Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 106, Wie zint op wraak Wie zint op wraak, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1476
    #19354 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 157

Spanning:..9 punten, omdat …de spanningsboog steeds op scherp staat.

Plot:..8 punten, omdat het einde wat ongeloofwaardig op me over kwam ….

Leesplezier:..9 punten, omdat …ik bleef door lezen.

Schrijfstijl:..9 punten, omdat ….vloote schrijfstijl alleen al die namen zijn wat verwarrend

Originaliteit:..9 punten, omdat …het wel uniek is maar ook iets vergelijkbaars zoals bv Arlidge.

Psychologie:.10. punten, omdat ….ik het een sterk staaltje denkwerk vond

54 punten dus een 9 voor mij

allema
    Bijdrager
    Post count: 6

Spanning:.. 8 punten, omdat …het hele verhaal blijft spannend, je wilt doorlezen.
    Plot:.. 7 punten, omdat … het plot in het 2e deel is spannend maar soms wat saai, het einde is een beetje onverwacht snel
    Leesplezier:.. 9 punten, omdat … Ik wilde doorlezen.
    Schrijfstijl:.. 8 punten, omdat … Het is een goede schrijfstijl
    Originaliteit:.. 7 punten, omdat … er zijn meer boeken zoals dit bv. M.J. Arlidge
    Psychologie:.. 9 punten, omdat … Goed doordacht verhaal.

48 punten dus ik geef een 8

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 109

Spanning: 8 punten, omdat het boek er om vraagt om te worden uitgelezen.
    Plot: 7 punten, omdat het eind niet geheel geloofeaardig is.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal goed doorloopt en je daardoor het boek niet goed kunt weg leggen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat er goed lopende, fijne zinnen gebruikt zijn.
    Originaliteit: 9 punten, omdat deze manier van moorden voor een vrouw wel heel bijzonder zijn.
    Psychologie: 8 punten, omdat we een behoorlijke inkijk krijgen in de levens van Carl en Alexandra.

gemiddeld 8

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning: 8 omdat het een boeiend verhaal was.
    Plot : 9 omdat ik hem niet had verwacht.
    Leesplezier:8 omdat ik hem in 1 dag heb uitgelezen.
    Schrijfstijl:8 Goed te volgen en mooie korte hoofdstukken.
    Originaliteit:8 Was het zeker vooral dat je een kijkje krijgt in de dader.
    Psychologie:8 Vooral Alexandra werd goed neer gezet hoe ze zo is geworden.
    Gemiddeld en dikke 8

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 185

Spanning:.8. punten, omdat ik het boek haast niet weg kon leggen….

Plot:8.. punten, omdat de opbouw goed is, alleen het einde een beetje afgeraffeld overkomt….

Leesplezier:9.. punten, omdat het met veel plezier gelezen heb….

Schrijfstijl:9.. punten, omdat het vlot geschreven is en door de manier van opbouw de lezer erbij houdt.….

Originaliteit:8.. punten, omdat ik de opbouw knap vond en het einde stiekum toch wel leuk vond….

Psychologie:.9. punten, omdat de karakters goed weergegeven zijn en je ze echt leert kennen. Vooral van Carl en Alicia krijg je een goed beeld. Goed inzicht in hoe een dader tot zijn daden komt.

Gemiddelde beoordeling:.8,5. punten

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: 8 punten omdat ik niet vanaf het begin de spanning heb gevoeld.

Plot: 8 punten want ondanks het einde verrassend was, vond ik het wel vreemd.

Leesplezier: 10 punten want het boek las prettig en snel.

Schrijfstijl: 10 punten. Gewoon prettig en fijn om te lezen.

Originaliteit: 10 omdat je gelijk al weet wie de dader is maar het later net iets anders blijkt te zijn.

Psychologie: 8 punten. In de loop van het verhaal kom je er achter hoe beschadigd Alexandra is geraakt in haar jeugd. Door haar opvoedingen en een traumatische gebeurtenis. Het wordt goed beschreven.

Gemiddeld: 9 punten
    gemiddeld

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning: 8 punten, als de dader niet genoemd werd aan het eind van deel 1, was het een 10 geweest..

Plot:9 punten, origineel, maar aan het eind ietwat abrupt

Leesplezier:9 punten, van begin tot eind met veel plzier gelezen

Schrijfstijl:9 punten, de stijl past goed bij het verhaal.

Originaliteit:10 punten, de opbouw van het verhaal is bijzonder

Psychologie:10 punten, de dader wordt op meerdere manieren belicht, gedachten tijdens deel een, uitgebreide kennismaking én in retrospectief in deel twee, confrontatie in deel drie.

Totaal 55 punten dus 9,2

Een dikke aanrader!

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 46

Spanning: 8 punten, omdat de spanning weg was doordat de dader al bekend werd gemaakt.

Plot: 9 punten, omdat als ”verrassing” aan het eind duidelijk werd dat de zus nog in werkelijkheid bestond en ook meedeed in het verhaal van de moorden.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek heerlijk weg leest.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik ben niet zo in het verdelen in delen, had graag de ontwikkeling verder gevolgd van het zoeken naar de dader .

