15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2084

Vragen ThrillZone leesclub Winterland                                       

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Faber & Pedersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Winterland is de eerste thriller van de Deense echtpaar Faber & Pedersen, ga je na het lezen van Winterland hun volgende boeken ook lezen?
    J Vink v Engeland
    Bijdrager
    Aantal berichten: 12

De karakters van Martin en Signe veranderen tegen het einde van het boek
    Het lijkt of ze wat menselijke worden
    Heb geen favoriete personage
    Wil ook niets veranderen aan de personen
    Evenals de schrijfstijl
    Die is spannend, meeslepend en indringend
    Ik zou zeker meer willen lezen van de schrijvers
    Mischien een vervolg?

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Nee dat nog niet maar dat kan nog komen.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Martin Juncker op dit moment. Deze man komt een beetje triest over. Heeft de zorg voor zijn vader. Maar wat er in het verleden is gebeurd ben ik nog niet achter. Hij hoopt dat zijn voormalige partner Signe hem belt maar tot op heden heeft ze dit nog niet gedaan. Hij loopt een beetje met zijn ziel onder zijn arm.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee zeker niet. Zijn goede neergezette personage’s.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja Goed verhaal en zeer goed beschreven. Leest erg makkelijk weg.

5.Kun je de schrijfstijl van Faber & Pedersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Meeslepende thriller die je meeslurpt in het verhaal. Een boek wat je niet weg wil leggen.

6.Winterland is de eerste thriller van de Deense echtpaar Faber & Pedersen, ga je na het lezen van Winterland hun volgende boeken ook lezen?
    Ik durf volmondig Ja te zeggen!!

Rixt
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

De karakters
    Ik heb het gevoel dat de personages evolueren maar dat kan ook komen omdat je ze steeds beter leert kennen. Mijn favoriet is Juncker op zichzelf en zorgend voor een familielid hij doet me het meeste aan mezelf denken. Ze zijn goed zoals ze zijn.

De auteur
    De schrijfstijl is prima past goed bij het boek in het begin vooral het leren kennen van en hoe verder je in het boek komt hoe meeslepender en spannender je wilt het uitlezen en weten hoe het afloopt.

Mocht er een vervolg komen met beide van de hoofdpersonen wil ik deze zeker lezen omdat je erg benieuwd bent hoe het nu verder gaat het verhaal heeft open stukjes. Mocht het met andere personages zijn wil ik het zeker wel een kans geven maar hoop ik dat het iets eerder pakt.

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

De karakters
    Ja, vooral Juncker lijkt gevoeliger te worden.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik vind het moeilijk kiezen tussen Juncker en Signe maar dan is toch Juncker mijn favoriet omdat hij voor zijn demente vader zorgd.
    Nee, de personages zijn zo gemaakt door de schrijvers met een reden.

De auteur
    1.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, goed verhaal en makkelijk leesbaar.
    2.Kun je de schrijfstijl van Faber & Pedersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Beeldend, leesbaar en inlevend.
    3.Winterland is de eerste thriller van de Deense echtpaar Faber & Pedersen, ga je na het lezen van Winterland hun volgende boeken ook lezen?
    Ja, ben heel benieuwd hoe het verder gaat met de hoofdpersonen.

ranata
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja, maar komt ook deels omdat je meer over ze te weten komt, dus je krijgt meer gevoel bij ze.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Juncker, omdat hij ondanks alles toch staat voor wie hij is, en niet bij de pakken neer gaat zitten, het leek mij tijdens het lezen gewoon een mooie kerel, je weet wat je aan hem hebt.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? nee, eigenlijk niet,

De auteur
    ja heel fijn, het zorgt dat je het hele boek geboeid bent, en wil blijven lezen., het past zeker bij het verhaal, of bij het soort verhaal wat ze willen vertellen.
    Het is filmisch, je ziet het gewoon voor je, waar ze zijn wat er allemaal gebeurd, en je steekt er ook nog iets van op, maar het is vooral een verhaal wat je blijft lezen, het zijn korte hoofdstukken, geen moeilijk taalgebruik, laat je wel nadenken een beetje.

