Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 19: Wiegelied Wiegelied, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995
    #4409 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

hans
    Bijdrager
    Post count: 36

Cover: Ik vermoed dat de cover te maken heeft met het verhaal. Vluchtelingen en Afrika.

Auteur: Ik heb het eerste boek van hun in de kast staan, maar nog niet aan toe gekomen om te lezen. Ondertussen gaan ze gestaag door met uitbrengen van nieuwe boeken en daar is nu nummertje vier. Ondertussen is er ook al een tv-serie van die ik nog niet gezien heb, dus ik sta volkomen blanco in het vierde verhaal. Mocht het boek bevallen dan ga ik zeker de eerste drie delen lezen. Natuurlijk al wel wat gehoord over de auteurs en de verwachtingen zijn hoog.

Verwachting: Ik hoop dat ik niet teveel mis omdat ik de vorige drie delen niet heb gelezen.

bridgeros
    Bijdrager
    Post count: 10

Vind de cover te druk.
    Achterkant kan ik niet zien heb het eboek.

Ken deze auteurs nog niet dus weet niet wat ik kan verwachten laat me verrassen.

Gezellige leesgroetjes Brigitte

denboets
    Bijdrager
    Post count: 12

De cover doet vermoeden dat het om een negroïde vrouw gaat.

Verwacht van dit schrijversechtpaar weer een ijzersterk verhaal.

Ik heb andere delen ook gelezen dus verwacht een gied verhaal en plot.

Sylvia ten Hove
    Bijdrager
    Post count: 23

Ik weet niet zo goed wat ik van de cover (voorkant) moet vinden… ik zie een vrouw met in haar hoofd allerlei herinneringen, dingen die ze heeft meegemaakt? Een moeder met kinderen? Is het een hand op haar hoofd? Een houten huis of een schuur? Qua sfeer lijkt de cover wel op die van ‘De derde stem’ en ‘De zwarte dageraad’.

Ik heb de vorige 3 boeken van dit schrijversduo ook gelezen, dus ik verwacht van Wiegelied dat het weer een spannend boek is met een goede plot. De schrijvers zijn scenarioschrijvers dus ik verwacht het boek als een ‘film te lezen’, dat je het bijna letterlijk voor je ziet gebeuren.

Ik weet niet zo goed wat ik van het verhaal moet verwachten. Ik denk iets met verschillende verhaallijnen die dan bij elkaar komen op de een of andere manier.

Arda
    Bijdrager
    Post count: 37

Cover: ik weet niet wat ik er van moet vinden misschien zijn het fragmenten van het verhaal

Auteur: Als deze net zo goed is als zijn vorige drie dan verwacht ik een hoop spanning en een goed boek

Verwachting: Dat je op het puntje van je stoel zit van de spanning

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 104

De cover vind ik intrigerend. Al een verhaal op zich. Een Afrikaans aandoende vrouw met in haar verleden/gedachten kinderen die vluchten. Geholpen worden. Duidt daar ook de hand op die langs het hoofd ligt? Verder geeft het een donker gevoel. Het boek is groter dan ik had verwacht. Robuuster. Fijn ook dat op de achterkant de voorgaande boeken staan waar (zo neem ik aan) Rönning en Stilton een rol in spelen.

Wat verwacht ik van de auteur? Dit is mijn eerste boek van Börjlind. Niet mijn eerste ervaring, echter. Ik heb onlangs de serie Springvloed gezien. Als liefhebber van Zweden een fijne serie om naar te kijken. Het verhaal zat goed in elkaar. Spanning, mysterieus. Wel jammer dat ik me nu geen eigen beeld meer kan vormen van Olivia en Tom. Maar dat is een kleinigheid. De serie zegt uiteraard niets over de schrijfstijl. Ik ben heel benieuwd hoe ik deze vind.

Van het verhaal hoop ik op dezelfde spanning als in Springvloed. Ik hoop dat het plot goed in elkaar zit zonder losse eindjes.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

De cover spreekt me enorm aan. Een afbeelding maar daarin nog meer details, nog meer dingen die zichtbaar worden. Vraag me dan ook af of deze onderdelen (de vrouw, de rennende kinderen, het huisje, de (schamende?) hand) terug zullen komen in het verhaal en waar ze precies voor staan. De cover nodigt mij in ieder geval uit tot lezen. Lekker duister, nog weinigzeggend, maar gaaf.

Ik heb voorheen nog geen boeken van dit duo gelezen. Ben wel erg benieuwd naar hun schrijfstijl. Wel denk ik dat zij goed tot in de details werken, waar ik van houd. En een hoog mysterie-gehalte.

