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.