15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995
    #4413 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

AT
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning: 8 punten, omdat ik het spannend vond, steeds zin had om verder te lezen en regelmatig verrast werd.

Plot: 9 punten, omdat er veel verhaallijnen zijn die knap samenkomen.

Leesplezier: 8 punten, omdat het goed leest, lekker korte hoofdstukken, mooie afwisseling van karakters.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik het Nederlands niet altijd even mooi vond, maar dat kan ook door de vertaling komen.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik nou niet het gevoel had dat ik een heel andere thriller heb gelezen dan een aantal anderen die ik gelezen heb. Goed verhaal, mooi plot, maar niet super origineel.

Psychologie: 7 punten, omdat ik niet alle karakters even goed vond uitgewerkt helaas.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

Spanning 9
    Het boek bouwt de spanning goed op en ik bleef benieuwd tot aan het einde. Het einde van het boek vond ik geniaal.

Plot 10
    Mooi uitgewerkte verhaallijnen die soepel met elkaar worden verweven en allemaal bijdroegen aan het totaal. Mooie ontknoping, bijna achteloos in een laatste zin.

Leesplezier 10

Schrijfstijl 8
    Soepel, effectief, mooie dynamiek tussen de hoofdpersonen, met weinig woorden in staat zijn om veel te zeggen.

Originaliteit 7
    Het is een actueel thema, inmiddels niet origineel meer.

Psychologie 6
    Er zit niet veel psychologie in het boek. De kracht zit in de verhaallijn, het plot en de spanning. De karakters ontwikkelen zich niet echt door de boeken heen, blijven in die zin oppervlakkig. Toch mis ik dit niet, omdat de vaart van de verhaallijnen en de effectiviteit van schrijven dit compenseert.

Sylvia ten Hove
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning: 6 punten, omdat ik einde op 2/3 deel van het boek al zag aankomen.

Plot: 8 punten, omdat de verschillende verhaallijnen mooi samenkomen. De laatste zin in het boek maakt de proloog eindelijk duidelijk. Grandioos!

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het met plezier gelezen heb, maar ik het geen hoogstandje vond.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik het in het begin van het boek een beetje ‘van-de-hak-op-de-tak’ vond met al die verschillende verhaallijnen. Verder niet op een opvallende manier geschreven, geen bijzonder mooie zinnen, metaforen of iets dergelijks.

Originaliteit: 7 punten, omdat er hedendaagse thema’s in het boek zaten.

Psychologie: 5 punten, omdat ik vond dat er weinig ontwikkeling of diepgang zat ik de personages. Ik dacht dat dat in de vorige delen uit de serie beter was.

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

Recensie toegevoegd (maar moet nog zichtbaar gemaakt worden?)

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning: 8 punten, omdat de spanning mooi opgebouwd word. Je blijft nieuwsgierig naar hoe het afloopt

Plot: 9 punten, omdat de verhaallijnen mooi met elkaar verweven worden

Leesplezier: 9 punten, omdat soepel geschreven, een mooi verhaal, actueel onderwerp

Schrijfstijl: 9 punten, omdat soepel geschreven, het leest vlot weg

Originaliteit: 7 punten, omdat het een actueel thema betreft

Psychologie: 7 punten, omdat een actueel thema betreft dat in het verhaal mooi uitgewerkt wordt. Het raakt je wel omdat het in het echt ook zo zou kunnen gebeuren.

bridgeros
    Bijdrager
    Post count: 10

panning: 9 punten, omdat van het begin tot het einde is het spannend en wordt de spanning door het hele boek opgebouwd

Plot: 9 punten, omdatje nu eindelijk de proloog begrijpt.

Leesplezier: 10 punten, omdat het prettig weg leest. je kan het niet weg leggen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat goed geschreven ieder verhaallijn mooi opgebouwd alleen was ik in het hele boek de proloog een beetje aan het zoeken, komt pas op de laatste pagina aan bod.

Originaliteit: 6 punten, omdat het een hedendaagse actualiteit is ( te echt vond ik in zo’n spannend boek) had meet fictie in mogen zitten

Psychologie: 5 punten, omdat je eerst de eerdere boeken moet lezen om de personages en hun ontwikkeling dan pas kan volgen.

Gezellige leesgroetjes Brigitte

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 104

Spanning: 7 punten, omdat ondanks dat al ver voor het einde van het boek duidelijk is wat er zal gebeuren, de verschillende verhaallijnen je toch geboeid houden.

Plot: 9 punten, omdat ik zelden een boek heb gelezen waarbij het begin en het eind zo goed samenkomen

Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal me heeft kunnen boeien. Het is niet moeilijk om weer in te komen als je het even hebt weggelegd.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik, hoewel ik geen diepgang in de schrijfstijl heb kunnen ontdekken, dit niet storend heb ervaren voor dit verhaal.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik twee hedendaagse thema’s (vluchtelingen en orgaanroof) goed tot een spannend verhaal verweven zijn.