Originaliteit: 8 punten, omdat ondanks het bekend zijn van de dader er nog een dader bij kwam

Psychologie: 8 punten, omdat iets de journaliste toch moet hebben getriggerd om over te gaan tot vermoorden.

Gemiddelde beoordeling: 8.1 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 60

Spanning:..8 punten, omdat het zeer spannend en gruwelijk geschreven is.

Plot:..8 punten, omdat het einde toch een beetje ongeloofwaardig is ….

Leesplezier:..8 punten, omdat het verhaal goed geschreven is.

Schrijfstijl:..8 punten, omdat ….vlotte schrijfstijl.

Originaliteit:..8 punten, omdat … je al in het midden van het boek te weten komt wie de moordenaar is.

Psychologie:.8. punten, omdat ….het verhaal goed uitgedacht is

48 punten dus een 8 voor mij

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 120

Spanning: 8 punten, omdat al vrij snel bekend was wie de dader was, maar toch bleef ik tot het eind toe geboeid om te weten hoe het af zou lopen.

Plot: 10 punten, omdat ik het geheel origineel vond.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik in het begin veel moeite moest doen om de aandacht erbij te houden door de vele slachtoffers met nieuwe namen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek prettig en vlot las.

Originaliteit: 8 punten, omdat het begin vrij traditioneel was, maar verderop werd het verloop heel anders dan ik gedacht had.

Psychologie: 9 punten, omdat ik het bijzonder vond hoe je de verknipte geest van Alexandra langzaam ontdekte.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 124

Spanning: 9 punten, omdat er zoveel slachtoffers vallen en door het hele boek de spanning te voelen is. Ook in deel 2 als je al weet wie de dader is.
    Plot: 7,5 punten, omdat ik het zo niet had bedacht maar qua geloofwaardigheid had het beter gekund.
    Leesplezier: 7 punten, omdat ik deel 1 lastig te lezen vond. Mijn leesplezier werd vergroot in deel 2 en 3.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat deel 1 voor mij niet zo lekker weg las maar de rest van het boek wel.
    Originaliteit: 8 punten, omdat ik nooit eerder een boek heb gelezen wat zo verliep.
    Psychologie: 9 punten, omdat je het verhaal beter ging begrijpen toen er meer over Alexandra verteld werd.

Gemiddelde beoordeling: 7,9 punten

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 58

Spanning: 8 punten, omdat er lekker veel spanning in zit

Plot: 6 punten, omdathet plot matig is

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek lekker lees

Schrijfstijl: 8 punten, omdat leest lekker makkelijk weg

Originaliteit: 8 punten, omdat het een uniek verhaal is

Psychologie: 8 punten, omdat verhaal goed in elkaar zit.

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten

vick
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning:8 punten, omdat ik doorheen het lezen steeds nieuwsgierig bleef

Plot:7 punten, omdat het plot voor mij niet leek te kloppen. Er waren doorheen het verhaal verschillende indicaties meegegeven die geen logica leken te hebben na het lezen van het plot. Heel jammer. Ik zou een 6 geven doordat het plot voor mij niet klopt, maar ik vind wel dat de schrijver moeite gedaan heeft om na te denken over een onverwacht einde, en dat verdient meer dan een 6.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een aangename schrijfstijl was, op een deel na dat voor mij wat flets was. Ik heb het boek steeds met plezier gelezen, ik heb geen moment gehad dat ik het verhaal te saai vond.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal heel vlot las, enkel miste ik wel wat meer diepgang van de personnages.

Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal wel een zekere originaliteit had, maar ook niet helemaal origineel was, het is niet zo dat ik volledig voelde dat ik dit verhaal nooit eerder gehoord had.

Psychologie: 7 punten, omdat je heel snel in het verhaal doorhebt dat er een persoonlijke afrekening gaande is, dat er een psychologische achtergrond meespeelt. Toch is het psychologische karater van dit verhaal niet heel erg uitgesproken, er wordt niet heel diep ingegaan op de gedachten en gevoelens, waardoor ik niet meer dan 7 punten kan geven.

Gemiddelde beoordeling:7,5 punten

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning:8.. punten, omdat je de spanning met name bij Alexandra Bengsston voelt.

Plot:7.. punten, omdat je al eerder in het verhaal weet wie de dader is.

Leesplezier:8.. punten, omdat het erg en herkenbare schrijfstijl is.

Schrijfstijl:8.. punten, omdat leest fijn en vlot en is daarnaast ook vergelijkbaar met andere auteurs.

Originaliteit:6.. punten, omdat het veel wegheeft van andere Scandinavische auteurs maar daardoor niet minder prettig.

Psychologie:.9. punten, omdat je verrast wordt wie plotseling de dader blijkt te zijn.Dit heeft Svernstrom erg goed verborgen weten te houden.Je verwacht het totaal niet.

Gemiddelde beoordeling:.7,6. punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.