11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #22113 |

Heb je een vraag voor  Pepper Kay  naar aanleiding van  Retour Spitsbergen.

Stel hem hier,  Pepper Kay  gaat hem zeker voor je beantwoorden.

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 243

Hallo Pepper, ik heb genoten van Retour Spitsbergen!
    Gaat er een vervolg komen? Met zo’n einde verwacht je dat gewoon…..

Ben je zelf op Spitsbergen geweest en zo de inspiratie voor het boek opgedaan?

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 82

Ik heb het boek ook net uitgelezen. Het einde vond ik net een actiefilm. Ik heb een vraag: wat heeft je doen besluiten om dit keer een thriller te schrijven? En wat was er anders nu dan bij het schrijven van je fantasy en scifi verhalen? Heb je het op een andere manier aangepakt?

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Pepper Kay
    Bijdrager
    Post count: 6

@Roodkapje.

Heerlijk dat je hebt genoten van het verhaal. Nee, ik ben er zelf nooit geweest. Mijn omgevingsinformatie komt van vrienden die er wel zijn geweest, de airport manager en het bestuderen van informatie over Spitsbergen. Dat kostte enorm veel tijd. Soms moest ik bij elke zin die ik schreef teruggrijpen naar foto’s van het hotel, de kroeg de landschappen en de beschrijving van de Russian Trail to Barentszburg, dat was tot begin dit jaar een bestaande trekking op het eiland.

Enne… nee, het is niet mijn bedoeling om hier een vervolg op te schrijven. Ik laat alles verder over aan de fantasie van de lezer. 🙂

Pepper Kay
    Bijdrager

@Marije Ronteltap.

Gaaf dat je het einde als een actiefilm hebt ervaren!

Het idee om deze keer een thriller te schrijven komt van een vriendin. Niet dat zij het me aanraadde, maar zij heeft samen met haar vriend werkelijk de zeilboot van weer een andere vriend terug gezeild van Spitsbergen naar Nederland. Het pure feit dat twee mannen en één vrouw gedurende pakweg zes weken op een paar vierkante meter met elkaar opgescheept zouden zitten, deden mijn hersencellen borrelen. Dat het verhaal een totaal andere kant is opgegaan ligt aan de personages, die vertellen mij wat er moet gebeuren. 😉

Het is inderdaad compleet anders om een thriller te schrijven en ik vond het best moeilijk. Bij fantasy en scifi kun je zelf alles verzinnen wat je maar wilt. Maar nu moest ik me wel aan bepaalde feiten houden. Spitsbergen, hotel Basecamp, de kroeg Kroa zijn tenslotte bestaande plekken…

Heb er zelf overigens vet van genoten om het te schrijven… 🙂

Christy
    Bijdrager
    Post count: 68

Hallo!
    Ik ga aankomende tijd in mijn vakantie hopelijk heel erg genieten van je boek en heb met veel belangstelling je achtergrond gelezen. Je hebt nu al in zeer uiteenlopende genres geschreven. In welk ander genre zou je nog wel een boek willen schrijven en waarom?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten, Christy

Pepper Kay
    Bijdrager

@Christy

Wat leuk dat je dat vraagt! Het is mijn bedoeling om ergens de komende jaren (ook) een novelle te schrijven over een pijnlijke situatie die zich in een hospice heeft afgespeeld. Dat verhaal laat ik lekker in mijn onderbewustzijn sudderen tot ik voel dat het moment is aangebroken om ermee aan de slag te gaan.

Fijne vakantie straks! 🙂

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 82

Bedankt voor je antwoorden, Pepper! Leuk om te weten waar het idee is ontstaan en wat de verschillen zijn met het schrijven van de diverse genres. 🙂

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 60

Hallo Pepper Kay, na uw antwoord gelezen te hebben op de vraag van Christy zal ik u toch wel volgen (niet letterlijk natuurlijk 😉 )
    Een novelle klinkt al goed en aangezien ik geniet van de schrijfstijl van Retour Spitspergen zal het nieuwe boek ook wel op mijn te lezen lijst komen 🙂

Pepper Kay
    Bijdrager

@Marije Ronteltap

Graag gedaan! 🙂

Pepper Kay
    Bijdrager

@Juanita

Leuk om te horen!!! Wel opgelucht dat je het bij digitaal volgen houdt… 😉

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.