15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1637
    #5592 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 241

Op de cover Zerk in grote dikke letters, in tweeën geknipt, ZE en RK. Daar tussenin thriller en Ellen G. Niet meer haar volledige achternaam. Zerk is wel in grafsteenkleur grijs. De cover lijkt qua kleuren op Verdroven, waar Manzanilla een vrolijke cover was, mede door de sherry is dit weer anders.

Ik verwacht een super spannend verhaal met weer een bijzonder plot. En dat er misstanden aan het licht worden gebracht. Hoofdpersoon is wederom Wolfgang, voormalig hoofdcommissaris. Ik ben erg benieuwd, heb altijd genoten van haar boeken en hup dit wordt de vijfde.

Sandra Bakker
    Bijdrager
    Post count: 33

Cover:
    Een zwarte intrigerende cover met een tevens intrigerende titel ZERK.
    Alleen de 4 letters van de titel in marmer, net als op een grafplaat/zerk. Geen foto.
    De naam van de schrijfster Ellen G. sinds haar 2e thriller Schaduwspel niet meer voluit in neutraal wit.
    Het woord “thriller” in het rood, wat enige spanning beloofd.
    Een heerlijke dikke pil van 439 blz.
    De tekst op de achterkant belooft “een beklemmende thriller die dreiging en obsessie ademt”. Ben zeer benieuwd!

Auteur:
    Ik heb een hoge verwachting van dit boek, heb eerdere delen van Ellen Gerretzen gelezen, waarin ze deze verwachting zeker heeft waargemaakt. Ben benieuwd of Ellen haar schrijverschap heeft geëvenaard of wellicht zelfs verbeterd.

Verhaal:
    Ik verwacht weer een spannend verhaal, met Wolfgang in de hoofdrol. Ellen bezit de kunst om de lokaties (o.a. Berlijn) te beschrijven, waardoor het voelt alsof je er zelf loopt en de omgeving kent, ook al ben je er nog nooit geweest, zoals ik.
    Dit boek wordt vast weer genieten!

maryam
    Bijdrager
    Post count: 235

Mysterieus uitziende cover waarbij ik wel meteen zie dat dit een thriller moet zijn. Zerk in graniet look, doet mij dan ook meteen denken aan een grafsteen.

De auteur ken ik niet, maar ik vind het erg leuk dat ze meedoet met de leesclub.

Als ik de achterkant van het boek lees, hoop ik dat mijn verwachtingen van “beklemmende thriller die dreiging en obsessie ademt” uitkomen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 227

Zwarte glanzende kaft met alleen letters. Ik had bij het woord “Zerk” nog geen link, misschien een beetje dom, maar idd is het woord in grafsteen-grijs afgebeeld. De cover is kaal en roept ook op dat het om iets krachtigs gaat.

Ellen G is voor mij een nieuwe schrijfster, maar ik had wel gelezen dat zij een goede thriller-schrijfster is.

Ik verwacht lange spannende leesuren. Het is een heerlijk boek en de omschrijving op de achterkant is intrigerend en veelbelovend!

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Alhoewel ik het boek nog niet mocht ontvangen, heb ik zowel voor- als achterkant al eens onder de loep genomen op het internet.
    Zwarte kaften lijken populair en dat past zeker bij dit genre. De kleur van de letters is bijzonder goed gekozen, maar ik vind de plaatsing ervan niet zo geslaagd. Voor mij verliest de titel op deze manier aan kracht en zeker door er dan nog het genre en de naam van de auteur tussen te foefelen. Ook de manier waarop de naam van de uitgeverij erop staat, vind ik niet mooi.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ellen ken ik. Ik las al haar vorige boeken en ik moet zeker zeggen dat ze gegroeid is. Ik ben natuurlijk benieuwd wat ze deze keer weer op papier kon toveren.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Zoals Ellen weet, loop ik niet hoog op met haar hoofdpersoon, maar ze slaagt er wel steeds in om een interessant verhaal neer te zetten.

Ellen Gerretzen
    Bijdrager
    Post count: 23

Ben zo vreselijk benieuwd wat jullie van Zerk gaan vinden!

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 36

Zwarte kaft met in koeienletters het woord ZERK. Heel eenvoudig eigenlijk, maar wel mooi! En het slaat dus op een grafzerk! Waar een man is dood gevonden.

