2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 52

De plot

De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via diverse verwikkelingen naar het einde.

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Verschillende verhaallijnen groeien naar een ontknoping in dit verhaal. Niet alleen worden de misdaden opgelost, enkele personages nemen ook nog belangrijke beslissingen die het verloop van hun leven zullen bepalen.

Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    De verwikkelingen zitten goed verstopt. De lezer blijft een aantal keren op zijn honger zitten: een personage weet of ontdekt iets, maar deelt deze info nog niet met de lezer.

Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Er is een goede mix van misdaadonderzoek en privéleven.

Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Ik heb wel wat bedenkingen bij de bizarre hobbys van enkele personages.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik begon steeds meer mogelijke daders uit te sluiten zodat ik uiteindelijk bij de juiste persoon terechtkwam. De slotzin vind ik wel nog verrassend.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik kon het boek moeilijk neerleggen en heb het aandachtig gelezen. Hoewel het een vrij dik boek is, had ik nooit zin om een paar bladzijden over te slaan.

Wat vind je van het thema dat door de auteur is gebruikt?
    Het thema spreekt me echt wel aan. Ik raakte al geïntrigeerd door de achterflap.

Vind je de schrijfstijl van Ellen Gerretzen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ellen G. heeft een zeer aangename stijl en verzorgde zinsbouw.

Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Ik ben echt wel blij dat ik dit boek mocht lezen.

Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    Het boek ligt al klaar voor mijn man!

Vind je Zerk een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    ‘Zerk’ is zeker geen typisch Nederlandse thriller. Het verhaal speelt zich op locaties in verschillende landen af en dat geeft het een internationaal karakter. Die locaties worden bijzonder waarheidsgetrouw en met veel details neergezet.

Stel…. Ellen Gerretzen vraagt aan jou om haar boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Ellen zijn?
    Een psychologische thriller.

Erpi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

De plot
    Het verhaal is reuze spannend en zeker ook zeer verrassend. Ik dacht te weten wie de dader was, maar het bleek dat ik totaal op het verkeerde been gezet ben. Ik heb het hele verhaal op het puntje van mijn stoel gezeten! Het verhaal is geloofwaardig hoewel een aantal personages wel zeer vreemde hobby’s hebben. Maar de hoofrolspelers hebben zeer menselijke trekken en allemaal hun eigen wereldse problemen.
    Algemeen
    Zoals al gezegd: Ja zeer spannend.
    De thema’s zijn nog steeds actueel: Jaloezie is en blijft altijd actueel, antisemitisme is ook nog niet uitgeroeid…
    De schrijfstijl is prettig, verfrissend voor mij. Ik heb het boek in ‘no time’ uitgelezen en het heeft indruk gemaakt op me. Het boek is indringend en doorspekt met menselijke aspecten. Ik had niet zo’n hoge verwachtingen aangezien ik nog niets van Ellen gelezen had. Maar nu ga ik haar zekere aanbevelen bij anderen en ga ik de schade inhalen door haar andere boeken te lezen!

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.