15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #12965 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Dit keer geen onderverdeling maar gewoon een punt met alle motivatie die je hebt om je beoordeling te rechtvaardigen.

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Wendy van Deurzen
    Bijdrager
    Post count: 20

Ik geef dit boek 9 punten!
    Judith weet de dingen mooi te verwoorden, en het is bijzonder om in Jasmijns/Judiths hoofd te kunnen kruipen, en zo ‘van binnenuit’ naar mensen met autisme te kunnen kijken. Dit maakt een heel bijzonder boek, dat ik erg graag heb gelezen! (Meer in mijn recensie)

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 87

Ik geef het boek een 8..

Judith geeft een beeld van autisme die niemand anders zo goed kan vertellen dan een autist zelf. Ik heb hem in 2 dagen uitgelezen, dat gebeurt niet vaak met een boek. Heel bijzonder om te lezen, een super aanrader voor mensen die meer willen weten over autisme.

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 47

Ik geef het boek een 10.
    Judith heeft heel mooi omschreven hoe het is om autisme te hebben en met name Asperger. Judith neemt je mee in Jasmijn haar hoofd en je leert wat er in Jasmijn haar hoofd omgaat en waar ze over nadenkt en hoe ze zich voelt. Ik vind het een heel goed boek.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 155

Het boek krijgt van mij een dikke 10. De heerlijke schrijfstijl van Judith Visser en het onderwerp zorgt ervoor dat je door het boek vliegt. Het geeft een inzicht hoe het is om als kind op te groeien met een vorm van Autisme, Asperger. Vanaf de eerste bladzijde ‘zit’ je in het hoofd van Jasmijn en voel je hoe zij worstelt met het dagelijkse leven. Judith kan dit als geen ander goed verwoorden, puur en eerlijk. Hopelijk draagt dit boek bij voor begrip.

karanina
    Bijdrager
    Post count: 62

Ik kan niet anders dan het boek 10 punten geven. De manier waarop Judith haar leven met Asperger beschrijft, het onbegrip van haar omgeving waaronder ook haar eigen familie, heeft me meerdere malen dik kippenvel bezorgd. Daarentegen heb ik ook met een glimlach gelezen hoe ze onder haar middelbare schooltijd uit wist te komen en door heel veel te lezen zichzelf les gaf. Het is een eerlijk en emotioneel geschreven boek en ik hoop dat het bijdraagt aan meer begrip voor het syndroom van Asperger.

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 141

Ook van mij een 10 voor dit prachtige boek.
    Ik heb het in een (late) avond en een zondagmiddag (bijna) achter elkaar uitgelezen omdat ik simpelweg niet wilde stoppen met lezen.
    Het leest heerlijk makkelijk weg, het geeft je echt een inkijk in het leven van Jasmijn, in haar logica die soms zo afwijkt van de mensen om haar heen maar tegelijk zo enorm en heerlijk logisch is. Judith beschrijft prachtig de moeilijkheden die ze tegenkomt maar ook de mooie oplossingen die ze vind waardoor ze zich staande weet te houden in die, voor haar toch geregeld ‘andere wereld’.
    Echt een aanrader en niet alleen voor mensen die met autisme te maken hebben, maar misschien juist ook voor de mensen die dat niet hebben. Om te herinneren als ze een oordeel willen vellen over wie zich anders dan gemiddeld gedraagt.

Those who don't believe in magic will never find it.

Lijda
    Bijdrager
    Post count: 12

Ik geef het boek een 9.
    Het boek leest heel fijn en geeft een goed beeld van hoe het is om met het syndroom van Asperge te leven en hoe anderen dit ervaren. Door onwetendheid wordt er vaak fout gereageerd en te veel verwacht van mensen met deze beperking. Door het boek te lezen ga je er toch anders tegen aan kijken, denk ik. Judith Visser heeft een hele plezierige manier van schrijven en ik lees haar boeken graag.
    Het eind vond ik wat onbevredigend omdat ik juist zo nieuwsgierig was hoe Jasmijn (en haar omgeving) na de diagnose was gaan handelen. En hoe het in haar familie is ontvangen dat zij schrijfster is geworden.

ChristineB
    Bijdrager
    Post count: 69

Ik geef dit boek met plezier een 9. Het is op een indringende en toch simpele manier geschreven. Geen 10 omdat het een ietwat open einde was en ik graag had geweten hoe de reacties waren na de diagnose. Respect voor Judith Visser omdat ze deze aandoening en wat het met haar heeft gedaan met de wereld heeft willen delen. Niet zo vanzelfsprekend.

