15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1637
    #5596 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 227

Spanning: 9 punten, omdat de spanning goed werd opgebouwd, zich op meerdere vlakken afspeelde en tot het einde (en eigenlijk daarna) bleef.

Plot: 8,5 punten, omdat er meerdere verhaallijnen liepen en meerdere onverwachte ontknopingen kwamen.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik heerlijk van dit boek heb genoten en geboeid bleef tot na (!) het einde.

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat de zinnen, korte hoofdstukken, cursieve delen goed meehielpen aan de opbouw van dit boek en de schrijfster de informatie goed opbouwde zodat je deels mee genomen werd in vermoedens, maar ook in spanning bleef.

Originaliteit: 8,5 punten, omdat de verhaallijn divers en origineel was en er genoeg verrassende elementen in het boek zitten om het zeer origineel te noemen.

Psychologie: 8,5 punten, omdat er voldoende diepgang aan bod kwam bij de opbouw van alle personages en daarbij ook verrassende elementen aan bod kwamen (schizofrenie, psychopaat, zoeken naar invulling van je leven, verwerking van trauma etc.).

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 10 punten, omdat dit het soort spanning is waar ik van hou

Plot: 10 punten, omdat ik die twists niet verwacht had

Leesplezier: 9 punten, omdat voor mij die straatnamen en metrolijnen overbodig zijn.

Schrijfstijl: . 9 punten, omdat het vlot leest maar bovengenoemde mij een beetje stoort

Originaliteit: 10 punten, omdat ik heel goed vond

Psychologie: 10 punten, omdat er een groot aantal met een twisted mind rondlopen in het verhaal

Gemiddelde beoordeling: 9,6 punten

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Bedankt Ellen G, uitgeverij Vrijdag en Cees 🙂

Elly
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 8 punten omdat er veel spannende momenten waren. De spanning was ook
    Onderhuids aanwezig.

Plot: 9 punten Door de verhaallijnen kregen we goed inzicht in de gebeur-
    Tenissen

Leesplezier. 9 punten De korte hoofdstukken en de schuine stukken van de dader,
    maakte het verhaal overzichtelijk.

Schrijfstijl. 8 punten Is gewoon goed, de vele stationsnamen stoorden mij niet

Originaliteit: 8 punten Het verhaal is origineel, maar naar mijn mening teveel
    moorden met het doel Siegfried uit de roulatie te
    halen.

Psychologie: 9 punten Er zit behoorlijkwat psychologisch aspecten in, daar hou
    Ik van.

Eindbeoordeling: 51 punten : 6 = 8 1/2

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 241

Spanning: 7 punten, omdat de spanning soms wat kunstmatig was. De goede spanning was op 2/3 van het boek weer als vanouds.

Plot: 8 punten, omdat er meer plots inzitten, ik had er een wel aanzien komen, de moordenaar, maar dat doet niets af aan het waarom.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek met plezier gelezen heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Ellen G. een prettig leesbare schrijfstijl heeft, goed uitlegt wat de morbide hobby’s zijn.

Originaliteit: 9 punten, omdat er zoveel verschillende zaken speelden die ik nog niet kende.

Psychologie: 8 punten, omdat alle personages wel ergens mee worstelen, en die worden goed uitgelicht en besproken.

Gemiddeld 48 : 6 = een 8 en vier sterren.

leentje
    Bijdrager
    Post count: 70

Spanning: 9 punten, omdat je vaak op een dwaal spoor werd gezet wat voor veel spanning zorgde

Plot: 9 punten, omdat hoe vaak ik van dader ben veranderd

Leesplezier: 8 punten, omdat vond het in het begin moeilijk lezen met de heel kort hoofdstukken

Schrijfstijl: 9 punten, omdat is vlot te lezen

Originaliteit: 8 punten, omdat was wat veel moord

Psychologie:8 punten, omdat er heel wat pers. wel vochten met iets drank probleem psychologie probleem,…het was net iets te

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Sandra Bakker
    Bijdrager
    Post count: 33

Spanning: 9,5 punten,
    omdat ik vanaf het begin tot het einde geboeid heb zitten lezen, de spanning je steeds verder in het boek meenam. Door de verschillende verhaallijnen er steeds een beetje werd weggegeven van het hoofdverhaal, dus elke keer een beetje ontknoping, maar pas op het einde werd de plot helemaal weggegeven.

Plot: 9 punten,
    omdat ik deze niet aan heb zien komen en het heerlijk is als je op het verkeerde been wordt gezet.

Leesplezier: 10 punten,
    omdat ik dit een heel goed, mooi geschreven en spannend verhaal vind, door alle verwikkelingen en verschillende karakters.

Schrijfstijl: 10 punten,
    omdat ik vind dat Ellen een zeer prettige schrijfstijl heeft, mooie beschrijvingen die de sfeer meteen aangeven, korte hoofdstukken vond ik prettig omdat het vaart geeft en verschillende belevingen van de karakters belicht.

Originaliteit: 9 punten,
    omdat ik de hoofdlijn en de andere verhaallijnen prima met elkaar verbonden vind, juist de wat vreemdere zaken een boeiend element vind, het uitbreiden van de overige karakters zeer prettig vind en je voelt dat er zeker nog een vervolg aan zit te komen.

