Home Forums Leesclub 141: De Zilverweg De Zilverweg, Voor het lezen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1632
    #25305 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 173

Cover:  ik moest even goed kijken wat het voorstelde maar het is een weg met 1 auto erop en rondom bos. Het is echt een duistere foto en zou direct mijn aandacht trekken in de winkel. De titel die precies in het midden loopt. Ja, dit is een mooie cover.

Auteur:  ik heb nog nog niets gelezen van deze auteur dus ik weet niet wat ik kan verwachten.

Verwachting:  ik hoop dat het een spannend boek is die me van het begin tot het eind niet meer loslaat.

StephanieS
    Bijdrager
    Post count: 4

De cover:
    Ik dacht in eerste instantie dat het een zwaard was. Pas bij goed kijken zie ik dat het een auto op de weg is. De cover heeft in ieder geval gelijk mijn aandacht getrokken!

Auteur: een totale verrassing voor mij. Ik ken de auteur niet. Dus we gaan de schrijfstijl ervaren.

Verwachtingen: een boek dat mij psychologisch laat vrezen.

Willemien
    Bijdrager
    Post count: 5

De cover: een strakke rechte weg met daarop één auto. Haaks op de weg de titel van het boek in zilveren letters. Het boek vraagt er om opgepakt te worden.

De auteur: ik ken deze auteur nog niet. Ik hoop op een prettige kennismaking.

Verwachting: bij je debuut De Glazen Sleutel winnen legt de lat heel hoog. Mijn verwachtingen zijn dan ook hoohhespannen.

AT
    Bijdrager
    Post count: 87

Ik vind de cover erg mooi, maar eigenlijk pas nadat ik er wat langer naar gekeken had. In de boekhandel zou me de sticker ‘Beste Scandinavische thriller’ eerder opgevallen zijn dan de cover zelf. De achterkant maakt me pas echt nieuwsgierig; wat een fantastische lijst aan literaire prijzen. Dat belooft heel wat.
    De auteur ken ik niet, maar leuk om weer een nieuwe Zweedse schrijfster te leren kennen.
    Ik verwacht een spannende thriller en ik hoop dat het boek me ook weet te ontroeren omdat het over een wanhopige vader gaat.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 159

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Mooie simpele cover met daarop een weg van zilver beschenen door de koplampen van een auto, denk ik.
    Beste Scandinavische thriller, dat belooft veel, ik ben daarom erg benieuwd .

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Deze auteur ken ik niet, maar op de foto op de achterkant van het boek ziet ze er nog best jong uit. Ik verwacht een aangename kennismaking met deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een spannend, maar vooral ook duister en goed geschreven verhaal te gaan lezen, dat speelt in een desolate streek, daar houd ik van. Geeft een extra dimensie en sfeer aan het verhaal

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 73

Cover: De donkere, bijna compleet verlaten weg in een bosrijk gebied trekken direct de aandacht. Het heeft iets over zich dat spanning uitstraalt.

Auteur: Van wat ik terug vindt een Zweedse van 36 die naar de VS is verhuisd. Verder weinig kunnen vinden, dus geen idee wat ons te wachten staat.

Verwachting: Op basis van de cover verwacht is een beklemmende sfeer. Ze is kennelijk opgegroeid in de plaats/regio waar het verhaal speelt, ik verwacht, en vooral hoop, een beklemmende spanning waarin de omgeving goed naar voren komt.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 111

Cover: Een sobere en simpele cover maar wel heel donker.

Auteur: Geen verwachting, het word mijn eerste boek van haar.

Verwachting: Een beklemmend verhaal waar emoties belangrijker zijn dan de spanning

AvSW
    Bijdrager
    Post count: 4

Cover: Mooie vormgeving! Donkere cover met een knalrode bol “beste Scandinavische thriller” die meteen de aandacht trekt. De foto straalt de verlaten, donkere sfeer uit van uitgestrekte bossen waarin één eenzame auto ronddoolt. Aantrekkelijk om dit boek in de winkel vast te pakken en de achterflap te lezen.
    Auteur: Stina Jackson is voor mij een nog onbekende auteur, maar als ik de lijst van prijzen op de achterflap zie, belooft dit boek een zeer aangename kennismaking te worden !
    Verwachting: Ik hoop dat dit boek de beloftes van de cover waarmaakt: een spannende thriller, een “duister en hypnotiserend boek” 🙂 !

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 45

Cover: Bij mijn eerste blik op de cover dacht ik dat het een blinkend zwaard was. Na dien zag ik dat het een auto was op een donkere weg. Het is een mooie sobere cover waarbij de titel van het boek in het oog springt
    Auteur: Ken de auteur niet , heb al andere Scandinavische thrillers gelezen dus wel benieuwd naar de schrijfstijl en opbouw van het verhaal.
    Verwachting: Ik verwacht veel spanning; een opbouwend plot , stijgende spanning ;

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 174

Een haast zilverkleurige weg in het donker, een prachtige bij de titel passende cover. Het is voor mij ook makkelijk in Zweden te plaatsen. Het donker dat slechts door de koplampen van de auto wordt onderbroken.

Ik verwacht een spannend boek, met dat onderkoelde, haast trage Zweedse stijl…

De auteur ken ik nog niet, ben heel benieuwd, de achterkant is erg lovend. Laat me graag verrassen

Anneke
    Bijdrager
    Post count: 5

Cover: Ik vind de cover niet mooi, hij valt wel op. In eerste instantie dacht ik ook dat er een afbeelding van een zwaard op stond. Eenmaal begonnen in het boek is het echter meteen duidelijk wat de afbeelding voorstelt en waar het betrekking op heeft.

Auteur: Het is een debuut, dus de auteur is “nieuw”. Ik ben bij een debuut altijd nieuwsgierig of ik daarna een volgend boek van de auteur ook weer zou willen lezen.

Het verhaal: Ik heb me laten leiden door de media aandacht voor dit boek en eerlijk gezegd had ik me nog niet eens verdiept in het verhaal.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.