Psychologie*:

* wat wordt precies bedoeld met psychologie? Ik zal dit later aanvullen. Ook mijn recensie volgt.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995

Psychologie*:

* wat wordt precies bedoeld met psychologie? Ik zal dit later aanvullen. Ook mijn recensie volgt.

Met psychologie wordt o.a. onderhuidse spanning bedoeld, het gevoel dat er wel is maar je niet concreet kunt benoemen. Angst kan ook psychologisch zijn, dus zo’n beetje alles wat tussen je oren en in je geest kruipt en toch onzichtbaar blijft of abstract is.

hans
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 6 punten. Niet heel spannend, want men werkt systematisch en snel naar de ontrafeling van de moorden. Voorbeeld is de redding van Tom in hotel Stardust. Die ging zo snel dat ik het bijna niet door had.

Plot: 7 punten. Alle bedachte verhaallijnen zijn goed verwerkt tot een passend einde.

Leesplezier: 7 punten. Het had hoger gekund als er wat minder verhaallijnen en personen werden bijgehaald.

Schrijfstijl: 8 punten. Prettige schrijfstijl en het verhaal leest vlot.

Originaliteit: 5 punten. Tijdens het lezen had ik Negen van Stefan Ahnhem en De Redding van Joakim Zander in mijn hoofd zitten.

Psychologie: 5 punten. Weinig diepgang te vinden bij de karakters.

Gemiddelde beoordeling: 6,3 punten

sillyruns
    Bijdrager

Ik moest alleen het punt psychologie nog van een cijfer voorzien (na de uitleg van @Cees, dank hiervoor). Ik geef hier een 6 voor. Het verhaal vind ik leidend voor mijn gevoel. Het is precies zoals het er staat. De spanning ontstaat door wat je lees. Niet wat je erbij voelt.

Mijn gemiddelde komt hierdoor op: 7,3

sillyruns
    Bijdrager

Zojuist heb ik mijn recensie geplaatst. Ik twijfel echter of ik deze op de juiste plek heb geplaatst (dit is mijn eerste leesclubervaring bij Thrillzone). Onder de recensie van Thrillzone heb ik mijn gegevens ingevuld bij review. Is dit inderdaad de juiste wijze?

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Spanning 8 punten, omdat het verhaal je bleef boeien. Er gebeurde steeds weer iets nieuws, waardoor je in het verhaal bleef.

Plot: 7 punten, de details passen goed bij elkaar, maar soms was er weinig diepgang.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik verrast ben dat het boek me zo trok. De details die bij elkaar hoorden, maakten het een erg aantrekkelijk boek voor mij.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek makkelijk weg leest. De zinnen zijn niet te lang, niet te kort, niet te ingewikkeld.

Originaliteit: 6 punten, omdat ik volgens mij van Robin Cook ook al eens een boek heb gelezen over diefstal van organen.

Psychologie: 8 punten, omdat je continu mee blijft denken bij dit boek. En vooral de start van het boek blijft het gehele boek in je hoofd zitten.

Mijn eindgemiddelde is daarmee een 7,7

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

Arda
    Bijdrager
    Post count: 37

Spanning: .8. punten, omdat ik steeds verder wilde lezen
    Plot: .8. punten, omdat het verhaal mooi samen kom
    Leesplezier: .8. punten, omdat het goed leest
    Schrijfstijl: .8. punten, omdat om dat het vlot geschreven is
    Originaliteit: .8. punten, omdat het heel actueel is
    Psychologie: .7. punten, omdat een actueel thema betreft en steeds verder wil lezen

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

AvdB
    Bijdrager
    Post count: 13

Spanning: 7 punten, omdat het bij mij wel 3/4boek duurde voor ik op het puntje van m’n stoel zat. Dat had van mij sneller gemogen, maar toen dat eenmaal loskwam was het super!
    Plot: 8 punten, omdat uiteindelijk de verhalen heel goed bij elkaar komen (met de kanttekening dat het van mij wel iets vlotter op gang had mogen komen). En dat einde… top!
    Leesplezier: 7 punten, omdat ik dus wat moeilijk op gang kwam. Begin van het boek een 6, eind een 8. Dus dan hier maar een 7 😉
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het makkelijk en vlot leest. Geen ellenlange stukken met veel woorden en weinig inhoud gelukkig!
    Originaliteit: 6 punten, omdat ik de verhalen wel eigentijds maar niet heel verrassend vond. Behalve het einde.
    Psychologie: 6 punten, omdat ik me niet echt heb kunnen inleven in een van de personages. Daardoor heb ik denk ik de onderhuidse spanning ook niet echt gevoeld.

Gemiddelde beoordeling: 7,2 punten

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 65

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal blijft boeien van begin tot eind
    Plot: 6 punten, omdat de afloop wordt iets te snel duidelijk….
    Leesplezier: 8 punten, omdat uitnodigend, heerlijk leesbaar….
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het is een toegankelijk boek
    Originaliteit: 8 punten, actuele onderwerpen worden in dit boek verwerkt….
    Psychologie: 6 punten, omdat er weinig ontwikkeling in de personages te bespeuren is.

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.