Ga ze zeker in de gaten houden, dit boek is heel goed bevallen, en smaakt naar meer, nu al zin in

maryam
    Bijdrager
    Aantal berichten: 260

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Martin Juncker komt steeds meer los van zijn vrouw en de misstap die hij begaan heeft. Hij neemt voor zijn vader de rol van verzorger op zich. Signe neemt steeds meer de leiding in het onderzoek.
    Of de karakters anders dan Martin Juncker echt evolueren of dat dit komt doordat ze verder komen in het onderzoek is lastig te zeggen, het een houdt verband met het ander.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mijn meest favoriete personage is denk ik toch wel Nabiha. Als vrouw van niet Deense afkomst heeft ze zich ondanks alle vooroordelen en discriminatie ontwikkeld tot een slimme, intelligente politievrouw. Ze krijgt regelmatig te maken met racistische opmerkingen maar staat haar “mannetje”.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Alle personages passen perfect in het verhaal.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het verhaal wordt vlot geschreven, spanning wordt opgebouwd en ondanks dat de gebeurtenissen per dag beschreven worden is het nergens langdradig.

Kun je de schrijfstijl van Faber & Pedersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Er zit een chronologische volgorde is, zou prima als filmscript geschreven kunnen zijn.

Winterland is de eerste thriller van de Deense echtpaar Faber & Pedersen, ga je na het lezen van Winterland hun volgende boeken ook lezen?
    Ik hoop dat er nog een vervolg komt op dit verhaal, voor mij is er nog een open einde. Ik wil meer lezen over Martin Juncker, Signe, Nabiha en Kristoffer.

Elke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

De karakters
    1) Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, naar mate je naar het einde v/h boek gaat, leer je de personages beter kennen.

2)Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Martin Junckers, een man die op zichzelf is, een druk leven heeft al polietieman, maar toch de tijd vind om voor zijn vader te zorgen.
    3) Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, niet echt.

De auteur
    4) Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, Het verhaal wordt vlot geschreven en de spanning wordt naar mate het boek naar het einde toe gaat, opgebouwd.

5) Kun je de schrijfstijl van Faber & Pedersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik zou het omschrijven als een meeslepende thriller, die naar mate naar het einde v/h boek spannender wordt.

6) Winterland is de eerste thriller van de Deense echtpaar Faber & Pedersen, ga je na het lezen van Winterland hun volgende boeken ook lezen?
    Ja.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 86

Het is zo frustrerend dat ik iedere keer wordt geblokkeerd op deze website. Dan moet ik steeds mijn tekst opnieuw invoeren. Nog maar een keer dan…..

Ze evolueren niet echt. Ze krijgen nieuwe inzichten en kijken anders tegen dingen aan. Maar andere mensen worden ze niet.
    Ja, Nabiha. Een vrouw met ballen. Ze neemt geen blad voor de mond en staat volledig voor wie ze is. Dat vind ik mooi.
    Ik zou haar misschien een grotere rol geven.

Ik vind van wel. Ik houd van de langzame opbouw, waarbij we steeds meer te weten komen. Vooral de afwisseling tussen de actie en het persoonlijke spreekt mij aan. Hierdoor komen de karakters meer tot leven.
    Mooie, langzame opbouw. Geen opsmuk, geen overbodigheden. Precies genoeg om de situatie en de omgeving te schetsen. En alles kwam erg realistisch op mij over.
    Ja, dat denk ik wel. Ik houd van seriepersonages. Je hebt echt een aantal boeken de tijd om ze te leren kennen en met ze mee te leven.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

De karakters
    Niet echt, ze gaan hun eigen denkwijze evalueren, maar dat heeft volgens mij niets met hun karakters te maken.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Geen van de personages zorgt voor een favoriet gevoel.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Dan zal geen zin hebben in dit verhaal, dan wordt alles anders.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    In het begin had ik moeite met de privé verhalen van de personages en dit haalde voor mij persoonlijk de spanning eraf, pas halverwege het boek kon ik dit gevoel loslaten en werd het weer spannender.
    5. Kun je de schrijfstijl van Faber & Pedersen specifiek; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend zeker na het midden van het verhaal
    6. Winterland is de eerste thriller van de Deense echtpaar Faber & Pedersen, ga je na het lezen van Winterland hun volgende boeken ook lezen?
    Jazeker, mijn gevoel zegt dat het een open einde heeft en ik wil meer te weten komen.

