15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #12961 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 47

Ik vind de cover mooi gedaan. Als ik het in de boekwinkel zou zien liggen zou ik het meteen gaan bekijken. De gekleurde vogels vallen ook meteen op. Ik heb nog niks van deze auteur gelezen dus ik weet niet wat ik van deze auteur kan verwachten. Ik verwacht veel van het verhaal omdat de beschrijving mij erg aanspreekt en ik benieuwd ben naar de belevingswereld van iemand met asperger.

ChristineB
    Bijdrager
    Post count: 69

De cover (via de Epub) is sober en veelzeggend. Ik weet niet precies wat ik van de auteur mag verwachten, maar het verhaal van iemand met Asperger spreekt me erg aan. Wat ik van het verhaal verwacht? Een beter inzicht in de leefwereld van deze mensen en vooral misschien een nieuwe auteur erbij voor mijn NTL-lijst.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 155

De cover is goed gekozen en mooi van ontwerp. De associatie met gevangen vogels in een kooitje en een ‘zondagskind’ maken direct duidelijk hoe het gevoel moet zijn.
    Alle eerdere boeken van judith visser heb ik gelezen en verwacht nu ook weer een goed geschreven verhaal.
    Een persoonlijk verhaal dat puur en eerlijk is geschreven dat de lezer inzicht en begrip geeft over de belevingswereld van iemand met asperger

Woesahgirl
    Bijdrager
    Post count: 14

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik vind het een mooie cover. Die mij in de winkel erg zou aanspreken. Ik zou mij ook afvragen waarom er vogels in een kooitje opstaan en lege kooitjes opstaan. Gevangen?
    De titel van het boek kan ik daarintegen nog niet verklaren. Ook niet in combinatie met de kaft.

Ik ben nog niet bekend met deze auteur, maar daar komt na het lezen van dit boek verandering in. 🙂

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik hoop een kijkje te mogen nemen in het leven van iemand, in dit geval Jasmijn, met autisme. Waar loopt ze tegenaan? Wat zijn de belemmering van het dagelijks leven? Wat is haar gedachtengang? Ik hoop dus nog meer te leren over “autisme”.

wilmsena
    Bijdrager
    Post count: 20

De cover geeft echt weer hoe het is om autisme of asperger te hebben. Ik ben benieuwd naar het boek en of ik er nog antwoorden in vind waar ik mee worstel. Had ik er vroeger meer over geweten, had ik mijn zoon misschien vroeger kunnen helpen.

Wendy van Deurzen
    Bijdrager
    Post count: 20

Cover: Dit is een cover die me meteen aanspreekt, en die nieuwsgierig maakt: waar staan die vogels in een kooi precies voor?
    Auteur: ik ken deze auteur nog helemaal niet, en ben benieuwd om haar te leren kennen!
    Verwachting: Ik verwacht vooral een erg persoonlijk verhaal te lezen, waardoor ik weer iets meer over autisme te weten kom. Omdat het autobiografisch is, verwacht ik dat het net dat extra heeft dan andere boeken over autisme. Ik ga ervan uit dat we in Jasmijns hoofd kunnen kruipen, om de wereld door haar ogen te kunnen zien, én begrijpen.

Lijda
    Bijdrager
    Post count: 12

De voorkant van het boek is pas te begrijpen als je de achterkant leest (heb het boek even opgezocht bij Bol.com omdat ik de E-pub versie heb ontvangen). De achterliggende gedachte van de cover snap ik nu ook maar als ik het boek in de boekhandel zou zien liggen zou mijn oog er in eerste instantie niet opvallen.
    Mijn verwachtingen van de auteur zijn hooggespannen. Tot nog toe heb ik al haar boeken gelezen en op een uitzonder na (Ysabelle) vind ik de boeken erg goed.
    Ik hoop door het lezen van het boek meer inzicht te krijgen in het leven met autisme in de jaren 80 toen er nog niet veel aandacht en begrip was voor mensen met deze beperking.

