Home Forums Leesclub 161: Wie zonder zonden is Wie zonder zonden is, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1870
    #28288 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

de_Stefs
    Bijdrager
    Post count: 15

Cover:
    De cover zegt mij weinig. Het oogt niet bijzonder eng, eerder uitzichtloos. Dat komt vooral door de persoon bovenin, die met afhangend hoofd naar de zee of het strand kijkt. Het boek zou ik niet oppakken vanwege de afbeeldingen, misschien wel omdat de auteur zo prominent vermeld staat. Dat oogt wel eigenwijs.

Auteur:
    Ik verwacht een origineel verhaal van deze auteur. Dat is deels vanwege de wijze waarop zij naam op de cover staat, maar ook door zijn c.v.

Verwachting:
    Omdat het boek ik aangeprezen met ‘de nieuwe Lars Kepler’ verwacht ik veel plotwendingen. Als ik af ga op de flaptekst verwacht ik nou net minder plotwendingen. Op basis daarvan verwacht ik dat Robert Lindström onschuldig is, maar weet wie het gedaan heeft. Dat hij niets zegt is dan uit bescherming van die ander of omdat hij bedreigd wordt.
    Maar ik verwacht hoe dan ook dat Bo Svernström het een spannend verhaal heeft weten te maken.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 126

Cover: Ik vind dat de cover een moderne uitstraling heeft. De brug tussen Zweden en Denemarken……. dat geeft mij het gevoel dat het een goed boek moet zijn, gezien de andere thrillers die daar vandaan komen.

Auteur: Zijn eerste boek: wie zint op wraak ken ik niet, maar heeft best goede recensies dus ik ben erg benieuwd.

Verwachting: Bo Svernstrom wordt zelf vergeleken met Lars Kepler dus mijn verwachtingen zijn erg hoog. Spannend van het begin tot het einde.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 88

De cover heb ik opgezocht en even goed bekeken ,ik heb namelijk een epub ontvangen.
    De jongen bij de waterkant maakt op mij een moedeloze indruk, zijn schouders hangen. Waar gaat hij onder gebukt ? De symboliek van de brug ontgaat me (nu) nog, misschien als ik morgen in het boek begin dat het me al lezende duidelijk wordt. Net als zijn debuut staat de naam van de auteur prominent op de cover, maar op zo’n manier dat het mij niet stoort. Ik vind het eigenlijk wel leuk gevonden.
    De flaptekst triggert me gelijk, wat een apart gegeven, daar wil ik meer van weten.
    Mijn verwachtingen van de auteur zijn neutraal, dit wordt mijn kennismaking met hem. Ik weet nog niet hoe hij schrijft en of zijn stijl me aan zal spreken.Zijn eerste boek zou ik , vanwege de goede recensies in de media, ook graag willen lezen.
    Mijn verwachting is ,mede door de tekst “de nieuwe Lars Kepler” , wel dat ik een goed in elkaar stekend spannend verhaal ga lezen. Hopelijk ook met wat knap gevonden plotwendingen.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 102

Cover: Ik vind de cover niet echt mooi, maar wel interessant. Op het bovenste gedeelte een jongen met afhangende schouders en hoofd op een strand.
    Het onderste gedeelte toont een brug (van Zweden naar Denemarken V.V.?).Ik ben benieuwd of deze afbeeldingen bij elkaar komen in het verhaal.

Auteur : Ik heb het vorige boek van Bo Svernström ook gelezen en vond het heel erg goed. Ik ben benieuwd of hij weer zo’n goed boek levert.

Verwachting : Weer net zo sterk als “Wie zint op wraak”. Is Robert wel de dader of steekt het heel anders in elkaar?

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 134

Cover: Ik vind de cover mooi maar niet heel spannend. Een jongen op het strand en een brug? Misschien kom je er lezend achter wat de betekenis is maar zo zegt het (nog) niet zoveel. Ook het rode rondje met ‘de nieuwe Lars Kepler’ is een beetje verwarrend (het boek is immers niet van deze schrijver al zal het betekenen dat het net zo’n goede schrijver is) We gaan het zien!

Auteur: Ik ben enorm fan van Lars Kepler dus als het daar een beetje bij in de buurt komt…

Verwachting: Ik verwacht toch wel spanning en intrige en wat onverwachte wendingen!

Those who don't believe in magic will never find it.

LiesbethLeest
    Bijdrager
    Post count: 21

De cover springt positief in het oog. Niet dankzij de foto van de anonieme persoon (met fout kapsel) die iets van wanhoop moet uitstralen, want aan zulke foto’s heb ik onderhand een hekel. Cliché! Het positieve zit in de lay-out. Die is fris en origineel. Een tweedeling. Naast de foto met het silhouet ook een foto van de Öresundbron. Die doet me denken aan de serie The Bridge, een van mijn favorieten. Het grafische grapje met de naam van de auteur kan ook waarderen. Ondanks de pastelkleuren vind ik de cover passen bij een thriller. Voor het eerste boek van Svenström is eenzelfde lay-out gebruikt. Dit bevordert natuurlijk de herkenbaarheid. Een volgende titel zal in de boekwinkel meteen in het oog springen als de nieuwe Bo Svenström. Maar hopen dat je ze bij boek vijf nog uit elkaar kunt houden. Er zijn ook uitgevers die op een nieuwe titel een sticker plakken met “De nieuwe die en die”, wat nogal hilarisch is als het boek al jaren in de winkel ligt. Over stickers gesproken… Ook dit boek heeft een ‘sticker’, met de tekst “De nieuwe Lars Kepler”. Ik vind stickers net zo erg als ezelsoren en geknakte ruggen. Het verpest het boek. Marketingtechnisch is het wel goed gekozen, want liefhebbers van Lars Kepler zijn nu meteen ook nieuwsgierig naar dit boek. Andersom, wie dit boek wat vindt en nog nooit een Lars Kepler heeft gelezen weet wat hem te doen staat. Ik val in de laatste categorie en moest Lars Kepler googelen. De boeken worden erg hoog gewaardeerd. Mijn verwachtingen naar deze Bo Svenström zijn dus hoog gespannen.

