Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 107: Weerzin Weerzin, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #19667 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 233

Cover: Omdat ik een ePub heb, mijn heil maar weer eens gezocht bij bol.com om de cover te bekijken.
    In grijstinten de snuit van een dier. Hond? Wolf? En het enige in kleur de naam van de schrijver. Het valt me de laatste tijd op dat de naam van de schrijver tegenwoordig vaak opvallender op de cover staat dan de titel van het boek. Soms veel grotere letters en soms, zoals hier dus, in kleur. Persoonlijk vind ik dat geen goede ontwikkeling. Voor een gevestigde/bekende schrijver kan het misschien, maar ik zie het ook debuten. Ik zou zo’n boek in de winkel niet zo snel oppakken. Zelfde boek met een pakkende titel (die dan groter vermeldt wordt dan de schrijver) zou ik veel eerder oppakken.
    Op de achterkant in het kort de inhoud van het boek, aantrekkelijke tekst.
    Daaronder een foto van de schrijver, waarbij duidelijk niet is geprobeerd hem te “fotoshoppen” om hem er mooier uit te laten zien dan hij is. Met daarnaast een korte biografie. Leuk om die met weinig woorden aan te geven, omdat dat nieuwsgierig maakt.

Auteur: Ik heb nog niet eerder iets van deze auteur gelezen en ben benieuwd.

Verwachting: Spanning, misschien een beetje griezelen en zo geschreven dat het boek moeilijk weg te leggen is.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 328

Cover:

Een uitvergroot wolven oog op de voorkant met in het midden van de cover in rood en groot gedrukt de naam van de auteur.
    Na de tekst op de achterkant gelezen te hebben zie ik nog niet zo snel een verband met de cover. Dit zal wel wat duidelijker worden terwijl ik aan het lezen ben of het boek uit is. Is wel fascinerend wat het verband is tussen de cover en het verhaal.

Auteur: Bernard Minier levert met Weerzin alweer de vijfde thriller af in de serie rond Martin Servaz wat weergeeft dat de hoofdpersoon nog steeds groeit en niet af is. Voor mij is dit een kennismaking met deze serie en auteur. Qua verwachting hoop ik op een sterk in elkaar stekend verhaal met boeiende personages maar voor de rest ga ik er toch wel enigszins blanco en nieuwsgierig eraan beginnen.

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 46

ik heb een e-pub en heb de cover ergens anders bekeken er staat een dierenkop op de voorkant denk van een wolf misschien een weerwolf , omdat het toch over moorden gaat,ik ben wel benieuwd wat dat met het hele verhaal te maken heeft.
    heb nog nooit eerder een boek van deze auteur gelezen denk dat het net zoiets is als de boeken van Dan Brown daar is Robert Langdon ook als een rode draad door de boeken heen .
    Dit is de vijfde in een serie hoop dat het ook los te lezen is.

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 36

Cover: De cover is zo te zien een hondachtige dierenkop. Ik zie niet zo gauw de relatie tot dit verhaal, maar misschien blijkt dit nog wel. Op zich wel aardig plaatje, maar niet heel bijzonder.

Auteur: Ik ken de auteur niet. Als Franstalige auteurs van spannende boeken ken ik alleen Simenon en De Villiers. Minier lijkt me niet hierop te lijken.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal. Het is het vijfde deel in een serie. De eerste vier heb ik niet gelezen. Ik hoop dat het een aangename verrassing wordt.

Liane van Oosterhout
    Bijdrager
    Post count: 33

Cover:
    Op de voorgaande 4 delen staat een afbeelding van (een oog van) een dier op de cover, zo ook op dit boek.
    Ik denk ook een wolf. Maar of dit dier een rol speelt? Ik verwacht van niet. Dat was bij de eerdere delen, op Een kille rilling na, ook niet het geval.
    Helaas is mijn boek aan een zijde iets beschadigd (licht uitgezet alsof er vocht bij is gekomen).

Auteur:
    Mijn verwachting is zeer hoog! Ik ben namelijk bekend met deze auteur en hij schrijft zo ontzettend goed.
    Dit is één van mijn favoriete series.
    Er zijn overigens nog een paar Franse thrillerauteurs die ik aan kan raden: Pierre Lemaître en Franck Thilliez

Verwachting:
    Ik verwacht een geweldig verhaal. Goed opgebouwd, spannend. En ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen van de hoofdpersonen. Ik ga het laatste stuk van deel 4 herlezen, zodat ik weer weer hoe het eindigde.

Misschien is het toch wel jammer dat niet iedereen deze serie gelezen heeft. Ik denk namelijk dat je dan de rode draad en belangrijke informatie mist.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 162

De cover: de cover is typerend voor de eerdere delen van deze serie. Een dierenkop, met oog. Lijkt inderdaad een wolf. Hoofdpersoon, een wolf in schaapskleren? Komt dreigend over en gezien de eerdere delen, passend bij de sfeer Van deze boeken.

