15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2084

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Winterland doet de naam eer aan, een winterlandschap erg grimmig door de woest aanstormende Doberman pinscher(s). Nieuwsgierig wat deze honden te maken hebben met de inhoud, daar staat niet over op de achterflap.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Sta hier helemaal blanco in, beide auteurs zijn voor mij onbekend.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Heel erg intrigerend overkomend, verwacht dat het spannend is door de vermeldingen naar asielzoekers en neonazi’s.

Marijo Bakker
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Deze cover achtervolgd me al een poosje. Ik wil weten wat er met die hond is. Ook nog in de sneeuw. Dat maakt het extra spannend.
    De auteur ken ik niet. Ik laat me verrassen
    De verwachting zijn hoog. Anders doe ik zo wie zo niet mee. Ik verwacht dat dit boek heel spannend zal zijn.

J Vink v Engeland
    Bijdrager
    Aantal berichten: 12

Duidelijk verhaal en een mooie kaft Word er nieuwsgierig van
    De auteur is mij geheel onbekend
    De verwachting is dat het een spannend en boeiend verhaal is

maryam
    Bijdrager
    Aantal berichten: 260

Voorcover: gevaarlijk uitziende honden in een sneeuwlandschap.
    De rode en groene letters vallen erg op, net als de sterren.
    De achtercover vertelt een zeer actueel verhaal over aanslagen, neonazi’s en asielzoekers.

Auteur: van duo-auteurs ben ik altijd benieuwd of in het boek duidelijk is of ze samen geschreven hebben of ieder aparte hoofdstukken.
    Dit is hun debuut, dus nog onbekend.

Verwachtingen: zijn hoog als er genoemd wordt: thrillerdebuut van wereldklasse, de origineelste thriller in jaren, en als de filmrechten verkocht zijn aan de makers van The Bridge.

ranata
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Ik vind het een mooie cover, hij geeft een winters gevoel met de sneeuw, heel benieuwd naar wat de dobermans ermee te maken hebben, of misschien wel helemaal niet, het is daardoor wel een cover die in het oog springt, ook met de kleuren van de auteur en de titel

Heb nog nooit iets van ze gelezen, maar verwacht er een hoop van, en dat het naar meer gaat smaken.

Ik ben benieuwd hoe alles wat op de achterflap staat verwerkt is, maar ik verwacht een verhaal waar eigenlijk van alles in gebeurd, maar wat je ook laat stil staan

Wemmie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Aangezien ik een epub heb kan ik de cover niet goed zien maar internet is een goed hulpmiddel. Ik zie een wit landschap met rode opvallende letters en een bloeddorstige hond. Een opmaat voor de schrijfstijl?

Op internet las ik dat dit duo een voormalig verslaggever en journalist is. Het is een debuut, ik had hiervoor nog niet van hen gehoord.

Het stukje op de cover met daarin al een paar thema’s vermeld triggerden mij gelijk. Vanuit mijn werk heb ik met asielzoekers te maken dus alles wat daar mee te maken heeft lees ik graag, fictie of non-fictie. Ik verwacht eigenlijk een heftig boek met deze thema’s.

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Een weerzinwekkend boek met een gevaarlijke hond in een prachtig wit landschap

Hoog naar wat ik gelezen heb moet dit wel goed geschreven zijn.

Een spannende thriller goed opgebouwd. Dus ben heel erg benieuwd.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 86

Ik vind de cover intrigerend. Ik houd wel van sobere details, niet te veel poespas. Ben wel benieuwd wat de hond daar doet. Fan van quotes ben ik niet. Het maakt niet dat ik het boek eerder oppak.
    Ik ken beide auteurs niet. Dus ga er open in.
    Een spannend verhaal tot het einde. Mooie, uitgewerkte personages met wie je mee kunt leven. Of we de dader al eerder leren kennen of niet, maakt mij niet uit. Hoe alles samenkomt is wat voor mij een verhaal maakt of breekt.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

LJ1976
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Cover:  Rennende honden, rode met blauwe letters die goed opvallen in het winterse landschap, kortom een pakkende cover. Ben wel benieuwd wat de honden met het verhaal te maken hebben.
    Auteur: Dit is het debuut van dit schrijversduo dus ga gewoon lekker lezen.
    Verwachting: Interessante personages, een spannend, met vaart geschreven verhaal dat lekker wegleest.

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

Sylvia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 43

Cover: De sneeuw op de cover geeft de titel goed weer. De honden zijn onheilsspellend, dat maakt het dus spannend. Ik ben wel nieuwsgierig wat de link met de hond(en) zal zijn in het verhaal.

Auteur: Een onbekend auteursduo voor mij, dus ik ga er blanco in.

Verwachting: Op basis van wat ik op de achterflap heb gelezen, verwacht ik een spannende (detective)thriller in een hedendaagse maatschappelijke setting. Ongeacht dat het Deense auteurs zijn, hoop ik toch wel herkenning te vinden in het verhaal.

Willemien
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

Cover:ik krijg het koud van de cover. Veel sneeuw en grote honden die er niet al te vriendelijk uitzien. Dat, in combinatie met de informatie op de achterflap, maakt het spannend.

Auteur(s):een voor mij onbekend duo. Ik laat me verrassen.

Verwachting: hooggespannen. De reviews zijn bijna allemaal lovend en enthousiast. Dat belooft wat!

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

Cover: Hele mooie cover. Sneeuwlandschap met honden waar je nieuwsgierig van word.

Auteur: Ik ken het duo niet maar wil ze graag leren kennen.

Verwachting: Ik verwacht een spannende Scandinavische thriller. Aangezien de filmrechten al zijn verkocht zal dat wel goedkomen.

Rixt
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

Cover
    Prachtig vormgegeven het plaatje past mooi bij de titel. Duidelijke letters en helder kleurgebruik.

Auteur
    Ken ik beide niet dus ben erg benieuwd

Verwachtingen
    Zijn hoog Scandinavische thrillers zijn vaak erg spannend en op de cover staan hoogstaande beloftes ik ben benieuwd of ze dit ook waar maken.

wormkeworm
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Een winterlandschap en een aanstormende Dobberman. Op de achtergrond is er een tweede te zien. Wat hebben deze honden te maken met het verhaal? Geen idee, maar daardoor heeft dit boek een opvallende cover. De hond straalt gevaar uit.
    Beide auteurs zijn mij onbekend, ik ben dus heel benieuwd.
    Door de dreiging die uitgaat van de cover, verwacht ik een spannend verhaal.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.