Marijo Bakker
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

1) Nee, ik zou dat graag meer zien. Vooral Signe vind ik wat minder uitgewerkt.
    2) Een favoriete personage heb ik eigenlijk niet.
    3)Ik zou Signe graag nog wat stoerder willen maken.
    4) De schijfstijl vind ik heerlijk. Nog iets meer de personages uitdiepen.
    5)Je zit snel in het verhaal. Dat zou je meeslepen kunnen noemen.
    5) Zeker ga ik het vervolg lezen.

wormkeworm
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

De karakters

Neen.

Martin Juncker, want ik heb medelijden met hem en de zorg voor zijn vader. Hij loopt er wat verloren bij.

Neen, de personages zijn goed uitgewerkt.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, vlot en goed geschreven.

5.Kun je de schrijfstijl van Faber & Pedersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Langzame opbouw.

6.Winterland is de eerste thriller van de Deense echtpaar Faber & Pedersen, ga je na het lezen van Winterland hun volgende boeken ook lezen?
    Neen, ik vond het te traag op gang komen en dan ga ik hoofdstukken overslaan.

Willemien
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

De karakters

Ik heb niet echt het gevoel dat de karakter evolueren. Ik kom meer over hen te weten maar echt veranderen doen ze niet.

Ik heb geen favoriet personage.

Ik zou geen personage willen veranderen. Ze zijn goed zoals ze zijn en ze spelen allemaal hun eigen rol in het verhaal.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Ik had in eerste instantie het gevoel dat ik een politierapport zat te lezen. Ik vond het erg afstandelijk geschreven. Later leek het verhaal ‘menselijker’ te worden.
    Het betreft hier een misdaadverhaal dus wat dat betreft vond ik de manier van schrijven wel passen bij het verhaal.

5. Kun je de schrijfstijl van Faber & Pedersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

De schrijvers vertellen beeldend en met de nodige empathie voor hun personages.

6. Winterland is de eerste thriller van de Deense echtpaar Faber & Pedersen, ga je na het lezen van Winterland hun volgende boeken ook lezen?

Er zitten genoeg losse eindjes in het verhaal om een vervolg mogelijk te maken.
    Waarschijnlijk zou ik een vervolg ook lezen.

LJ1976
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Jazeker met name Juncker en Signe omdat je gaandeweg het verhaal meer over ze te weten komt en ze beter leert kennen. Ook op persoonlijk vlak.
    Denk toch Juncker omdat je bij hem ook een behoorlijke inkijk in zijn (privé)leven krijgt en hij ondanks de tegenslagen niet bij de pakken neer gaat zitten.
    Nee de personages zijn voor mij goed zoals ze zijn.

De schrijfstijl is prettig, vlot en beeldend. Dit houdt de vaart in het verhaal en dat past bij een thriller van dit kaliber. Kon het boek moeilijk wegleggen dus ga absoluut hun volgende boek(en) ook lezen!

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

Wemmie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

De karakters

Dit is de eerste thriller van dit duo en ik heb het gevoel dat er nu slechts wat lijnen worden uitgezet. De ontwikkelingen komen vast in een volgend deel aan de orde.
    Dit is een lastige vraag, Nabiha vind ik interessant omdat ze telkens zoveel heeft uit te leggen, ze krijgt te maken met discriminatie, vrouw zijn en toch is ze een stevige persoonlijkheid. Juncker heeft ook een goed verhaal, hoe komt het ooit goed met zijn vrouw na zijn slippertje maar ook de zorg voor zijn vader met Alzheimer behoeft de nodige aandacht. Ik kan niet kiezen dus.
    Ik hoop dat Signe in een volgend deel de kracht vindt om met haar demonen om te gaan. Ze is nu nog zo bezig met haar verwerking, over evolueren gesproken,hier zie ik een mooie kans voor de auteur.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het boek is zonder al te veel poespas geschreven, recht toe, recht aan, dit past bij het realistische verhaal.
    Kun je de schrijfstijl van Faber & Pedersen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    De schrijfstijl zou ik als rauw-realistisch willen omschrijven.
    Winterland is de eerste thriller van de Deense echtpaar Faber & Pedersen, ga je na het lezen van Winterland hun volgende boeken ook lezen?
    Zeker weten, na het eind was ik best even “flabbergasted”, dit had ik niet aan zien komen, ik had een langer verhaal verwacht. Het is onaf.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.