JokedQ
    Bijdrager
    Post count: 8

Cover:
    De titel Zondagskind, een geluksvogel, kind wat geboren is voor geluk, kind waar alles voor meezit.
    Met de tegenstrijdige ondertitel “alsof opgroeien nog niet lastig genoeg is”?
    Vogelkooitjes waarvan sommige leeg en in anderen 1 opgesloten (geluks?) vogeltje.
    Roept bij mij vragen op.
    Werd zij gezien als een zondagskind?
    Voelt ze zich in een kooitje geplaatst?
    Is opgroeien extra moeilijk geweest?
    Maakt me erg nieuwsgierig om het boek te gaan lezen!
    De achterkant laat je weten dat het boek gaat over Jasmijn Vink, een meisje dat opgroeit in de jaren ’80 en ’90 met autisme. dat het boek je gaat meenemen in de belevingswereld van iemand met asperger.

Auteur:
    Ik heb nog geen boeken van Judith Visser gelezen dus ga er “blanco” in, heb me al wel ingelezen in de omschrijving en samenvatting van het boek.
    Heb ook een aantal recensies over Judith Visser gelezen en in de bibliotheek een aantal boeken van haar doorgebladerd, stukjes gelezen om haar schrijfstijl te proeven.
    Het is er nog niet eerder van gekomen om een boek van haar hand te lezen.
    Was nu begonnen in “In seizoenen” maar ben daarmee gestopt toen ik wist dat ik voor deze leesclub ingeloot was.
    Om er blanco in te stappen.

Verwachting:
    Omdat het een autobiografie is verwacht ik een bijzonder en persoonlijk verhaal over een meisje dat opgroeit met het syndroom van asperger. De moeilijkheden waar ze tegenaan loopt, maar hopelijk ook de mooie dingen die dat met zich meebrengt.
    Ik hoop dat ik na het lezen van dit boek meer begrijp van en begrip heb voor wat er om kan gaan in mensen die leven met autisme.

Wat in het bijzonder mijn interesse heeft is het contact van Jasmijn met haar hond. Heb zelf 3 honden waarvan 1 ook een wolfhond, een Marxdorfer. Ik praat ook met mijn honden, ze begrijpen me en voelen aan hoe ik mij voel. Met name mijn wolfhond Stitch, een hond met veel instinct.

Heb er zin in en ga beginnen.
    Veel plezier allemaal!

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 141

Cover: De cover vind ik niet zo veelzeggend, kooien met enkele vogels zouden mij in de boekhandel niet meteen aanspreken.

Auteur: Ik geloof dat ik nogniet eerder wat vaan haar gelezen heb, dus ben benieuwd

Verwachting: Ik verwacht een kijkje in het hoofd van iemand met asperge. Ben erg benieuwd hoe ze dit heeft beschreven en of het een beetje overeenkomt met wat ik zie bij mijn neef die autisme heeft. Misschien begrijp ik hem iets beter door dit boek….

Those who don't believe in magic will never find it.

MarleenVdb
    Bijdrager
    Post count: 19

Cover: Vrij sobere cover met vogelkooien die wellicht een symbolische betekenis hebben waar we nog moeten achterkomen. Het meisje voelt zich gevangen in de kooi of voelt ze zich net daar veilig? Wat is het verband met de titel? Is nog een raadsel.
    Auteur: Heb nog geen boeken gelezen van Judith Visser en ik kijk er dus naar uit
    Verwachting: Ik verwacht vooral een levensverhaal dat vlot geschreven is en waar ik me kan inleven. Ook de concrete ervaringen van iemand met autisme blijven me boeien. Alsook de functie en de impact van de dieren waarmee Jasmijn in contact kan komen. Ik wil uit dit boek vooral ook leren en die kennis verder doorgeven aan mensen die werken met kinderen met autisme en met therapiedieren.
    PS Heb het boek gekocht want mijn e-reader doet het voor de moment niet.

