Home Forums Leesclub 166: Zonder genade Zonder genade, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #28847 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

de_Stefs
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 9 punten, omdat ik regelmatig door wilde lezen om te weten hoe het af zou lopen.

Plot: 8 punten, omdat veel actie en een niet heel voorspelbaar einde.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een leuk en spannend boek is, maar wel met redelijk veel personen en organisaties. Dat maakt het wat lastiger te volgen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de stijl je me het verhaal in neemt, maar wel met af en toe een ingewikkelde zin.

Originaliteit: 7 punten, omdat er meer inlichtingendiensten-thrillers zijn. Deze bevat er echter wel heel veel.

Psychologie: 7 punten, omdat je buiten de profiling (vrijwel) niets van de gedachten van de dader mee krijgt.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 158

Spanning: 9 punten, de spanning is eigenlijk continu aanwezig en ik wilde doorlezen. Had geen moment dat ik dacht ik leg het boek even weg.

Plot: 9 punten, goed opgebouwde verhaallijnen met verrassende ontwikkelingen

Leesplezier: 9,5 punten, zat vaak op het puntje van mijn stoel/bank en het feit dat ik het boek in 2/3 dagen helemaal uitgelezen heb zegt wel genoeg.

Schrijfstijl: 9 punten, vlot, begrijpelijk, spannend, mysterieus en beeldend. Deze componenten zorgen ervoor dat je geniet van het lezen van dit boek

Originaliteit: 9 punten, de jacht op de identiteit van de Jakhals en de maatschappelijke onderwerpen zoals terroristische aanslagen, (o.a. de aanslag in Bataclan), de renovatie van het binnenhof, corruptie op veiligheidsniveau en Prinsjesdag die in het verhaal zijn verwerkt gecombineerd met de onverwachte acties en gebeurtenissen maken dit verhaal wel uniek.

Psychologie: 9 punten, Personages kende ik natuurlijk al van Dodenstoel. Maar toch ben ik meer te weten gekomen ook van de gevoelens van Neli. Verder krijg je steeds meer zicht op de beweegredenen van de daden.

Gemiddelde beoordeling: 54,5 punten of te wel een dikke 9

ChantalH
    Bijdrager
    Post count: 65

Spanning: 8 punten, omdat het vlot en spannend geschreven is. De korte hoofdstukken nodigen uit om door te blijven lezen.

Plot: 8 punten, omdat het boek wel spannend is, maar ik zag het einde toch wel een beetje aankomen.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik echt genoten heb van dit boek. Goede sfeer, lekkere actie en vlot geschreven.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het makkelijk leest, zonder moeilijke woorden en vol van actie.

Originaliteit: 9 punten, omdat het een origineel verhaal is. Ik heb nog niet zo veel boeken gelezen waarin de Nederlandse Veiligheidsdienst een grote rol speelt en waarin ook nog eens wordt samengewerkt met verschillende buitenlandse Diensten. Er is veel gebruikt gemaakt van de huidige terreurdreiging.

Psychologie: 8 punten, omdat je Neli veel beter leert kennen. Ook Hamer geeft zichzelf iets meer bloot. De daders worden echter niet zo heel erg uitgediept en dat is wel jammer.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

marcel
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 7.. punten, omdat er al heel veel weggegeven werd voor het einde

Plot: .8. punten, omdat het goed in elkaar zit

Leesplezier: 8 punten, omdat Het lekker weglekt en je door wil

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Het plezierig leest

Originaliteit: 7punten, omdat Er meer boeken over dit thema bestaan

Psychologie: .7 punten, omdat er een diepere laag in de karakters zit die nog niet naar boven gehaald is.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning: 8 punten, omdat de spanning voortdurend aanwezig was en goed werd opgebouwd.

Plot: 7 punten, omdat het enigszins voorspelbaar was, met verrassende details

Leesplezier: 8 punten, omdat het prettig leesbaar geschreven was, met goed uitgewerkte karakters van de hoofdpersonen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot leesbaar was, met de nodige humor

Originaliteit: 8 punten, omdat het tegen een Nederlandse achtergrond is geschreven en er verschillende veiligheidsdiensten zijn betrokken

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed zijn beschreven en zich ontwikkelen

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 120

Spanning: 9 punten, omdat ik het boek niet weg kon leggen. De spanning was steeds aanwezig.

Plot: 8 punten, omdat er iets werd toegevoegd aan het einde en ik het geweldig vond.

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal prettig was om te lezen. Geen moeilijke woorden of ellenlange hoofdstukken.

Schrijfstijl: 8 punten, zie mijn antwoord hierboven.

Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal niet standaard is. De Nederlandse Veiligheidsdienst die een rol speelt in het verhaal en de samengewerking met buitenlandse Diensten. De terreurdreiging is momenteel wel actueel.

Psychologie: 7 De karakter van de hoofdpersonen zijn wel redelijk uitgewerkt. Neli eigenlijk het meest, Zowel privé als in de werksfeer.

48 punten is gemiddeld een 8

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 243

Spanning: 9.. punten, omdat ik toch wel regelmatig op het puntje van mijn stoel zat….

Plot: .9. punten, omdat de opbouw zorgvuldig is en past bij dit soort actiethriller….

Leesplezier: 9.. punten, omdat ik Zonder Genade achter elkaar wilde uitlezen….

Schrijfstijl: .9. punten, omdat de schrijfstijl vlot, humoristisch en beeldend is en dit ervoor zorgt dat je van een boek geniet ….