Verwachting: Ik verwacht naar aanleiding van de cover en wat ik over het duo lees dat er veel details en diepgang komt. En dat dingen pas laat op hun plek zullen vallen, maar dat je het verhaal zo doorkomt uit nieuwsgierigheid.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

AT
    Bijdrager
    Post count: 45

Ik vind de voorkant vrij raadselachtig. Ik zie een donkere vrouw met kroes haar, een hand en rennende mensen. Ik neem aan dat dit verduidelijkt wordt door het lezen.
    De achterkant vind ik mooi. Ik houd wel van een foto van de auteur(s). Ook de andere drie boeken uit de serie erbij vind ik mooi en het maakt ook meteen duidelijk dat het hier een serie betreft.

Ik had nog nooit van deze auteurs gehoord, maar mijn verwachtingen zijn wel hoog gespannen gezien hun oeuvre. Dat ziet er wel heel indrukwekkend uit.

Het verhaal lokt me enorm. Dat er twee verhaallijnen bij elkaar gaan komen (neem ik aan) uit Stockholm en Småland, vind ik heel intrigerend. Kortom: ik heb zin om te beginnen, maar moet eerst nog even snel mijn huidige boek uitlezen.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 74

Cover: hij ziet er mooi en kunstzinnig uit
    Auteur: nog nooit iets van gelezen maar veel positieve berichten over gehoord. Ik ben erg nieuwsgierig
    Verwachtingen: ik denk dat het een pageturner is. Het lijkt me een spannend verhaal. Een verdachte organisatie in het buitenland….heel nieuwsgierig naar

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 35

Denk dat de verschillende elementen die voorkomen in het boek hierin weergegeven worden. Vind het enerzijds een mooie maar anderzijds een beetje een donkere cover.

Verwacht eigenlijk weer een ijzersterk geschreven thriller van dit schrijversduo. Net als de overige drie delen die ik reeds gelezen heb.

Het onderwerp vluchtelingen is behoorlijk actueel dus ben benieuwd hoe dit erin verwerkt wordt. Ik verwacht de nodige verhaallijnen met, hoop ik, de bekende vlotte en spannende schrijfstijl waardoor je blijft lezen en “baalt” dat je het boek alweer (te snel) uit hebt.

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books📚

AvdB
    Bijdrager
    Post count: 13

Cover: Hoe langer je er naar kijkt, hoe meer je ziet. Het doet me afvragen waarover het verhaal zal gaan. Ik zie een vrouw die wegkijkt, een volwassene met kinderen, een hand voor ogen, een trap met mensen, een huisje, maar ook een donker bos. Wat ik wel apart vind is dat er een quote over een ander boek op de cover staat. Ik snap dat het van dezelfde schrijvers is, maar toch doet zo’n quote over andere inhoud voor mij weinig voor het boek dat voor me ligt.

Auteur: van specifiek deze auteur(s) heb ik nog nooit wat gelezen, maar hoor goede verhalen over Scandinavische thrillerschrijvers. Ik vraag me altijd wel af hoe het schrijven als duo praktisch in zijn werk gaat 🙂

Verwachting: Over dit boek ook al veel goeds gehoord, dus hij stond sowieso al op mijn lijst! Ik verwacht een spannend boek met spannende wendingen en een gaaf einde.

hans
    Bijdrager
    Post count: 36

Toeval? De serie Springvloed is vanaf zaterdag 11 maart bij NPO3 te zien: https://www.npo.nl/detectives/artikelen/zweedse-detective-springvloed-op-npo-3

CharlottevV
    Bijdrager
    Post count: 29

Ik vind het een erg duistere, stoere cover. Het donkerblauwe met grijs en de gouden letters erop maken het wat mysterieus. Wie is de vrouw op de voorkant en wat is haar rol in het verhaal? Het maakt mij echt nieuwsgierig..

Mijn verwachtingen van de auteur zijn best wel groot. Ik heb geen ervaring met dit duo maar heb er al ontzettend veel positieve dingen over vernomen en Scandinavische thrillers lijken de laatste tijd een garantie voor succes.

Ik verwacht een spannend verhaal. De zoektocht naar een moordenaar die ze naar een criminele organisatie in Roemenië lijdt klinkt althans veelbelovend. Ik ben wel benieuwd of ik niet te veel achtergrondinformatie mis over Stilton en Ronning aangezien ik de eerste 3 delen niet gelezen heb!

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

Ik heb hoge verwachtingen van het boek, heb de hele serie uit de reeks gelezen. De cover maakt me nieuwsgierig, voiral in combinatie met de softe titel Wiegelied versus de spanning/hardheid die ik verwacht in het boek. Gauw maar gaan lezen!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.