HarryDresden
    Bijdrager
    Post count: 18

Een 9, maar misschien ook wel een 10.
    Zelden zo’n indrukwekkend boek gelezen. Dat het een open einde had vind ik an sich niet erg, het gaat er juist om dat er duidelijk werd wat voor impact het op Jasmijn gehad heeft, niet hoe het nu gaat met de verwerking.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 185

Ik geef het boek 10 punten.
    Het is goed geschreven, wist mijn aandacht voortdurend vast te houden, heeft me emotioneel voortdurend beroerd en me geleerd hoe het is om Jasmijn te zijn. Ik vond het ook erg goed om bijvoorbeeld schoolfeesten die voor normalo’s ook best eng kunnen te zien door de ogen van Jasmijn. Mocht ik het eng vinden, voor Jasmijn is het veeleer het voorgeborchte van de Hel. Zo geeft ze duidelijk weer hoe verschillend de belevingswerelden van autisten zijn vergeleken met normalo’s . Ik ben helemaal onder de indruk.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 62

Van mij krijgt dit boek een dikke 10! Wat een schitterende roman! Een van de mooiste die ik las! Judith heeft een meesterwerk geschreven. En ook een belangrijk boek voor iedereen die in aanraking komt met autisme. Het boek zal een eye-opener zijn denk ik voor hen. Ik heb genoten en vond het jammer dat het uit was. Ik heb Jasmijn in mijn hart gesloten en was vaak ontroerd door de gebeurtenissen. Ik vind het supergoed geschreven, je kruipt even in de huid van Jasmijn en ziet de wereld even door haar ogen. In mijn beleving is er moed en veel durf nodig om dit boek te schrijven, want het is een persoonlijk verhaal wat nu iedereen die het wil kan lezen. Dik compliment voor Judith!

MarleenVdb
    Bijdrager
    Post count: 19

Zonder aarzelen geef ik dit boek een dikke 10.
    De puurheid, de eenvoud, helderheid waarmee het geschreven is …
    Vooral de warmte, heel veel warmte maar ook de pijn en het lijden maken het verhaal zo aangrijpend, zo ontroerend. Ik heb meer dan eens mijn ooghoeken moeten uitvegen want de traantjes zaten heel dichtbij.
    Ben zo blij dat dit boek er is en ik zal het aanraden aan iedereen om het te lezen. Mijn exemplaar zal ik ook uitlenen (of misschien toch niet, wie weet krijg ik het terug … beter nog eentje kopen als geschenk bv ) en ik zal familie en vrienden ertoe aanzetten het te lezen want het is zo verrijkend mee te kunnen kijken in het hoofd van een opgroeiend kind en dan nog een kind met autisme!
    Ook de schrijfstijl heeft me constant geboeid. Ik zat net zoals vroeger op school met potlood en papier klaar om mooie zinnen te noteren en het waren er veel. Eén voorbeeld: … hoekige handen, die hun hele leven al het talent hadden om ritme op te vangen en weer vrij te laten … De beeldspraak, het formuleren van wat er omgaat in Jasmijns hoofd, zo knap verwoord!
    Een super boek!! Proficiat Judith Visser, ik kende je niet, maar nu maar al te goed. Ik lees zeker nog boeken van jou!

JokedQ
    Bijdrager
    Post count: 8

Ik geef dit boek 9 punten.
    Heb het boek erg graag gelezen en heeft veel indruk op me gemaakt.
    Judith weet het zo op te schrijven dat ik echt in het hoofd van Jasmijn kon kruipen en met haar mee kon voelen. Begreep echt haar reactie op situaties en vond niks vreemds aan haar manier van handelen.
    Wat een geweldig boek wat ik zeker iedereen zal aanraden om te lezen

Woesahgirl
    Bijdrager
    Post count: 14

Een dikke 8.
    Ik ga het boek aanbevelen aan mijn collega’s zodat ze een betere kijk krijgen op het leven en de denkwijze van iemand met Asperger.
    Vooral de puurheid hoe het is geschreven. Mijn complimenten. Ik heb het boek met wijsheid gelezen

In mijn achterhoofd blijft “de kooi”
    En daarnaast dit citaat: “trouw zijn aan wie je werkelijk bent”. 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.