Home Forums Leesclub 89: Persona Vragen aan Soraya Vink

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1096
    #16433 |

Heb je een vraag voor  Soraya Vink  naar aanleiding van  Persona

Stel hem hier, Soraya gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 62

Hoi Soraya,
    een vraag die iedereen denk ik wel heeft, komt er een vervolg op Persona?

Soraya Vink
    Bijdrager
    Post count: 6

Hoi Soraya,

Hoi Wilma, bedankt voor je vraag!

Ja, ik kan al wel verklappen dat ik denk aan een nieuw verhaal waar mijn hoofdpersonage Elvira Selas in terug zal keren. Ik weet niet hoe ver je in Persona bent (daarom zal ik bepaalde scènes nu niet benoemen in verband met spoilers), maar er zijn een aantal ontwikkelingen die Elvira’s aandacht zullen vragen in de toekomst. Daarom heb ik nog voldoende mogelijkheden om een nieuw verhaal met haar te schrijven, met als insteek dat het een losstaand te lezen boek wordt.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 93

Hoi Soraya,

Hoi Wilma, bedankt voor je vraag!

Ja, ik kan al wel verklappen dat ik denk aan een nieuw verhaal waar mijn hoofdpersonage Elvira Selas in terug zal keren. Ik weet niet hoe ver je in Persona bent (daarom zal ik bepaalde scènes nu niet benoemen in verband met spoilers), maar er zijn een aantal ontwikkelingen die Elvira’s aandacht zullen vragen in de toekomst. Daarom heb ik nog voldoende mogelijkheden om een nieuw verhaal met haar te schrijven, met als insteek dat het een losstaand te lezen boek wordt.

Beetje jammer dat je dit al benoemd met deze vraag, want hierdoor weet je dat Elvira het hoe dan ook overleefd………

sunnie031
    Bijdrager

Hoe lang ben je bezig geweest met het schrijven van dit boek? Tot nog toe zit het schitterend in elkaar. Vooral de terugblikken tussendoor.

Soraya Vink
    Bijdrager

Hoe lang ben je bezig geweest met het schrijven van dit boek? Tot nog toe zit het schitterend in elkaar. Vooral de terugblikken tussendoor.

Bedankt voor je compliment, Sunnie. Dat is fijn om te horen!

Als ik alles bij elkaar optel heb ik drie jaar aan Persona gewerkt, tot het werkelijk een boek is geworden. Research vind ik een heel fijne fase maar is ook veeleisend wat betreft tijd en energie, dus daar heb ik behoorlijk wat tijd in gestoken (wat overigens geen straf was!). Zo zorgde ik ervoor dat ik met iedere stap dichterbij een synopsis kwam. Met die synopsis ben ik bij mijn huidige uitgever, HarperCollins Holland, gekomen waardoor het schrijfproces in een stroomversnelling kwam. Binnen zeven maanden lag er een eerste versie waarna er nog rondes van feedback volgden. Dat was een ontzettend leerzaam proces omdat je uitgedaagd wordt om iedere keer met een frisse blik naar je eigen verhaal te kijken maar ook het boek naar een hoger niveau probeert te tillen.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 125

Hallo,

Eerst en vooral ik heb van het boek genoten. Zit echt goed in elkaar, ik vroeg me alleen af waarom het boek in twee delen is opgedeeld? Eerlijk ik zie er het nut niet echt van in omdat het verhaal gewoon verder loopt.
    Niet dat het storend was, maar vond het wat vreemd iets dat ik niet echt verwachtte.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 75

Hoi,

Hoe sta je zelf als ertegenover dat mensen nu jouw boek beoordelen?
    Is het tot nu toe zoals je dat hebt verwacht?
    of niet?

groetjes Chantal

Soraya Vink
    Bijdrager

Hallo,

Eerst en vooral ik heb van het boek genoten. Zit echt goed in elkaar, ik vroeg me alleen af waarom het boek in twee delen is opgedeeld? Eerlijk ik zie er het nut niet echt van in omdat het verhaal gewoon verder loopt.
    Niet dat het storend was, maar vond het wat vreemd iets dat ik niet echt verwachtte.

Hoi Lizzie, dank voor je mooie woorden; dat is erg fijn om te lezen!

Ik heb ervoor gekozen om Persona twee delen te geven omdat mijn hoofdpersonage Elvira een ontwikkeling doormaakt in het boek. Voorafgaand aan beide delen is een songtekst van zanger en songwriter Danny Vera geciteerd; zijn muziek van het album The Outsider heb ik gebruikt als een inspiratiebron en werd als het ware een soundtrack voor Elvira.

