15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #12318 |

Heb je een vraag voor Sharpe & Skaye naar aanleiding van Meedogenloos

Stel hem hier, Joris en/of Melissa gaat hem zeker voor je beantwoorden

Als de vraag voor een van de auteurs is bedoeld, vermeld dan de naam van wie je een antwoord wilt.

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

yv87
    Bijdrager
    Post count: 147

Worden de vragen hier beantwoord of worden ze meegenomen naar het SoepEvent?
    Heb wel wat vragen, maar zou het leuker vinden om daar op het SoepEvent antwoord op te krijgen.
    Dus ik wacht het antwoord nog even af voordat ik vragen begin te stellen.

lianeem
    Bijdrager
    Post count: 50

Kunnen de auteurs alvast iets vertellen over hun schrijfproces? Hoe is dat gegaan? En hoe kwamen ze op het idee om samen een boek te schrijven?

Ze gaan dit vast ook vertellen bij het soepevent, maar ik denk dat het voor anderen ook leuk is om dit te horen.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 214

Tot op heden heb ik (nog) geen vragen aan beide auteurs. Wel wil ik ze complimenteren met hun samenwerking. Ik kan tot nu toe nog niet merken dat het boek geschreven is door twee verschillende mensen. Geweldig gedaan!

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 103

Heb wel wat vragen, maar zou het leuker vinden om daar op het SoepEvent antwoord op te krijgen.

Volgens mij mag je ze hier ook gewoon stellen hoor 😉

Melissa Skaye
    Bijdrager

Kunnen de auteurs alvast iets vertellen over hun schrijfproces? Hoe is dat gegaan? En hoe kwamen ze op het idee om samen een boek te schrijven?

Ze gaan dit vast ook vertellen bij het soepevent, maar ik denk dat het voor anderen ook leuk is om dit te horen.

Wij kennen elkaar al jaren door onze fantasyboeken bij dezelfde uitgeverij. We hebben samen op diverse beurzen en festivals gestaan en konden het altijd al goed vinden. Toen Joris eens opperde of ik ervoor voelde samen een thriller te schrijven, hoefde ik niet eens na te denken en zei meteen ja. We begonnen wel in 2011, maar hadden niet echt een vaststaand plot, ook waren we erg druk met eigen schrijfwerk, waardoor we besloten het idee warm te houden. In 2017 dacht ik er weer aan, het was al jaren geleden dat we waren begonnen, en prompt vroeg Joris aan mij hoe ik ertegenover stond en of ik tijd en zin had verder te gaan. En dat had ik! We schreven allebei een eigen stuk, een eigen personage, zodat we los van elkaar ook verder konden en niet steeds op elkaar moesten wachten. Het werd iets moeilijker toen onze personages bij elkaar kwamen en we hoofdstuk voor hoofdstuk verder moesten gaan schrijven. Lang leve mail en de telefoon! Op die manier konden we prima overleggen en plotten. Ook, altijd met wijzigingen bijhouden, schreven we iets bij elkaars hoofdstukken of veranderden de tekst. Alles gebeurde in overleg.

Melissa Skaye
    Bijdrager

Tot op heden heb ik (nog) geen vragen aan beide auteurs. Wel wil ik ze complimenteren met hun samenwerking. Ik kan tot nu toe nog niet merken dat het boek geschreven is door twee verschillende mensen. Geweldig gedaan!

Wat geweldig om te horen! Dankjewel 🙂

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 356

Dat vroeg ik mij ook af of we die mee moesten nemen naar het SoepEvent.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961

Volgens mij mag je ze hier ook gewoon stellen hoor ?

Je kunt ze natuurlijk hier stellen zodat de vragen en antwoorden voor iedereen te lezen zijn en je kunt ze tijdens het SoepEvent nogmaals ter sprake brengen zodat er nog wat dieper op ingegaan kan worden door beide auteurs.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 256

Leuk en ik zal nadenken over vragen, de vraag hoe de samenwerking tot stand kwam is al beantwoord.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 356

Waarom kozen jullie voor België als locatie?

Melissa Skaye
    Bijdrager

Waarom kozen jullie voor België als locatie?

We hadden niet alleen een flink bos en afgelegen ruimte nodig, maar ook stromend (rivier)water. Dan kom je al snel op de Belgische Ardennen uit. Toen we dat in de gaten hadden, werd het dus even aardig herschrijven 😉

J.sharpe
    Bijdrager
    Post count: 2

Hahaha, zo te zien zijn de meeste vragen al beantwoord. Heel erg leuk om te jullie vragen te lezen en dat het boek zo gewaardeerd wordt.

Tina van Langeveld
    Bijdrager
    Post count: 38

Hoe kom je op een personage als India? Mijn hart bloed namelijk voor dit meisje! Het liefst zou je die …. (te erg om op te schrijven) iets aan willen doen!! Zitten jullie dat dan ook zo te schrijven? Dat je al nadenkt hoe iemand gestraft gaat worden voor zijn gedrag?

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hoe kom je op een personage als India? Mijn hart bloed namelijk voor dit meisje! Het liefst zou je die …. (te erg om op te schrijven) iets aan willen doen!! Zitten jullie dat dan ook zo te schrijven? Dat je al nadenkt hoe iemand gestraft gaat worden voor zijn gedrag?

Ah, ja, India is echt ‘mijn’ meisje. Erg lief zijn we niet voor haar, ben ik met je eens. Mary (haar kokkerellen en moederen) is dan ook hard nodig. Het straffen gebeurde al schrijvende, maar vaak bedacht ik ook van alles terwijl ik heel relaxt tv zat te kijken. Dat denkproces gaat altijd door. Ik zat door VT4, Verminkte toekomst, al heel erg in de ‘straffen’. Het was dan ook heerlijk om stukken te schrijven waarin er een beetje wordt gekletst en gekookt 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.