Psychologie: 9 punten,
    omdat ik de verwikkelingen en persoonlijke belevenissen van de karakters goed verwerkt vind, ook de wat vreemdere karakters doen het goed voor dit verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 9,4 punten

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 111

Spanning: 8 punten, omdat je maar door wilde blijven lezen.
    Plot:8 punten, omdat het tot het eind verborgen blijft
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik steeds door wilde blijven lezen
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het gewoon fijn lezen was
    Originaliteit: 8 punten, omdat het meestal voortkomt uit wat er gebeurd is in de vroege jaren en de jeugd van de dader, hier dus niet.
    Psychologie:8 punten, omdat er genoeg gesproken werd over de psyche van verschillende personages.

48:6 is 8

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 127

Spanning: 8 punten, omdat e spanning goed wordt opgebouwd

Plot: 8 punten, omdat het me toch wist te verrassen

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek steeds weer oppakte

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek lekker weg leest

Originaliteit: 8 punten, omdat het weer eens wat anders was

Psychologie: 8 punten, omdat de diverse personage zorgen voor een blijvend boeiend verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Bedankt Ellen voor dit boek en ook Cees dat ik weer mee mocht lezen!

Those who don't believe in magic will never find it.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 174

Spanning: 8 punten, omdat het zo lekker spannend was

Plot: 8 punten, omdat er voldoende verwikkelingen en twists bevat

Leesplezier: 9 punten, omdat ik genoten heb en het boek zo slecht kon wegleggen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker las en toch aandacht vroeg

Originaliteit: 8 punten, omdat het einde verrassend was en vanwege de combinatie van de invloed van persoonlijke perikelen op je werkleven, dat kom je niet veel tegen in boeken (wel in series, maar dat komt dan nep over)

Psychologie: 8 punten, omdat vanwege de persoonlijke ontwikkelingen van de hoofdpersonen en hoe dit tot stand kwam.

Gemiddelde beoordeling: 8,16 punten

maryam
    Bijdrager
    Post count: 235

Spanning: 9,5 punten, omdat ik moeite had om het boek weg te leggen, zeker na ieder hoofdstuk wat “vertelt” werd door de moordenaar, moest ik verder lezen.
    Plot: 9 punten, omdat ik sommige verwikkelingen niet aan zag komen en de vreemde personages voor mij geloofwaardig bleven.
    Leesplezier: 10 punten, omdat ik erg genoten heb van dit boek.
    Schrijfstijl: 9 punten, de korte hoofdstukken, geschreven vanuit de verschillende personages. maakte het een vlot lezend boek.
    Originaliteit: 9 punten, moorden uit jaloezie komen vaker voor, personages met vreemde hobby’s minder vaak
    Psychologie: 9 punten, omdat er behoorlijk wat verknipte personages voorbij kwamen. En de moorden hadden natuurlijk een behoorlijk psychische impact op de bevolking en media.

Gemiddelde beoordeling: 9,25 punten

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 6 punten, omdat het niet mijn volledige aandacht had, pas op het einde was de spanning merkbaar

Plot: 7 punten, omdat het tot het einde, het verhaal verborgen bleef

Leesplezier: 5 punten, omdat ik niet zo genoten heb van dit boek.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat door de korte hoofdstukken het snel leest

Originaliteit: 5 punten, niet echt origineel

Psychologie: 5 punten, de beleving van de karakters van de personages waren goed uitgewerkt.

gemiddelde beoordeling 36:6 = 6 punten

carinev
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning: 8,5. ‘Zerk’ is een spannend boek. Korte hoofdstukjes en onverwachte wendingen zorgen ervoor dat je het boek moeilijk kan neerleggen.

Plot: 8 Het verhaal zit goed in elkaar. Er zijn verschillende geloofwaardige verhaallijnen.

Leesplezier: 8,5 Het verhaal leest vlot, verveelt nooit.

Schrijfstijl: 8,5. Mooie, verzorgde zinnen. Aangename stijl.

Originaliteit: 7. Vooral de bizarre hobby’s van de personages zijn erg origineel. Motieven van de daders zijn zeker niet uniek.

Psychologie: 8,5 Personages hebben de nodige diepgang.

Totaalscore: 8,2

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 111

Beoordeling:
    Spanning 9 omdat het boek blijft boeien van het begin tot het eind. Wegleggen is moeilijk

Plot 9 omdat ik steeds dacht te weten wie de moordenaar was en dan was het toch weer anders.

Leesplezier: 9,5 leest vlot en ondanks dat het een tamelijk dik boek is ligt het toch fijn in de hand, genieten dus!!

Schrijfstijl: 9,5 afwissende zeer korte en langere hoofdstukken leest erg fijn. Ook de cursief gedrukte hoofdstukken maken het verhaal duidelijk.

Originaliteit: 8,5. De reden waarom de moorden werden gepleegd komen helaas erg vaak voor. Maar zulke bijzondere hobby’s zijn echt uniek!!

Psychologie:9. De karakters zijn goed uitgewerkt. Je leert de mensen kennen.

Gemiddelde beoordeling: 9

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.