Van deze schrijfster heb ik nog nooit iets gelezen, eens moet het de eerste keer zijn. Ben dan ook super benieuwd. Ben begonnen en ik moet zeggen, dat Ellen een vlotte schrijfstijl heeft. Korte hoofdstukken. PRIMA

Mijn verwachting is dan ook erg hoog! Het speelt zich af in Berlijn, ben er wel eens geweest. Vele straatnamen klinken mij dan ook bekend in de oren.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 111

Cover: Voorkant: zwarte kaft met marmeren letters, en in groot het woord ZE RK doet denken aan een grafzerk. In het rood thriller en dan bescheiden : ELLEN G.
    Achterkant: de korte samenvatting roept vragen op, maakt nieuwsgierig waardoor je het boek wilt lezen.
    De omvang van het boek belooft vele spannende uren.
    Ondanks dat het boek dik is ligt het toch fijn in de handen.

Auteur: ik heb nog niets van Ellen gelezen, ben wel zeer benieuwd en blij dat ik met deze leesclub mee mag doen.
    Fijn dat Ellen ook mee doet!!

Verwachting: gezien de recensies van haar andere boekenfan de omslagtekst van dit boek verwacht ik een spannend boek.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 111

Cover:
    Mooi, met die grote letters, het roept een verwachting op.

Auteur:

Ik heb nog niets van haar gelezen, ben erg benieuwd.

Verwachting:

Een beklemmende thriller…………mijn verwachting is dus een spannend boek.

carinev
    Bijdrager
    Post count: 48

Een zwarte cover met het woord ‘zerk’ in grote grafkleurige letters, de naam van de auteur en thriller. Op basis van de voorkant zou ik het boek niet meteen uitkiezen in een winkel. De tekst op de achterkant spreekt me wel aan. Er is ook een foto van de auteur. Zij bedekt haar gezicht gedeeltelijk met een boek, net zoals ze haar familienaam ook enkel met één letter prijsgeeft.

Ik ken Ellen G. totaal niet, heb nog nooit een boek van haar gelezen, maar laat me graag verrassen.

De inhoud van het boek lijkt erg spannend. Ik ken uiteraard de voorgeschiedenis van Wolfgang niet, maar hoop snel meer over hem te weten te komen.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 174

Het is lastig om iets te beoordelen van de buitenkant als je een e-pub hebt maar het lijkt een sobere buitenkant, maar gelijk heeft het wel iets mysterieus.

De auteur heeft me met Manzilla erg verrast, wat het eerste boek dat ik van haar las en ben benieuwd of ze me opnieuw kan betoveren en verrassen.

Ik verwacht weer een nagelbijtend spannende thriller en ben benieuwd hoe de hoofdspersonen weer terug komen in het boek, of ik ze herken van Manzilla.

Ellen Gerretzen
    Bijdrager
    Post count: 23

Spannend hoor, al jullie hoge verwachtingen, zowel van degenen onder jullie die al wel eens iets van me hebben gelezen, maar ook voor degenen die mijn thrillers nog niet kennen. Ben heel benieuwd!!

Elly
    Bijdrager
    Post count: 47

COVER
    De cover heeft een strak ontwerp, de titel en de naam van de auteur springen van het blad omdat er geen gebruik is gemaakt van afleidende versiering.
    Door de grote van de letters trekt het boek wel je aandacht.

AUTEUR
    Ik heb het geluk gehad om Ellen in Zoetermeer bij het Thrillerfestivsl te ontmoeten. Ik heb helaas nog niets van haar gelezen. Ik heb wel “Schaduwspel” ongelezen in de kast staan. Daar gaat binnenkort verandering in komen. Als Zerk goed is, ga ik beslist dit jaar ook dat boek lezen.

VERWACHTING
    Die heb ik zeker, Ellen heeft al naam gemaakt en veel fans. Volgens mij gaat ze mij ook verrassen.

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 127

De cover trekt mij niet echt, zou dit boek in de winkel niet snel pakken. De tekst op de achterkant maakt wel nieuwsgierig!
    Ik ken nog niks van deze schrijver dus heb geen verwachtingen.
    Op de achterkant staat dat het een beklemmende thriller is die dreiging en obsessie ademt, ben zeer benieuwd wat daarmee bedoelt wordt en of ik dit ook ervaar!

Those who don't believe in magic will never find it.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.