Home Forums Leesclub 154: Winterland Winterland, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #27222 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

maryam
    Bijdrager
    Post count: 249

Ik ben bij hoofdstuk 17, tot nu toe niet echt opmerkelijke citaten tegengekomen. Wel weetjes over gewoonten in Denemarken.

Ik verwachtte een spannend verhaal en tot nu toe komt deze verwachting zeker uit. Bij ieder hoofdstuk wordt ik weer verrast door de ontwikkelingen. Ik vind het moeilijk om het boek weg te leggen, voor mij een page-turner.

J Vink v Engeland
    Bijdrager
    Post count: 12

Ik ben nu net iets over de helft
    Ik verwachte een spannend verhaal en dat klopt helemaal
    Interessante weetjes over Denemarken Dat is altijd leuk om te lezen
    Het leest tot nu toe makkelijk weg

Ik ben erg benieuwd hoe het verder verloopt

Elke
    Bijdrager
    Post count: 14

Tot nu toe heb ik nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen.
    Buiten de rode draad v/h verhaal, is er nog een tweede verhaal dat na x-aantal hoofdstukken terugkomt en je moet je gedachten mee switchen…

ranata
    Bijdrager
    Post count: 55

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik vond het wel opvallend dat Junckers zijn PSA bij de dokter wilde checken, maar dat komt denk vanwege mijn werk, verder nog niet echt iets opvallends gezien

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Tot nu toe wel, maar ben nog maar 70 blz verder en ben benieuwd naar wat de proloog met de rest te maken heeft

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Ook niet, wel dat het boek soms wat minder goed gedrukt is, er vallen letters weg

Marijo Bakker
    Bijdrager
    Post count: 16

Op het moment loop ik denk ik een beetje achter. Ik ben bij hoofd stuk 8 De verhalenlijnen van Signe vind ik wel boeiend. Die van Juncker nog wat saai. Ik denk dat ik nog even door moet lezen voor een duidelijk beeld. Spellingsfouten zal ik niet tegen komen. Ik lees daar steevast overheen.

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 31

Het boek voldoet tot dusver aan mijn verwachtingen en vind het wel heel spannend.
    Jammer is wel dat er toch wel veel letters wegvallen of onduidelijk zijn

Willemien
    Bijdrager
    Post count: 14

Opmerkelijke citaten ben ik niet tegengekomen.

Ik verwachtte een spannend verhaal en dat kreeg ik ook.

Volgens mij waren er geen spellingsfouten, mocht dat wel het geval zijn heb ik er overheen gelezen.

Rixt
    Bijdrager
    Post count: 7

Ik moest echt even in het verhaal komen veel details in het begin waarbij ik echt goed moest opletten.

Wat ik wel vervelend vind is dat er af en toe letters weggevallen zijn dit leest niet lekker door…ben nu iets meer dan over de helft van het boek.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 99

Het verhaal boeit mij tot nu toe zeer zeker. Interessante verhaallijnen en actuele thema’s. Daar houd ik van. Het is een heel fijn boek om te lezen. Echt bijzondere dingen ben ik niet tegen gekomen, herkenbaar, ik heb veel rond gezworven in Denemarken.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 79

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik vond het eerste hoofdstuk gelijk al heftig. De toon wordt gezet, de brute moord op een echtpaar met duidelijk een racistisch motief. Goed begin!
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik ben nog niet heel ver, maar ik houd van perspectiefwisselingen in een verhaal. Hierdoor krijg ik steeds kleine brokjes informatie waardoor ik het verhaal ingezogen word.
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Vooralsnog ben ik niks tegengekomen.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 82

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.
    1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    In dit verhaal ben ik tot nu toe nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen.

Ja en nee, het begint erg spannend, daarna vind ik het persoonlijke drama van beide hoofdpersonages minder, dit neemt de spanningsboog voor mij persoonlijk weg.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 82

In dit verhaal ben ik tot nu toe nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen.

Ja en nee, het begint erg spannend, daarna vind ik het persoonlijke drama van beide hoofdpersonages minder, dit neemt de spanningsboog voor mij persoonlijk weg.

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 60

Tot nu toe (hoofdstuk 26) nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen.
    Het boek voldoet helemaal aan de verwachtingen, spannende proloog en verschillende verhaallijnen met actuele onderwerpen. Goede zinsopbouw en een prettige schrijfstijl, kortom boek leest lekker weg.

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 79

Ik moest wel even lachen om de opmerking van Juncker tegen Merlin in hun telefoongesprek over het plot (blz 303).

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.