Home Forums Informatie over de leesclub en gewoon over boeken Welk boek lees je nu en wat vind je er van?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995
    #11783 |

Ik lees Witter Zwart van Johan van den Ende

ChristineB
    Bijdrager
    Post count: 66

Ik heb net de boeken van Robert Bryndza ontdekt. Allemaal pareltjes maar er zijn er nog maar enkele in het Nederlands vertaald. Nu lees ik Cold Blood.

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 35

Wie houdt van korte verhalen met een onderliggende boodschap, is Duizend-en-één nachtmerries van Rodaan al Galidi een aanrader.
    Straks begin ik in De pianist van Yarmouk. Ben benieuwd

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 142

Ik lees nu “Nooit meer thuis “van Annelies D’Hulster. Onderweg van West-Afrika naar Europa.
    Omdat ikzelf gedurende 15 jaar deeltijds in West-Afrika gewoond heb is veel van wat zij schrijft heel herkenbaar.
    Minpunt is wel dat het niet chronologisch geschreven is, maar al bij al een boek dat me aanspreekt en waarheidsgetrouw geschreven is.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 85

Ik heb net ‘Lief van je uit’ van Roanne van Voorst en begin zondag aan In het veld van Jesse Loncrain. Nu heb ik even andere dingen te doen. Zoals recensies schrijven.
    Ik ga zondag ook Confrontatie van Esther van Ham lezen. Zodat ik mooi op de bank lekker de zondag kan doorbrengen.
    Het is wel toevallig dat Lief van je ook over oorlog gaat dus ik ben nieuwsgierig naar Loncrain

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 223

`<a href=”https://www.bol.com/nl/f/de-derde-stem/9200000022118023/”></a>Net begonnen in boek drie van het jaar, ik ben een beetje traag begonnen dit jaar De derde stem van Cilla en Rolf Börjlind Deel twee uit de Rönning & Stilton reeks. Kreeg deze en deel 1 voor mijn verjaardag en ik was na deel 1 Springvloed zo enthousiast, dat ik gelijk deel 3 en 4 heb gekocht. Geweldige boeken.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder

Nu begonnen in Misstap van Jet van Vuuren

wiets
    Bijdrager
    Post count: 97

Ik heb net ‘Kraaien tellen’ uit.
    Ben nog steeds bezig aan het bedenken wat ik er nu precies van vind.
    In eerste instantie was ik vrij negatief (werd er ook echt niet vrolijk van).
    Maar goed, je hoeft ook niet van alle boeken vrolijk te worden. Maar ik mis iets.
    Het is allemaal zo zinloos, zo triest. Misschien wel heel mooi geschreven, want ik leefde wel met de hoofdpersoon mee.
    Maar soms gaat het dan te ver. En kan ik niet verder meegaan.
    Eindrecensie moet ik nog schrijven en de laatste vragen van de leesclub komen nog.
    We zullen zien wat het eindresultaat wordt.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 172

Ik ben volop bezig aan Het meesterwerk van Geir Tangen! Erg benieuwd hoe dat gaat aflopen. ‘
    Ondertussen lees ik ook Samuel, kroniek van een ongewoon gezin.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder

Inmiddels weer een paar boeken verder, nu in de ontknoping van De stenen engel van David Hewson
    Ook wel een aanrader…

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 30

Net Tot Stof van Felix Weber dichtgeslagen. Even laten bezinken….

Zohra
    Bijdrager

Ik ga nu beginnen in “Goed of slecht”van Ali Land.
    Ben benieuwd of het boek zo goed is als sommigen op facebook beweren.

justine
    Bijdrager
    Post count: 51

Hallo, net lid geworden. Zo leuk, denk ik. Maar is lees nu De verbintenis tussen tegenpolen van Alice Hoffman. Het bevalt tot nog toe erg goed.
    Vorige week uitgelezen: Kinderen van de rivier van Lisa Wingate, prachtig verhaal gebaseerd op ware gebeurtenissen.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

justine
    Bijdrager
    Post count: 51

Hallo, ik heb inmiddels De verbintenis tussen tegenpolen van Alice Hoffman uit, en kom niet verder dan 3 sterren. Het is allemaal mooi beschreven, goeie sfeerimpressies, hier en daar wat geschiedenis maar toch bleef het allemaal wat traag. Wel krijg je tijdens het lezen een mooi beeld van een kleine joodse gemeenschap.

Ben nu bezig in De Krijtman van Tudor

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Zohra
    Bijdrager

Heb gisteren het boek “Relikwie”gelezen van Bart Debbaut, een Vlaamse schrijver die ik pas onlangs ontdekt heb.
    Vier sterren heb ik het boek gegeven, ben er ‘s morgens in begonnen en ‘s avonds was het uit.
    Kon het niet wegleggen, ik moest en zou weten wie er achter die moorden zat.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.