15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2084

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

ranata
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Spanning: 8 punten, omdat het tot het einde spannend bleef hoe het nou zat

Plot: 8 punten, omdat het mij toch wel verrast heeft, en goed in elkaar zat

Leesplezier: 9 punten, omdat het een boek was, die ik wilde blijven lezen, en heel veel moeite had om hem opzij te leggen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat je het verhaal goed kon volgen, en het een fijne stijl was

Originaliteit: 8 punten, omdat het een onderwerp is, die toch niet heel veel voorkomt in boeken en al helemaal niet op deze manier

Psychologie: 8 punten, omdat het zit goed in elkaar, en de personages ook, het gevoel dat je bij ze krijgt.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

maryam
    Bijdrager
    Aantal berichten: 260

Spanning: 9 punten, omdat ik de combinatie van gebeurtenissen, daders en het optreden van de politie maakte dat ik moeite had met het boek weg te leggen.

Plot: 8 punten, omdat een plot met zowel IS als neonazi’s niet vaak voorkomt. Alleen had ik andere verwachtingen omdat de daders al zo snel duidelijk waren, Ik had nog een wending verwacht.

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal vlot leest en een echte page-turner is.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal chronologisch geschreven is, lees je mee met de personages

Originaliteit: 8 punten, omdat over aanslagen, racisme en ideologieën al meer thrillers geschreven zijn, maar dit verhaal speelt zich af in Denemarken en “gewone” politie mensen lossen de zaak op.

Psychologie: 8 punten, omdat het vooral de privé situaties van zowel Juncker als Signe zijn die zorgen voor inzicht in hun psyche.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Rixt
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

Spanning: 8 punten vanwege het verassende plot en alles wat daar omheen gebeurde

Plot: 9 punten omdat het erg verrassend en goed opgebouwd is en realistisch.

Leesplezier: 7 punten omdat ik vooral in het begin moeite had met alle details.

Schrijfstijl: 7 punten omdat er vooral in het begin te veel details voor me waren.

Originaliteit: 9 punten omdat ik een thriller als deze nog niet eerder gelezen heb.

Psychologie: 8 punten omdat het hoe en waarom de gedachtes veel terug komen en een kijkje in het leven van de hoofdpersonen.

Gemiddelde beoordeling: 7,8

Elke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal naar het einde toe spannend werd.

Plot: 6 punten, omdat einde mij toch wel verrast heeft en ik het anders verwacht had.

Leesplezier: 6 punten, omdat er veel wordt geswitcht tussen de verschillende zaken en je bij bepaalde momenten je aandacht meer moet focussen daarop.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat er in het verhaal veel wordt geswitcht tussen de verschillende zaken en je daardoor je aandacht moet focussen.

Originaliteit: 8 punten, omdat je in het dagelijkse leven al geconfronteerd wordt met bomaanslagen, IS, …

Psychologie: 7 punten, omdat je zowel met de privé situaties als professionele situaties v/d personages te maken krijgt.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

J Vink v Engeland
    Bijdrager
    Aantal berichten: 12

Spanning 8 Erg spannend
    Plot 8 Verrassend
    Leesplezier 8 Wilde het blijven lezen
    Schrijfstijl 8 Goed te volgen verhaal
    Originaliteit 9 Iets wat nu ook actueel is
    Psychologie 8 Er worden ook veel privé situaties beschreven
    Gemiddelde beoordeling 8,2

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:
    Spanning: 8 punten, omdat ik dit in het begin kwijt was, later werd dit beter
    Plot: 9 punten, omdat het een erg gedurfd issue is
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik in het begin moeite had met het niet spannende gedeelte
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het gemakkelijk te lezen en te volgen was
    Originaliteit: 8 punten, omdat er meer van dit soort verhalen de omloop doen
    Psychologie: 7 punten, omdat de combinatie van privé en het thriller gedeelte voor mij het iets minder deed

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

wormkeworm
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Spanning: 6 punten, omdat het verhaal heel traag op gang kwam.

Plot: 6 punten, omdat ik enorm heb moeten doorbijten om verder te lezen.

Leesplezier: 6 punten, omdat je enorm geconcentreerd moet zijn

Schrijfstijl: 6 punten, te veel details

Originaliteit: 6 punten, omdat je in het dagelijkse leven al geconfronteerd wordt met bomaanslagen, IS, …

Psychologie: 7 punten, omdat je zowel met de privé situaties als professionele situaties v/d personages te maken krijgt.

Gemiddelde beoordeling: 6,1 punten

Wemmie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Spanning: 7 punten, omdat de daders relatief snel bekend werden en ik aan het eind iets miste.

