Home Forums Leesclub 132: Schaduwstrijder Vragen aan Pjotr Vreeswijk

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #23732 |

Heb je een vraag voor  Pjotr Vreeswijk  naar aanleiding van  Schaduwstrijder.

Stel hem hier,  Pjotr Vreeswijk  gaat hem zeker voor je beantwoorden.

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 285

Dag Pjotr,

Ik heb je boek al een tijdje uit, omdat ik deze mocht lezen voor de blogtour van LetterRijn, heb er enorm van genoten. Vind deelnemen aan een leesclub altijd leuk zeker als er vragen aan de schrijver gesteld kunnenworden.

Mijn vraag aan jou, heb je bewust voor een sterk vrouwelijk hoofdpersonage gekozen? Heb nog actiethrillers gelezen en daar speelt bijna altijd een man een hoofdrol. Vond dit heel verfrissend en leuk.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager
    Post count: 90

Hey lizzy,

Leuk dat je aan de leesclub mee doet.
    Ja. Ik heb bewust voor een vrouw gekozen. Als je mijn eerdere boeken leest zul je zien dat mijn vrouwelijke personages ook daar een belangrijke rol vervullen. Suzanne komt in alle boeken voor en zij werd langzaam steeds belangrijker. Misschien dat dit wel onbewust is gegaan. Ik hou van stoere meiden. Ook bij de politie waar ik werk zitten er veel. Meiden met wie je graag de straat op gaat. Wij mannen zouden verloren zijn zonder sterkte vrouwen.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 157

Hoi Pjotr, na je eerste boek heb je met lezers vn de club een meet en greet gehad. Heb je daar nog inspiratie uit opgedaan die in boek tweede of drie doorwerken?

Fgoestoh
    Bijdrager

Is er een reden waarom je bewust voor dit gebied in Congo hebt gekozen?

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Goedenavond,

Nou aan het eind van het boek geef ik aan waar ik mijn inspiratie vandaan heb voor de Congo…. ik hou het nog heel even voor. Waarschijnlijk lees je het nod.

Fijne avond

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Pjotr, na je eerste boek heb je met lezers vn de club een meet en greet gehad. Heb je daar nog inspiratie uit opgedaan die in boek tweede of drie doorwerken?

Kan je je vraag iets specifieker stellen?

apgschoon
    Bijdrager
    Post count: 14

Beste Pjotr,

Mijn naam is Antonie Schoondermark. Allereerst dank dat ik met je boek Schaduwstrijder mag kennismaken 🙂

Wat lees je op dit moment zelf? Zou het je aanspreken om ooit een Young Adult-boek of een kinderboek te schrijven?

Groeten, Antonie

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Beste Pjotr,

Mijn naam is Antonie Schoondermark. Allereerst dank dat ik met je boek Schaduwstrijder mag kennismaken < Wat lees je op dit moment zelf? Zou het je aanspreken om ooit een Young Adult-boek of een kinderboek te schrijven?

Hai Antonie,

Bedankt voor je vraag. Ik heb net het nieuwe boek van Charles den Tex, verloren vrouw, gelezen. Ik moest dit boek lezen omdat ik hem op zijn boekpresentatie ga interviewen. Waanzinnig gaaf boek. Omdat ik veel tijd aan schrijven kwijt ben lees ik veel te weinig
    Maar pak zo nu en dan wel een boek van Clive Cussler of een andere Anerikaanse schrijver.

Ik heb geen ideeën om in de toekomst een YA of kinderboek te schrijven. Ik zou ook niet weten hoe dat moet.
    Wel ben ik van plan om een politiethriller te gaan schrijven. Ik verwacht dat dit boek over 1,5 jaar klaar moet zijn.

Groeten Pjotr

Fgoestoh
    Bijdrager

Ik heb het gelezen want boek is uit. Leuke verklaring en ik zal geen spoilers geven.

Goedenavond,

Nou aan het eind van het boek geef ik aan waar ik mijn inspiratie vandaan heb voor de Congo…. ik hou het nog heel even voor. Waarschijnlijk lees je het nod.

Fijne avond

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Doe maar niet. Als je meer over wilt weten kun je me in messenger bereiken

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 111

Je bent werkzaam bij de politie. Stel dat je voor je werk uitgezonden zou worden naar oorlogsgebied zou je dat willen? Zou je zelf missies uit willen voeren zoals de personages uit het boek?

Fgoestoh
    Bijdrager

Hoi Pjotr, na je eerste boek heb je met lezers van Thillzone een meet en greet gehad. Heb je daar nog inspiratie uit opgedaan die in boek twee of drie doorwerken?

Bijvoorbeeld ideeën over verhaallijnen die daar gedeeld werden of juist de feedback over schrijfsel opbouw etcetera? Of wel heb je als schrijver ook iets aan dergelijke ontmoetingen? Of is het meer relevant als promotie en bekendheid geven aan je boek en je persoon?

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Pjotr, na je eerste boek heb je met lezers van Thillzone een meet en greet gehad. Heb je daar nog inspiratie uit opgedaan die in boek twee of drie doorwerken?

Bijvoorbeeld ideeën over verhaallijnen die daar gedeeld werden of juist de feedback over schrijfsel opbouw etcetera? Of wel heb je als schrijver ook iets aan dergelijke ontmoetingen? Of is het meer relevant als promotie en bekendheid geven aan je boek en je persoon?

Leuke vraag.

Het is al lang geleden. Ik doe sowieso wel iets net feedback in het algemeen. Ik had eens een lezer en die irriteerde zich aan het vele vloeken. Ik was het met hem eens en heb dat ik mijn derde boek aangepast. Ik weet dat op de meet en Greet iets werd gezegd over romantiek. Uiteindelijk heb ik daar in mijn derde boek ook wel iets over verwerkt.

Natuurlijk is een meet en greet ook leuk voor je bekendheid

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.