Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 066: Ziva Ziva, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1375
    #12808 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 117

Gelijk al vanaf het begin trekt dit verhaal. De spanning die er al is vanaf het begin. Ik geniet van hoe ik de personen 1 voor 1 leer kennen. Niet teveel achtergrond informatie, maar genoeg om er mee verder te kunnen gaan. Wel beetje jammer dat de spoiler al teveel had weggehaald omtrent de spanning Ziva zelf. Dat heb je te snel door. Wel weer mooi om te lezen hoe het verhaal zich eromheen gaat.
    Wat mij opvalt met de epub, maar dat is technisch… de pagina’s laden vreselijk traag en dat vind ik persoonlijk irritant tijdens het lezen.(Ik ben inmiddels op pagina 160)

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 81

Ben pas begonnen met lezen in het boek en het heeft mij al volledig in de ban. Moeilijk weg te leggen.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 40

Goedemorgen

Er zit een goed tempo in het verhaal, en dat het zich afspeelt in het o zo mooie Rotterdam is zeker een pluspunt. Over veertien dagen ga ik supporteren voor de marathon al ginder.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 74

1) één opmerkelijk citaat: Hij had een aversie tegen het gebral en de dikdoenerij van makelaars, bouwers en projectontwikkelaars, die met hun veel jongere vrouwen met te diepe decolletés, te dikke lippen en te hoge hakken koketteerden. Voor klinkt het als: “doe maar gewoon dan doe je gek genoeg”.
    2) Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht: wel zoals ik had gehoopt. Ik ben al ruim over de helft van het verhaal. Het leest prettig omdat de hoofdstukken klein zijn.
    3) Eigenlijk heb ik (nog) geen spellingfouten gezien of ontdekt. Het verhaal vind ik erg goed en dan stoort het mij ook niet.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 97

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Het citaat hierboven aangehaald door omaatjuh, vond ik inderdaad ook bijzonder. Ik lees een e-pub en omdat dit op een zeer oud exemplaar gebeurd kan ik er geen bookmarks in zetten. Apart noteren haalt me teveel uit het verhaal, daarom lukt me dat niet.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Jazeker, een klein beetje jammer vind ik dat de proloog al zoveel spoilert. Het leest als een trein.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 117

Het verhaal was zo spannend dat ik deze in 1 keer heb kunnen uitlezen en ik heb er enorm van genoten.
    Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die het epub al zover gelezen hebben en dat zij ook last hadden van de trage lading van pagina’s? Want dit stoorde wel enorm.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 97

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die het epub al zover gelezen hebben en dat zij ook last hadden van de trage lading van pagina’s? Want dit stoorde wel enorm.

daar had ik geen last van. Kan ook aan de e-reader liggen. Even terugzetten naar fabrieksinstellingen en niet te veel boeken erop laden wil wel eens helpen.

malakh ahavah
    Bijdrager
    Post count: 22

WAt een proloog zeg! Enorm ingrijpend… Het is echt een binnenkomer… Meteen verkocht… Zeker één van de betere prologen dat ik de laatste jaren in een thriller heb gelezen.

Volgens mij staat er een o teveel op pagina 17, net na de naam van Berkowitz.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 204

Het verhaal boeit meteen al. Leest vlot weg.
    Leuk gevonden: “kraak-noch-smaak-pak”

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 74

Gelijk al vanaf het begin trekt dit verhaal. De spanning die er al is vanaf het begin. Ik geniet van hoe ik de personen 1 voor 1 leer kennen. Niet teveel achtergrond informatie, maar genoeg om er mee verder te kunnen gaan. Wel beetje jammer dat de spoiler al teveel had weggehaald omtrent de spanning Ziva zelf. Dat heb je te snel door. Wel weer mooi om te lezen hoe het verhaal zich eromheen gaat.
    Wat mij opvalt met de epub, maar dat is technisch… de pagina’s laden vreselijk traag en dat vind ik persoonlijk irritant tijdens het lezen.(Ik ben inmiddels op pagina 160)

Ik heb dit zelfde probleem, dat trage, ook meegemaakt met een epub van Letterrijn. Dit was bij een andere leesgroep en het vreemde was dat iedereen hetzelfde probleem ondervond.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 149

Een citaat heb ik nog niet echt gelezen. Wel lees ik het boek elk moment dat ik tijd heb. Echt een geweldig debuut. Wel veel personages moet ik zeggen, maar als ik dan even verder lees, weet ik vrij snel om wie het gaat. Daarnaast vind ik het niet zo’n standaard verhaal en dat vind ik ook erg fijn!

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

Niet echt opmerkelijke citaten. of spelfouten en dergelijke.

Het verhaal ontwikkelt zich ..tja niet helemaal zoals verwacht maar ik had dan ook weinig verwachtingen . Ja alleen dat het een vreselijk spannend boek zou zijn en dat is het. Ik heb hem eigenlijk ook al uit inmiddels.
    Wat ik goed gedaan vind is dat er telkens hoofdstukjes met verschillende nummering aangeduid zijn. Door die verschillende nummering bouwt de spanning zich op want ik heb niet echt de indruk dat die hoofdstukken in chronologische volgorde gezet zijn.
    Maar hierdoor lees je wel verschillende kanten van het verhaal en zorgt dit ervoor dat je nieuwsgieriger word naar het verloop.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 204

Ik lees over de kip met de gouden eieren (en dat op eerste paasdag…….)

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 112

daar had ik geen last van. Kan ook aan de e-reader liggen. Even terugzetten naar fabrieksinstellingen en niet te veel boeken erop laden wil wel eens helpen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.