De achterflap oogt nogal rommelig. Hij bevat veel elementen die grafisch alle kanten opvliegen. Ik zal nu niet bijdehand gaan doen met grafische termen, maar ik bedoel dingen als kader, vrije regelval, gecentreerd en interlinie. Rommelig, dus.

Het eerste boek van Bo Svenström heb ik niet gelezen en ik heb ook nog niets gelezen van de schrijversduo Lars Kepler. Het verhaal spreekt me echter erg aan, dus ik popel om het te gaan lezen. Ben ik wel even bezig, met 444 pagina’s met niet erg grote letters.

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 88

De cover
    Het is echt een cover die herkenbaar is voor Bo Svernström vooral de grote BO valt echt op. De achtergrond met de jongen die er verloren bij staat geeft een trieste aan blik.
    de cover geeft mij wel het gevoel dat dat het verhaal zich in Zweden afspeelt.

Auteur
    Ik heb zijn eerste boek Wie zint op wraak gelezen en was best onder de indruk van het verhaal.

Verwachting
    Hoop dat het verhaal net zo spannend is als zijn eerste.

glendy
    Bijdrager
    Post count: 3

Cover: ik vind het een opvallende moderne cover . Als of het een instagram foto is met filter .

Auteur: dit is mijn eerste boek van de auteur .ik heb gelukkig geen verwachtingen die tegen kan vallen .

Het verhaal : wat ik verwacht of wat ik heel erg hoop is plots twist . Waardoor het niet voorspelbaar word

de_Stefs
    Bijdrager

Ik ben het helemaal eens met wat LiesbethLeest aangeeft over het design en de opmaak. Ik wist niet goed hoe ik het moest verwoorden, maar de cover oogt aan de voorkant modern door de tweedeling en groot de naam van de schrijver.

Ik bedenk me nu ook wat ik mis aan de cover: de naam van de vertaler. Die verdient wat mij betreft ook credits.

CRusson
    Bijdrager

Cover: De figuur op de voorkant lijkt in dubio te staan. Is dit de dader of de hoofdpersoon. Dit titel is zonder meer goed en waarschijnlijk speelt water een belangrijke rol in het verhaal. Als ik de achterflap lees, blijkt het over een cold case te gaan welke misschien toch nog speelt.
    Ik denk dat gelijk dat als ik de titel combineer met de tekst op de achterflap dat de hoofdpersoon waarschijnlijk niet de moordenaar is en dat het een spannend boek gaat worden die naar deze echte waarheid zal leiden.

Ik verwacht dus een spannend boek, waarin langzaam stukje voor stukje duidelijk gaat worden wat er destijds gebeurd is en de ontrafeling van de werkelijkheid. Maar hoe dit verhaal tot stand komt en hoe de schrijfstijl is, daar ga ik achter komen.

Arda
    Bijdrager
    Post count: 53

De cover vindt best wel apart ivm de twee foto’s en de naam in het midden
    Alleen de rode stip vind ik niet mooi

Wat ik verwacht van de auteur geen idee ik heb nog nooit iets van hem gelezen

Wat ik van het boek verwacht eigelijk wat je van een Zweedse auteur kan verwachten spanning tot het einde

ChantalH
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Ik vind de cover er niet echt interessant of aansprekend uitzien. Hij ziet er wel erg modern uit en lijkt op de cover van het voorgaande boek. Je ziet duidelijk dat het een vervolg is.

Auteur: Dit is het tweede boek dat ik van deze auteur ga lezen. Het vorige boek had een vlotte schrijfstijl met een interessant einde. Ik verwacht dit nu ook wel weer.

Verwachting: Naar aanleiding van zijn vorige boek en de flaptekst verwacht ik een spannend boek dat dieper ingaat op de gedachtegang van de mens en een verrassend einde. Ik hoop ook weer de vlotte en spannende schrijfstijl tegen te komen.

leentje
    Bijdrager
    Post count: 84

cover is prachtig. Een jongen aan de zee Is hij aan het genieten van het water aan zijn voeten of is hij heel triestig. de brug over het water naar het lijkt <el oneindig. Ik vind het echt een cover voor een triller.
    De schrijver ken ik echt niet.
    het boek ik heb nooit heel veel verwachting maar lijkt mijn wel een spanend boek

ivonne
    Bijdrager
    Post count: 19

ik vind de cover niet echt bijzonder, oogt een beetje saai. het verhaal op de achterkant nodigt wel uit tot lezen. ik ga er vanavond in beginnen.
    ik ken de schrijver niet, maar de naam klinkt scandinavisch en ik heb al vele boeken van scandinavische auteurs gelezen die erg goed waren, dus de verwwachtingen zijn hoog gespannen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.