4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 111

De karakters

Wat vind je van van de journalist?
    Ze wil anoniem blijven, doet daarom als of ze een man is. Als ze Wolfgang ontmoet ontstaat er al snel een vertrouwensband en helpt ze hem waar mogelijk. Ik vind haar sympathiek en slim.

En van Wolfgang?
    Wolfgang is rechercheur in hart en nieren, vindt het, nadat hij genezen is van een ernstige ziekte, erg moeilijk om te kiezen tussen een leven in Spanje samen met Julia en het kindje waar zij zo naar verlangt en een leven in Berlijn als privé-detective.

Wat vind je van de overige karakters?

Bernward vind ik een engerd, Hugo lijkt zeer sympathiek maar een beetje achterbaks. Siegfried is een vreemde kerel met een bijzondere hobby.
    Gitta vind ik sympathiek en een vrouw met lef.
    Esra wil heel graag hoofdcommissaris worden maar zit vreselijk met zichzelf in de knoop en functioneert alleen met alcohol.
    Julia is dol op Wolfgang, heeft hem door de moeilijke ziekteperiode geholpen en wil heel erg graag een kindje van en met hem.
    Claus is een sympathieke kerel die altijd in de schaduw van Wolfgang heeft gestaan.

Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    Ja, gedurende het verhaal leer je ze allemaal beter kennen. ( dit is het eerste boek dat ik van Ellen G. lees)

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Gitta vind ik erg sympathiek, voor de duvel niet bang ( dat blijkt alleen al uit haar relatie met Siegfried)

Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
    Vind ik wel, ik heb niets gemist

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, prima zo.

De auteur

Heb je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
    Ik had goede recensies van haar gelezen, wilde al langer een boek van haar lezen, verwachtte er veel van.

Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
    Ik verwachtte een spannende thriller, mijn verwachtingen zijn helemaal uitgekomen.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Fijne schrijfstijl, het taalgebruik en de korte hoofdstukken vind ik prima.

Zerk is het vijfde boek van Ellen Gerretzen. Ga je Ellen’s eerdere volgende boeken ook lezen?
    Ja hoor, ik heb de andere boeken al op mijn “nog te lezen lijst “staan, ik wil graag al haar boeken lezen!!

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 36

De karakters

een pittige dame

En van Wolfgang?
    Een aardige man,die goed overkomt in het verhaal

komen goed over in het verhaal, al lezende krijg je wel een idee, hoe iedereen is

Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    zeker.

Wolfgang.komt sympathiek over in het verhaal

Elke personage is voldoende uitgewerkt ook niks meer aan doen.

neen

De auteur

neen

goed te lezen als los verhaal, omdat ik haar vorige boeken niet heb gelezen.

de schrijfstijl is prima, vlot geschreven en korte hoofdstukken

Zerk is het vijfde boek van Ellen Gerretzen. Ga je Ellen’s eerdere volgende boeken ook lezen?
    Ik denk niet dat ik haar vorige delen ga lezen, daar ben ik niet te enthousiast voor. Voor mij was het een prima kennismaking en daar blijft het dan ook bij.

carinev
    Bijdrager
    Post count: 48

De karakters

Katrin bezorgt andere personages en de lezer heel wat verrassingen. Ik vind haar zeer sympathiek.

En van Wolfgang?
    Ik koester ook sympathie voor Wolfgang. Ik ben niet op de hoogte van zijn hele voorgeschiedenis, maar een aantal elementen komen wel aan bod in ‘Zerk’. De manier waarop hij worstelt met de kinderwens van Julia, is heel goed uitgewerkt.

Gitta en Esra vind ik positieve figuren. Bij de resterende mannen is er een hoek af. Ze hebben bizarre hobby’s, plegen misdaden.

De meeste personages maken een ontwikkeling door en laten verrassende kantjes zien.

Ik heb niet echt een favoriet personage, maar Katrin en Wolfgang komen er het dichtst bij. Ik hoop zeker nog meer over Katrin te lezen. Welke verrassingen heeft zij nog in petto?

De personages zijn voldoende uitgewerkt. Wie een belangrijke rol speelt, komt uitgebreid aan bod.

Aan Julia. Ze zet wel heel veel druk op Wolfgang.

De auteur

Neen, ik kende Ellen G. totaal niet.

De tekst op de achterflap schetst vrij goed wat je van het boek kan verwachten.

De stijl past goed bij het verhaal. Ellen G. geeft ons de nodige details. De korte hoofdstukjes brengen vaart in het verhaal. De cursieve tekstjes van de dader zijn ook een goede keuze.

Ik ga zeker nog andere boeken van Ellen G. lezen. Ik wil zeker meer weten over Gitta en Wolfgang.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 97

De karakters
    De journalist is een verrassend, verfrissend karakter. Katrin voegt wel een extra dimensie toe aan het verhaal.
    Wolfgang is een interessant personage. Hij weet eigenlijk niet precies wat hij wil: wel een relatie met Julia, maar geen kinderen. Niet meer bij de recherche wel betrokken zijn bij onderzoek. In Duitsland wonen, in Spanje??? Keuzes maken: lastig voor hem op dit moment in zijn leven.
    Van de overige karakters is Esra boeiend; haar worsteling met haar afkomst. Gitta en haar relatie met de 2 ‘belangrijke’ mannen in haar leven. Deze manen zijn beide ook speciale personen
    De personen ontwikkelen zich tijdens het verhaal deels omdat je ze beter leert kennen omdat je meer achtergronden van ze te weten komt, maar ook omdat ze keuzes maken (zoals Esra om haar drankprobleem aan te pakken).
    Wolfgang is wel mijn favoriet. Heel aardig. Hij wordt gedurende het boek sterker. Hij durft te beslissen om geen kind te nemen en weet dat hij het risico loopt Julia hierdoor te verliezen.
    De auteur
    Ik heb nog niets van deze auteur gelezen dus eigenlijk geen verwachtingen.
    Ik ben dus aangenaam verrast door dit verhaal. Het is goed opgebouwd, leesbare hoofdstukken(qua lengte) heerlijke, toegankelijk manier van schrijven.
    Ellen heeft er een fan bij. Ik ga zeker haar andere boeken lezen.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.