13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 108

volgens mijn staat er een foutje op blz82 onderaan
    “Er wat is dan wel uw ….. . ”

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 256

Inmiddels heb ik Zerk uit, er is iets wat mijn intrigeerde, en aan jullie wil vragen, maar dat komt Na het lezen, oook heb ik goed gegokt, maar ja als je veel thrillers leest. Ik denk dat meer mensen het wel dachten. Ik heb Hades wel gemist in Zerk, de hond van Wolfgang. Jammer dat hij niet mee was naar Berlijn, dat kan toch wel vanuit Spanje, treinkaartje net als voor een kind, alle inentingen gehad, maar..

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 141

Door een migraine aanval kon ik helaas nu pas beginnen aan het boek, maar ik zit er al in hoor!
    Ga snel weer verder lezen en laat later weer wat van me horen!

Those who don't believe in magic will never find it.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 133

Ik ben niet echt fouten tegen gekomen, misschien af en toe een zin die lang is en je die dus 2x moet lezen, omdat hij niet lekker loopt. Maar uiteindelijk geen gekke dingen tegen gekomen.
    Ik ben op 80’% van het boek en vind het tot nu toe een goed boek, wat maakt dat ik het door wil blijven lezen.

carinev
    Bijdrager
    Post count: 48

Tijdens het lange vrije weekend ben ik eindelijk gestart met ‘Zerk’. Ik kende Ellen G. totaal niet, mis dus ook de voorgeschiedenis van Wolfgang, maar ik ervaar dit totaal niet als een probleem. Ik kan het verhaal perfect volgen en heb intussen al 170 bladzijden verslonden. De korte hoofdstukjes geven het verhaal de nodige vaart. Ik kan het boek met moeite neerleggen en vraag me af of de dader al in beeld is.
    De eerste zin, die Kareltje ook al vermeldde, zet meteen de toon: dit is een schrijfster die prachtige zinnen uit haar pen tovert.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 217

Jij die alinea Kareltje die je in de eerst post deelde maakt dat ik gelijk weer terug was in het Berlijn van Wolfgang! Het was een O ja herbeleving in het begin.

Mijn verwachtingen: Ik heb alleen Manzilla gelezen en verder nog niet. Merkte dat er wel heel veel terug kwam van de eerdere delen en dat vond ik wel wat jammer in het begin. Maar Ellen weet me weer te raken en geeft weer zelfde sfeertje en spanning terug zoals in Manzilla, ga snel weer verder lezen.

Spelfouten/taalfouten niet tegen gekomen tot nu toe, wel een woord waar ik nog nooit van gehoord had en dat heb ik opgezocht:
    idiosyncrasieën, weer wat geleerd!

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 130

Dit is het eerste boek dat ik van Ellen lees.
    nadat ik een paar hoofdstukken had gelezen wist ik al zeker dat ik haar andere boeken ook wil lezen.
    Ze heeft een fijne schrijfstijl. Het verhaal is goed te volgen, meest korte hoofdstukken en ondanks de dikte ligt het boek ook nog prima in de hand, dus alleen maar lof.

De rammelende voeten vind ik een prachtige uitdrukking.

Elly
    Bijdrager
    Post count: 47

Omdat het eerste boek van Ellen G. dat ik lees, dacht ik dat het een stand-alone was. Maar bij het karakter van Wolfgang, merkte ik dat het zomaar een vast personage kon zijn.
    Boek is I.i.g. als stand-alone goed te lezen.
    Heb wel foutjes gevonden, maar ze niet genoteerd. Als ik manuscripten lees, haal ik ze er wel uit.
    Tot nu toe prettig en spannend boek.

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 37

ik ben inmiddels halverwege het boek en ik moet zeggen dat het goed als los verhaal te lezen is. De vorige delen heb ik dus niet gelezen.
    ik moet wel erg wennen aan een nieuwe Nederlandse schrijfster.De boeken die ik lees zijn meestal de Scandinavische boeken.

ik heb wel een sympathie voor Wolfgang.

Het is een prettig boek om te lezen, zeker met korte hoofdstukken.

Ik ga gauw weer verder

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 217

Het was weer genieten. Wel vond ik dat er veel teruggegrepen werd op de vorige boeken, moet toch eens tijd maken om deze te lezen. Ik was al fan na Manzilla maar dit boek heeft dat alleen maar versterkt. Het was dus zeker een boek zoals ik verwacht had met voldoende twists om het lekker spannend te houden. Kon het bijna niet wegleggen! Doordat het zo makkelijk las en lekker spannend was heb ik niet zo gelet op taalfouten of rare zinsopbouw, sorry. Wat ik wel opvallend vond was de actualiteit van de reclame van George Clooney. Ik denk niet dat iemand dat over 10 jaar nog weet… Is niet erg maar vond het wel opvallend.

carinev
    Bijdrager

Ik heb ruim 300 bladzijden gelezen. Heerlijk boek. De auteur slaagt erin om de lezer voortdurend op het verkeerde been te zetten en op die manier blijft het verhaal spannend.Ik hoop dat ik vanavond weet hoe de vork precies in de steel zit.

carinev
    Bijdrager

‘Zerk is uitgelezen. Smaakt naar meer werk van Ellen G.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 103

Als lezer wordt je het verhaal ingezogen!
    Top.
    je waant je in Berlijn!

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.