Deel 1 beschrijft haar positie als ‘outsider’; iemand die er alleen voor staat in deze (boze) wereld, in deel 2 verandert ze bijna in een ‘geest’ die zich distantieert van haar leven en bijna onzichtbaar door de onderwereld glijdt.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord 😉

Soraya Vink
    Bijdrager

Hoi,

Hoe sta je zelf als ertegenover dat mensen nu jouw boek beoordelen?
    Is het tot nu toe zoals je dat hebt verwacht?
    of niet?

groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Ik wist natuurlijk dat het ging gebeuren, maar het is absoluut spannend als andere mensen je boek gaan lezen en er iets over schrijven. Toch kon ik ook niet wachten om mijn verhaal in Persona met meer mensen te delen nadat ik het een tijdje voor mezelf heb gehouden. De positieve lezersrecensies die ik tot nu toe heb mogen ontvangen zijn een enorme opsteker en moedigen aan om verder te schrijven. Dat is hartstikke fijn; die reacties geven mij energie om binnenkort met een nieuw verhaal te beginnen.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 125

Hallo,

Hoi Lizzie, dank voor je mooie woorden; dat is erg fijn om te lezen!

Ik heb ervoor gekozen om Persona twee delen te geven omdat mijn hoofdpersonage Elvira een ontwikkeling doormaakt in het boek. Voorafgaand aan beide delen is een songtekst van zanger en songwriter Danny Vera geciteerd; zijn muziek van het album The Outsider heb ik gebruikt als een inspiratiebron en werd als het ware een soundtrack voor Elvira.

Deel 1 beschrijft haar positie als ‘outsider’; iemand die er alleen voor staat in deze (boze) wereld, in deel 2 verandert ze bijna in een ‘geest’ die zich distantieert van haar leven en bijna onzichtbaar door de onderwereld glijdt.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord 😉

Je hebt me vraag hier zeker mee beantwoord. Bedankt!

sunnie031
    Bijdrager

Bedankt voor je compliment, Sunnie. Dat is fijn om te horen!

Als ik alles bij elkaar optel heb ik drie jaar aan Persona gewerkt, tot het werkelijk een boek is geworden. Research vind ik een heel fijne fase maar is ook veeleisend wat betreft tijd en energie, dus daar heb ik behoorlijk wat tijd in gestoken (wat overigens geen straf was!). Zo zorgde ik ervoor dat ik met iedere stap dichterbij een synopsis kwam. Met die synopsis ben ik bij mijn huidige uitgever, HarperCollins Holland, gekomen waardoor het schrijfproces in een stroomversnelling kwam. Binnen zeven maanden lag er een eerste versie waarna er nog rondes van feedback volgden. Dat was een ontzettend leerzaam proces omdat je uitgedaagd wordt om iedere keer met een frisse blik naar je eigen verhaal te kijken maar ook het boek naar een hoger niveau probeert te tillen.

Wow, 3 jaar. Maar het boek is dan ook wel echt goed geworden! Hopelijk duurt een 2e boek geen 3 jaar 😉 Geniet van de positieve reacties en op naar de volgende!

Lisette van Kasteren
    Bijdrager
    Post count: 14

Dag Soraya,

Diep respect voor jouw debuut als schrijver. Erg goed verhaal met sterke personages en een fijne schrijfstijl.
    Toch heb ik een ‘kritische’ vraag. Misschien heb ik er in het begin overheen gelezen of mis ik een stuk algemene kennis. Maar wat betekent Joder? Dit komt meerdere malen terug als losstaand woord.

Groetjes,
    Lisette

Soraya Vink
    Bijdrager

Dag Soraya,

Diep respect voor jouw debuut als schrijver. Erg goed verhaal met sterke personages en een fijne schrijfstijl.
    Toch heb ik een ‘kritische’ vraag. Misschien heb ik er in het begin overheen gelezen of mis ik een stuk algemene kennis. Maar wat betekent Joder? Dit komt meerdere malen terug als losstaand woord.

Groetjes,
    Lisette

Hoi Lisette, bedankt voor je fijne compliment! Dat doet mij veel. Joder heeft zijn oorsprong in het Spaans en is een scheldwoord (ahum). Vrij vertaald betekent het ‘verdomme’; het typeert Elvira omdat ze van oorsprong Spaans is en zich emotioneel uitdrukt in haar moedertaal. Vandaar dat het woord af en toe de revue passeert 😉

Lisette van Kasteren
    Bijdrager
    Post count: 14

Hoi Lisette, bedankt voor je fijne compliment! Dat doet mij veel. Joder heeft zijn oorsprong in het Spaans en is een scheldwoord (ahum). Vrij vertaald betekent het ‘verdomme’; het typeert Elvira omdat ze van oorsprong Spaans is en zich emotioneel uitdrukt in haar moedertaal. Vandaar dat het woord af en toe de revue passeert 😉

[/quote]

Ah vandaar. Had al zo’n vermoeden, maar kon nergens de betekenis terugvinden. Vandaag jouw boek uitgelezen, zit echt goed in elkaar! Erg benieuwd naar het vervolg, je hebt er zeker een trouwe lezer bij.

Groetjes,
    Lisette

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.