Originaliteit: .9. punten, omdat door de beeldende schrijfstijl je zelf soms het gevoel had ter plaatse te zijn in Amsterdam, vooral omdat ik de meeste beschreven plekken goed ken. Ook de manier waarop veiligheids= inlichtingendiensten werken komt goed uit de verf. De terroristische dreigingen sinds de aanslagen in Parijs en Brussel zijn genoemd in Zonder Genade en werken door.

Psychologie: .9. punten, omdat je geprikkeld wordt door de informatie stukjes over de Jakhals voorafgaand aan de delen en zo wat aan de weet komt over zijn beweegredenen. Zowel Neli als Hamer zijn bezig te veranderen. Ook hoe de manier van werken en denken is van de verschillende diensten komt goed uit de verf.

Gemiddelde beoordeling: .9. punten

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning: 8 punten. De vele spannende scènes die elkaar goed afwisselen. Vooral de scène met Neil in Antwerpen, klasse!

Plot: 9 punten. Het terugkerend thema van de Jakhals, elementen uit het verleden in het heden verwerkt. De Jakhals die risico neemt en altijd op het plaats delict wil zijn en zich daarbij enorm goed kan verbergen.

Leesplezier: 9 punten. Normaal gesproken een pageturner voor mij, nu heb ik bewust met meer aandacht maar zeker niet met minder plezier gewerkt.

Schrijfstijl: 8 punten. Goed verzorgd. Vlotte schrijfstijl met aandacht voor details.

Originaliteit: 8 punten. Mooizat zoon spannend verhaal in ons eigen kikkerlandje wordt gesitueerd met een inkijkje in de niet zo veilige wereld van onze veiligheidsdiensten.

Psychologie: 7 punten. De karakters worden op zich goed uitgewerkt maar blijven toch nog wat vlak. Daar mag meer diepgang in.

Gemiddeld: bijna 8,2

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 355

Spanning: .9. punten, omdat de spanning goed opgebouwd is.

Plot: ..9 punten, omdat er over nagedacht is en goed in elkaar zit.

Leesplezier: .8. punten, omdat …ik het boek met plezier gelezen heb. .

Schrijfstijl: ..9 punten, omdat ….Andersen heeft een aangename schrijfstijl.

Originaliteit: .8. punten, omdat ook al zijn er gelijkaardige thrillers, Hamer maakt het boek toch iets orgineler.

Psychologie: ..9 punten, omdat ….er worden heel wat psychologische spelletjes gespeeld.

Gemiddelde beoordeling: .8,6. punten

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 106

Spanning 9 punten. Het verhaal pakte mij.

Plot 8 punten. Sterk plot maar al wel snel aan zien komen.

Leesplezier 7 punten. Alleen doordat er zoveel namen in voorkomen.

Schrijfstijl 8 punten. Het leest makkelijk.

Originaliteit 7 punten. Er zijn wel meer boeken met dit onderwerp.

Psychologie 7 punten. Men komt niet veel te weten over de gedachtegang van de dader en zijn kompanen.

Gemiddeld 7,6 punten.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 409

Spanning: 8,5 punten, omdat de spanning goed opgebouwd wordt maar wat mij betreft nog net iets mee mag zijn.

Plot: 9 punten, omdat het sterk en stevig in elkaar steekt.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het met volle aandacht heb zitten lezen zonder een inkak moment

Schrijfstijl: 9 punten, omdat vlot,kort en krachtig is zonder moeilijk taalgebruik.

Originaliteit: 9 punten, omdat er internationaal wordt gegaan maakt het een stuk origineler.

Psychologie: 8 punten, omdat de psychologie lichtjes naar voren komt in de ontwikkeling van de personages.

Gemiddelde beoordeling: 53,5 punten : 6 = 8,9

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 180

Spanning: 9 punten, omdat er toch een constante spanning is gedurende het verhaal.
    Plot: 8 punten, omdat het plot goed is, was mooi opgebouwd, maar had misschien toch nog wat minder voorspelbaarder mogen zijn.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het vlot leest, vooral door de verschillende hoofdstukken.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot geschreven is, ook met humor.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het toch wel een origineel verhaal is en zeer beeldend. Verschillende diensten die samen werken.
    Psychologie: 8 punten, omdat de karakters mooi uitgewerkt zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 217

Spanning: 7,5 punten, omdat het voor mij niet echt om de spanning ging.

Plot:9 punten, omdat de opbouw goed in elkaar zat, duidelijk met een begin en een einde

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het jammer vind dat het boek uit is. Geen 9 omdat ik toch op een of andere manier wat moeite had met het boek doorlezen en uitlezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een prettige schrijfstijl is met voldoende humor

Originaliteit: 8 punten, omdat boeken waarin je meegenomen wordt in het onderzoek en aangespoord wordt om zelf mee te denken vrij bijzonder is.

Psychologie: 8 punten, omdat de ontwikkeling van de personages er duidelijk in zit en dan met name Neli.

Gemiddeld een 8,08.

maria
    Bijdrager
    Post count: 384

Spanning: 8.punten, omdat ik vooral in het schuin geschrevene een spanning voelde en ook erg op het eind van het verhaal.
    Plot: 7,5. punten, omdat er goed naar toegewerkt is. Er kwamen steeds meer aanwijzingen. Niet echt een hele grote verrassing op het eind
    Leesplezier: 8. punten, omdat er vrijwel geen fouten in het verhaal zaten, makkelijk te lezen, actueel.
    Schrijfstijl: 7,5. punten, omdat het prima weg las.
    Originaliteit: 8. punten, omdat het wel heel realistisch soms was.
    Psychologie: 8. punten, omdat je je als Hamer in de tegenstander moet verplaatsen en de Jakhals ook in die van Hamer.
    Gemiddelde een 7,8

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.