De auteur: ik heb de vorige delen al gelezen Benieuwd of het hoge niveau van de vorige delen wordt voortgezet.

Verhaal: ik verwacht een spannend en beklemmend verhaal. Bij de vorige delen het gevoel , het is nog niet afgerond. Dat hoop ik nu ook, zodat ik kan uitkijken naar het volgende deel.

Renate
    Bijdrager
    Post count: 26

Een intrigerende closeup van een dierenoog op de voorkant. Is het een wolf? Zou dit iets met het verhaal te maken hebben?
    Rustige en toch opvallende kleurstelling. Zwart/wit. Met in hrote letters en rood de naam van de schrijver.
    De tekst op de achterkant van het boek maakt nieuwsgierig. Korte en bondige info over de schrijver.
    Ik ken Minier nog niet. Hoop dat het niet erg is en het verhaal ook losstaand goed te lezen is.

Liane van Oosterhout
    Bijdrager

Ik kreeg overigens zojuist van een Minier-fan te horen dat dit deel prima te lezen is zonder de eerste 4 delen gelezen te hebben. Dat is dus goed nieuws voor degenen die voor het eerst kennismaken met deze auteur 👍

MarianneIL
    Bijdrager

Goed te horen, Liane. Ik heb de andere boeken (ook) nog niet gelezen. Heb al wel gekeken of ze in de onlinebibliotheek zijn: ja! Dus als dit boek goed bevalt, ga ik daar de andere boeken downloaden.

Patty Jansen
    Bijdrager
    Post count: 7

De cover van Weerzin : net als de vorige delen is een deel van een dierenkop zichtbaar… ik vind het mooi en vind ook dat het iets mysterieus heeft. Komt het dier in het verhaal voor en zo ja wat is de rol van het dier ? Ik houd er wel van en ook van het feit dat een verkleining van de cover is afgebeeld op de rug van het boek.

Over de auteur Bernard Minier : aangezien ik zijn vorige boeken gelezen heb verwacht ik heel veel van het boek Weerzin. Bernard Minier weet me altijd al vanaf de eerste pagina’s te boeien door een situatie in detail te schetsen, waardoor ik het gevoel heb meteen midden in het verhaal te zitten. Ook weet hij met verschillende verhaallijnen in het begin, toch onmiddellijk een geheel te vormen wat heel prettig is. Verder ben ik van Bernard Minier gewend dat zijn boeken ontzettend spannend zijn waardoor ik ze nauwelijks opzij kan leggen… echte pageturners. Bernard Minier is een van mijn favoriete auteurs.

Wat verwacht ik van het boek Weerzin : Ik verwacht dat het net als alle andere boeken van Bernard Minier, begint met een moord of een spannende situatie die in detail wordt beschreven. Vervolgens zal Martin Servaz een rol gaan spelen en zich met de situatie moeten bemoeien of de moord moeten gaan oplossen. Wat mij vooral bezig houdt is of ook dit keer de seriemoordenaar Julian Hirtmann ook weer een rol gaat spelen en of het Servaz deze keer lukt om hem te pakken te krijgen.

Liane van Oosterhout
    Bijdrager

Goed te horen, Liane. Ik heb de andere boeken (ook) nog niet gelezen. Heb al wel gekeken of ze in de onlinebibliotheek zijn: ja! Dus als dit boek goed bevalt, ga ik daar de andere boeken downloaden.

Marianne, dit is een serie waar je als thrillerliefhebber alleen maar van kan smullen. Veel leesplezier!

MarianneIL
    Bijdrager

Marianne, dit is een serie waar je als thrillerliefhebber alleen maar van kan smullen. Veel leesplezier!

Daar ga ik ook vanuit! En ook jij veel leesplezier.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 328

Daar ga ik ook vanuit! En ook jij veel leesplezier.

Ik heb dit ook bij de uitgever gevraagd of ik dit kon lezen zonder de andere delen gelezen te hebben en als antwoord kreeg ik te horen dat het heel goed te lezen was zonder de andere delen gelezen te hebben.

nu maar blanco eraan gaan beginnen

ranata
    Bijdrager
    Post count: 11

Cover. Vind het erg gaaf gedaan dat de serie elke keer weer een ander oog op de cover heeft staan. Heeft wat engs ergens, dus past zeker bij deze reeks, geen idee wat voor dier het is. Denk dan toch een wolf net als vele hierboven.
    Hou nooit zo van die zinnen als ijzingwekkende pageturner, wekken verwachtingen op.

Auteur.zijn vorige boeken heb ik van genoten al heb ik ze niet allemaal gelezen,vind zijn manier van schrijven prettig en spannend

Verwachtingen. Mede door zijn vorige boeken heb ik hoge verwachtingen, verwacht een spannend verhaal met een hoop geheimen uit het verleden

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.