Plot: 8 punten, omdat er een duidelijke opbouw zat waarbij de verhaallijnen goed uitgewerkt werden.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek steeds weer wilde pakken, benieuwd naar de op te lossen zaken maar ook vanwege de boeiende personages.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vrij toegankelijk is geschreven over toch wel issues die er toe doen.

Originaliteit: 8 punten, omdat er ook actuele thema’s in verworven zijn, sommige personages zie ik in een nieuw deel een groter aandeel krijgen.

Psychologie: 8 punten, omdat er aandacht is voor de persoonlijke problemen van de hoofdpersonages.

Gemiddelde beoordeling: 7.8 punten

LJ1976
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Spanning: 9 – meeslepende thriller, moeite om het boek weg te leggen
    Plot: 8 – goed opgebouwd, realistisch en boeiend
    Leesplezier: 9 – spanning, plotwendingen en diverse verhaallijnen
    Schrijfstijl: 8,5 – prettige en beeldende schrijfstijl
    Originaliteit: 8,5 – actuele thema’s, locaties, verrassende ontknoping
    Psychologie: 8 – mede door de inkijk in hun privéleven groeien de hoofdpersonen mee in het verhaal en worden bijna levensecht neergezet

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

Spanning: 9 punten, omdat spannende thriller die zeer moeilijk weg te leggen was.
    Plot: 8 punten, omdat realistisch is
    Leesplezier: 9 punten, omdat spanning en verschillenden verhaallijnen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat prettig leesbaar
    Originaliteit: 8 punten, omdat actuele thema’s en menselijkheid
    Psychologie: 9 punten, omdat er prive aandacht is voor de personages en je ze leert kennen en waarderen.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 86

Spanning: 9 punten, omdat ik houd van de langzame opbouw van een verhaal. En de afwisseling met de privélevens van de hoofdpersonen maakt het compleet.
    Plot: 8 punten, omdat het spannend was tot het open einde. Het was erg realistisch geschreven. En ik vond het einde verrassend, maar erg prettig, omdat dat niet vaak voorkomt. Niet altijd worden daders gepakt en wordt alles opgelost.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik me goed kon verplaatsen in de omstandigheden (voor zover dat kan als niet politieagent) en kon meeleven met de personages.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het heel realistisch geschreven was. Ik zag het zo voor me. Geen actiefilm, maar iets wat ook dichter bij huis kan gebeuren.
    Originaliteit: 8 punten, omdat een open einde op deze manier erg verrassend is. Maar er zijn meer boeken geschreven over terroristische aanslagen.
    Psychologie: 9 punten, omdat je mooi het samenspel tussen de karakters kon meebeleven. Ik wil graag meer lezen over deze mensen.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Spanning…….. 9 De spanning is goed opgebouwd. Tot het eind aan toe.

Plot…..9 Verrassend en zeker niet zien aankomen. Het boek heeft een open eind dus goed voor een deel twee!

Leesplezier…9 Leest heerlijke makkelijk weg.

Schrijfstijl…. 9 Een gemakkelijk boek wat lekker weg leest.

Originaliteit….9 Iets van deze tijd. Hebben hier goed op ingespeeld! En heel goed verwoord in deze thriller

Psychologie…… 9 De dementie maar ook de karakters mooi neergezet . Iedere personage heeft een psychologische achtergrond!

Gemiddelde cijfer een 9. Een goed thriller met verschillende personage’s, ieder met een eigen verhaal. Ik heb met veel plezier deze thriller gelezen en kijk erg uit naar hun volgende boek!. Een fan erbij Succes en bedankt!

Marijo Bakker
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Spanning 7: Goed opgebouwd maar ik vond het in het midden wat verslappen.
    Plot 8:Heel lang het gevoel gehad dat ik wist welke kant het verhaal op zou gaan. Maar ineens was daar een heel verrassende wending.
    Leesplezier 7: Het zijn eigenlijk twee verhalen die heen en weer switchen. Soms is dat niet helemaal duidelijk.
    Schrijfstijl 8: Eenvoudig.
    Originaliteit 7: Niet Spectaculair. Wel van deze tijd.
    Psychologie 8: Vooral de dementie goed neer gezet. Krachtens alle Martin en Signe kunnen nog iets beter uitgewerkt.
    Beoordeling: 7,5

Sylvia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 43

Spanning: 7,5 punten, omdat het even duurde (ondanks het spannende begin) om in de opbouw van het verhaal te komen.

Plot: 7,5 punten, omdat ik het begin en vooral het einde best wel teleurstellend vond.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik geen bevredigend gevoel had toen ik het boek uit had.

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat deze heel lekker weg leest.

Originaliteit: 9 punten, omdat het een zeer actueel onderwerp is.

Psychologie: 7 punten, omdat de hoofdpersonen konden mij niet echt raken.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.