Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 134: Kwijt Vragen aan Sandra J. Paul

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 188

Ik merkte dat Jim en Vince in het begin steeds in de derde persoon waren geschreven maar plots was Jim de ik-persoon. Had je daar een speciale reden voor?

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 59

Hoi Sandra,
    Ik vroeg me af waarom je gestart bent met je geweldige uitgeverij Hamley Books?

Sandra J. Paul
    Bijdrager
    Post count: 34

Ik merkte dat Jim en Vince in het begin steeds in de derde persoon waren geschreven maar plots was Jim de ik-persoon. Had je daar een speciale reden voor?

Dat is heel bewust gedaan, Marieke. Ik wilde in dat bewuste deel de lezer écht mee in het hoofd van Jim laten zitten, om de situatie te beleven zoals hij het beleefd heeft.

Sandra J. Paul
    Bijdrager

Ik heb je boek inmiddels een paar dagen uit. Het moest even bezinken. Ik heb een vraag over de quotes aan het begin van de hoofdstukken. Waarom heb je voor die specifieke personen en hun quotes gekozen?

Hoi Marije, ik wilde vanaf het begin af aan een vader-zoon relatie schrijven omdat ik dat nog nooit gedaan had. Ik daag mezelf uit met elk nieuw boek dat ik schrijf en hier vond ik het wel heel toepasselijk om beide personages zo aan bod te laten komen. In mijn eerste draft ging het enkel om Jim, maar omdat Vince zo belangrijk is, begon ik te experimenteren met hem. zo kwam het dus.
    Wat de quotes betreft: als ik aan het schrijven ben, springt er vaak een idee of “iets” in mijn hoofd als thema van dat deel. Dan ga ik op zoek naar quotes die passen bij dat deel. Daarvoor gebruik ik een aantal websites waar ik dan met trefwoorden mijn quotes zoek. (Eén van mijn favoriete hobby’s trouwens, raar maar waar ;)).

Sandra J. Paul
    Bijdrager

Hoi Sandra,
    Ik vroeg me af waarom je gestart bent met je geweldige uitgeverij Hamley Books?

Hoi Fany, eerst en vooral dank je voor het compliment!
    Ik ben met Hamley gestart omdat ik een ondernemer ben in het dagelijks leven. Ik werk ook nog als IT-coach. Toen ik als auteur voor het eerst met de boekenwereld in aanraking kwam, heb ik enorm veel bijgeleerd over het zakelijke gedeelte van het werk en dat intrigeerde me enorm. Daarnaast droomde ik al jaren van auteursbegeleiding. Dit alles maakte dat Hamley ontstond als reguliere uitgeverij.
    Aanvankelijk als een experiment met het boek Hart-Slag. Toen dat boek behoorlijk wat aandacht kreeg, groeide de interesse van verschillende auteurs en werden we vanzelf benaderd. Zo ontstond dan een mooi portfolio, waarna we benaderd werden door de grote uitgeverij Lannoo, die in België en Nederland enorm veel boeken uitbrengt. Het zijn fijne tijden voor ons!

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 327

Dag Sandra,

Hoe doe je het toch. Al die verschillende genres schrijven? Loopt het nooit eens mis in je hoofd? Persoonlijk zou ik het niet kunnen, heb ik echt bewondering voor.

Sandra J. Paul
    Bijdrager

Dag Sandra,

Hoe doe je het toch. Al die verschillende genres schrijven? Loopt het nooit eens mis in je hoofd? Persoonlijk zou ik het niet kunnen, heb ik echt bewondering voor.

Hoi Lizzie, ik daag mezelf heel graag uit en hou ook van verschillende genres. Mijn ideeën komen altijd in een of andere vorm en worden dan geleid naar een bepaald genre of bepaalde doelgroep. Daar helpen die gespleten schrijfpersoonlijkheden wel 😉

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 79

Hoi Marije, ik wilde vanaf het begin af aan een vader-zoon relatie schrijven omdat ik dat nog nooit gedaan had. Ik daag mezelf uit met elk nieuw boek dat ik schrijf en hier vond ik het wel heel toepasselijk om beide personages zo aan bod te laten komen. In mijn eerste draft ging het enkel om Jim, maar omdat Vince zo belangrijk is, begon ik te experimenteren met hem. zo kwam het dus.
    Wat de quotes betreft: als ik aan het schrijven ben, springt er vaak een idee of “iets” in mijn hoofd als thema van dat deel. Dan ga ik op zoek naar quotes die passen bij dat deel. Daarvoor gebruik ik een aantal websites waar ik dan met trefwoorden mijn quotes zoek. (Eén van mijn favoriete hobby’s trouwens, raar maar waar ;)).

[/quote]

Dank je wel voor je antwoord! Haha, quotes zoeken herken ik wel. Vooral als ik op Pinterest aan het surfen ben. 🙂

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.