karanina
    Bijdrager
    Post count: 62

Cover: Eenvoudig maar ik veronderstel dat de kooien met vogels erin betekent dat er sprake is van gevangenschap. De lege kooien zouden vrijheid kunnen betekenen. Ik ben benieuwd of mijn idee daarover juist is. De quote: Alsof opgroeien nog niet lastig genoeg is, vind ik mooi en passend bij het boek.
    Auteur: Ik heb bijna alles van Judith gelezen. Ik weet inmiddels dat Judith een ontzettend boeiende manier van vertellen heeft. Hoewel dit autobiografisch is, en dat geeft sowieso net dat beetje meer, verwacht ik nog steeds de fijne schrijfstijl en het beeldende schrijven wat Judith doet.
    Verwachting: Op zich is mijn verwachting heel hoog. Zoals ik al bij de aanmelding heb aangegeven, ik heb een aantal jaren met een man gewerkt die asperger heeft. Zijn gedrag, soms uitbundige vrolijkheid of plotselinge boosheid als een gebeurtenis niet in zijn plaatje van die dag paste, kwam me zo raadselachtig over. De manier hoe iemand met asperger de dag ervaart, het waarom van felle reacties of juist totale desinteresse. Ik denk dat Judith dit op een perfecte manier heeft kunnen verwoorden.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 185

Cover: Wat een mooie lenteachtige cover! Hij toont zich in gebroken wit met pasteltinten. De kleuren geven me in eerste instantie een vrolijk en hoopvol gevoel. Dan zie ik de vogelkooitjes. Deze bezorgen me een opgesloten gevoel, het tegenovergestelde dus. De titel zondagskind betekent dat het over iemand gaat die veel geluk heeft en met iedereen op kan schieten. Een zondagskind kan ook op zondag geboren zijn. Maar de ondertitel suggereert dat het niet zo makkelijk is om een zondagskind cq geluksvogel te zijn.
    Ik word hierdoor nieuwsgierig. Hoe gaat de titel terugkomen in het verhaal?

Ik heb niet eerder iets van deze auteur gelezen. Ik heb inmiddels wel enkele interviews over haar gelezen. Ze is zelf gediagnosticeerd met Asperger en het verhaal bevat daardoor autobiografische elementen waardoor mijn nieuwsgierigheid wordt gewekt. Mijn eigen bouwjaar ligt een dikke tien jaar eerder en als ik terugkijk naar toen, dan waren er veel minder etiketjes die op mensen geplakt werden. In mijn ogen lijkt het alsof afwijkingen meer geaccepteerd werden. Nu krijg je meteen een aangepast (les) programma. Is dat een voordeel? Wordt je met zo’n etiketje wel geaccepteerd? Of was het niet weten beter?
    Dat zijn vragen die bij me opkomen. Ik ben benieuwd of ik na lezing van het boek dichter bij het antwoord ben gekomen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Zie ook hierboven. Ik ben benieuwd of mijn nieuwsgierigheid wordt bevredigd en of ik een antwoord vind op de vragen die bij me opkwamen.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 185

De cover geeft echt weer hoe het is om autisme of asperger te hebben. Ik ben benieuwd naar het boek en of ik er nog antwoorden in vind waar ik mee worstel. Had ik er vroeger meer over geweten, had ik mijn zoon misschien vroeger kunnen helpen.

Ik ben benieuwd of je een antwoord op je vraag zult vinden. Vraag jij je ook af of het anders is om autisme te hebben in onze huidige maatschappij vergeleken met de tijd waarin je zelf opgroeide?

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 87

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Ik vind het een mooie simpele cover, door mijn kennis van autisme denk ik dat ze zich soms opgesloten voelt. Net als een vogel in een kooitje. Geen opmerkingen ove, het maakt mij nieuwsgierig. Vooral de zin neemt de lezer mee in de belevingswereld van iemand met asperger . Benieuwd wat zo iemand ervaart.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Door dat ze hetzelf heeft, zal zij alles zelf ervaren hebben en daardoor verwacht is dat het een goed op papier is gezet. De verwachtingen zijn dus best hoog

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Het is een dik boek dus leerzaam zal het zeker zijn. Ik verwacht stukken van asperger te erkennen. Ben echt reuze benieuwd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.