Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 090: IJsengel Vragen aan Nathalie Pagie

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 15

Nathalie, ik heb niet zo zeer een vraag aan je, maar wil je complimenteren met deze stand alone. Wow, girl, you’ve done it again! Hij was geweldig!

Heel fijn dat te ‘horen’, bedankt!

Hi Nathalie,

Leuke vragen zijn hierboven al gesteld over het inhoudelijke verhaal. Van mij dan ook wat vragen betreffende de omslag van het boek.

Is het meisje op de voorkant een bekende van je?
    Is de behuizing op de achtergrond een echte foto van een bekende Zweedse locatie of is er gebruik gemaakt van een knap staaltje photoshop?

Lieve groet,

Elsa Bakker.

Hi Nathalie,

Leuke vragen zijn hierboven al gesteld over het inhoudelijke verhaal. Van mij dan ook wat vragen betreffende de omslag van het boek.

Is het meisje op de voorkant een bekende van je?
    Is de behuizing op de achtergrond een echte foto van een bekende Zweedse locatie of is er gebruik gemaakt van een knap staaltje photoshop?

Lieve groet,

Elsa Bakker.

Hoi Elsa, het omslag is gemaakt door een vormgever, die dat doet op basis van een korte samenvatting van het verhaal. We zochten een beeld dat kou opriep en een Zweedse of Scandinavische sfeer. En er moest natuurlijk een jong meisje op, gezien de titel IJsengel. Soms legt een vormgever wel tien ontwerpen voor eer er iets bij zit waar de uitgever en ik blij van worden. Dit keer was het in een keer raak. Het rode rokje heb ik in het verhaal genoemd, zodat het tekst en beeld nog beter aansluiten.
    Groeten, Nathalie

Nathalie Pagie
    Bijdrager

Dag Nathalie,

Mijn vraag werd hierboven al gesteld en beantwoord. Maar dit wou ik je toch even zeggen.

Ik dacht dit jaar me favoriete thriller al vast stond. Maar nu heb ik jou boek uit en wow ik werd op het eind zelfs emotioneel.

Heel fijn dat te horen, Lizzie, dank je wel!

hans
    Bijdrager
    Post count: 45

Ik was niet ingeloot voor de leesclub, maar wel het boek aangeschaft. Ik ben zelf erg fan van Zweden en dit was de reden dat ik IJsengel heb aangeschaft en heb natuurlijk een paar vragen. Je bent in Göteborg geweest en hebt de scherenkust van Göteborg bezocht. Was dat in de winter of in de zomer? Hoe vaak heb je Zweden bezocht? Ook de zwervers van Göteborg komen ter sprake. Heb je het zwerverskamp gezien of bezocht? Het gangenstelsel onder Göteborg. Bestaat deze en heb je die ook bezocht? Ben je van plan om nog meer verhalen te schrijven die plaatsvinden in Zweden.

Het boek bijna uit en het is tot nu toe zeker de moeite waard. Leuk om het liedje Klappa händerna när du är riktigt glad te noemen.

Nathalie Pagie
    Bijdrager

Ik was niet ingeloot voor de leesclub, maar wel het boek aangeschaft. Ik ben zelf erg fan van Zweden en dit was de reden dat ik IJsengel heb aangeschaft en heb natuurlijk een paar vragen. Je bent in Göteborg geweest en hebt de scherenkust van Göteborg bezocht. Was dat in de winter of in de zomer? Hoe vaak heb je Zweden bezocht? Ook de zwervers van Göteborg komen ter sprake. Heb je het zwerverskamp gezien of bezocht? Het gangenstelsel onder Göteborg. Bestaat deze en heb je die ook bezocht? Ben je van plan om nog meer verhalen te schrijven die plaatsvinden in Zweden.

Het boek bijna uit en het is tot nu toe zeker de moeite waard. Leuk om het liedje Klappa händerna när du är riktigt glad te noemen.

Dag Hans, fijn dat je mijn boek de moeite waard vindt. Ik ben een aantal jaren geleden in het najaar op een van de eilanden van de Scherenkust geweest. Daar komt mijn inspiratie vandaan. Verder heb ik Stockholm bezocht, maar verder ken ik Zweden niet. Het zwerverskamp is (deels) verzonnen, net als het gangenstelsel. Al mijn boeken vinden in een ander land plaats, maar ik moet zeggen dat de sfeer in IJsengel me zodanig aanspreekt dat ik vast nog eens een Scandinavisch land kies voor een verhaal.
    Het liedje ken ik alleen in het Nederlands 🙂 Leuk dat jij het ook in het Zweeds kent.
    Groeten, Nathalie

hans
    Bijdrager
    Post count: 45

We zijn zelf ook door de scherenkust van Göteborg geweest en hebben enkele eilanden aangedaan. Daarom zeer herkenbaar. In Stockholm een soort zwerversplek gezien en natuurlijk ook bekend van de TV-serie Springvloed. Het gangenstelsel is iets wat ook in andere boeken te lezen is zoals in Wiegelied en Het meisje onder de straat. Als je ooit weer een boek schrijft at plaatsvindt in een Scandinavisch land of Groenland of IJsland dan ga ik zeker weer lezen.

Julia23
    Bijdrager
    Post count: 22

Hallo Nathalie,

Ik vond Ijsengel een heel fijn boek om te lezen.
    Hoe zit het met de echte vader van Rasmus. Hij was woedend op zijn stiefvader, maar ik vroeg me af waar zijn echte vader is in dit geheel.
    Waarom loopt het zo slecht af met Rasmus. Ik had hem zo gegund.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.