Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 161: Wie zonder zonden is Wie zonder zonden is, Na het lezen #2

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 22

Ik heb nog twee opmerkingen na het lezen van Wie zonder zonde is.
    1. De cover vond ik boeiend, maar nu begrijp ik de keuze van de foto’s niet! Niets met het verhaal te maken.
    2. Inmiddels heb ik het debuut van Svernstrom ook gelezen. Wauw! Dat vind ik veel beter. Vreselijk spannend (in de stijl van Mo Hayder, dus niet iedereen zal er van houden), verrassende en vrijwel kloppende ontknoping en een geweldige schrijfstijl.
    Heb van beide titels een recensie geplaatst op Hebban en Bol.com.

Kristelwerkx
    Bijdrager
    Post count: 14

De plot

Wat vind je van het plot? de verhaallijn wordt opgebouwd, langzaam aan maar is daarom net onweerstaanbaar.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Je hebt een duidelijk begin, midden en einde wat een boek een vlot leesbaar boek maakt.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Neuh! Op het einde had ik wel een gedachte van: ‘het zal toch niet?’ maar je wordt weer op een ander been gezet waardoor het einde toch wel verrassend is.

Algemeen

Vond je Wie zonder zonden is een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Neen, om eerlijk te zijn. Maar omdat het echt wel goed in elkaar zit, wil je toch wel verder lezen. Want net dat laatste stukje, wat komt daarna?

Vind je de schrijfstijl vanBo Svernström prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Makkelijk om volgen, heel ontspannend lezen.

Stel….Bo Svernström vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Dit boek is geen ‘wauw’ boek maar dat is ook niet bij elk boek nodig. Je hebt een fijn gevoel als je het gelezen hebt.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Er zijn tig boeken zoals deze maar omdat de structuur zo goed in elkaar zit, heeft het wel een spannend iets waardoor je toch doorleest. Andere boeken leg je weg: je ziet van ver aankomen wat er gaat gebeuren, dat boeit je niet meer. Maar deze, ja, je voelt dat deze verrassend is.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Bo Svernström mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik vond je eerste boek beter, spannender. Ik kan niet echt verklaren waarom want ik heb ook dit graag gelezen.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.