Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 090: IJsengel Vragen aan Nathalie Pagie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #16577 |

Heb je een vraag voor  Nathalie Pagie  naar aanleiding van  IJsengel

Stel hem hier, Nathalie gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 63

Hallo Nathalie, met heel veel plezier ben ik je boek Ijsengel aan het lezen. Wat me opvalt is dat je je ontzettend verdiept hebt in de echte omgeving waar het boek zich afspeelt. Volgens mij geen fictieve namen etc, ben je er op (werk) vakantie geweest of kwam je er vroeger vaak ? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je alle info van internet hebt geplukt ! Groetjes Gerda

Nathalie Pagie
    Bijdrager
    Post count: 15

Hallo Nathalie, met heel veel plezier ben ik je boek Ijsengel aan het lezen. Wat me opvalt is dat je je ontzettend verdiept hebt in de echte omgeving waar het boek zich afspeelt. Volgens mij geen fictieve namen etc, ben je er op (werk) vakantie geweest of kwam je er vroeger vaak ? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je alle info van internet hebt geplukt ! Groetjes Gerda

Hoi Gerda, fijn dat je dit opmerkt. Voor mijn boeken kies ik altijd locaties waar ik zelf ben geweest. Soms korter, soms langer, maar in ieder geval lang genoeg om de sfeer van een plaats op te snuiven. Hoe voelt het daar, hoe ruikt het daar, hoe zijn de mensen, etc? Ik heb ooit een van de eilanden voor de kust van Göteborg bezocht en die herinnering heb ik gebruikt in IJsengel. Daarnaast komt er ook research via internet en atlas bij kijken, maar dat is aanvullend en kan nooit op tegen een bezoek aan de locatie. Groeten, Nathalie

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 154

Hallo Nathalie,

helaas heb ik ijsengel al uitgelezen. Ik kon het niet wegleggen, het leest als een trein.
    Normaal ben ik niet zo van het vragen stellen maar ik las dat je gestopt bent met je baan als communicatieadviseur en nu 2 boeken per jaar schrijft.
    De inspiratie voor je boeken komt die mondjesmaat bij je binnen en voeg je die samen om daar dan een boek over te schrijven of heb je plots een aha-moment en ga je daar mee verder?

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 175

Hallo, ik ben volop aan het lezen. Het is echt spannend en ik voelde de kou in Zweden zowat zelf al (gelukkig is het hierbinnen lekker warm). Waarom kies je ervoor om een boek in Zweden te laten afspelen?

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 154

En dan toch nog een vraagje;
    Hoofdstuk 6
    In het leescafé van de Stadsbiblioteket was ……
    Is dit een tikfoutje of is dit de naam van de bibliotheek?

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 43

Ik heb geen vragen. De vragen die ik had zijn hierboven al gesteld.
    Ik wil alleen even zeggen dat ik het een heel fijn boek vond.
    Door de korte hoofdstukken leest het heel vlot.
    Dit was mijn eerste boek van haar en ben blij verrast.
    Ik zal zeer zeker ook haar andere boeken gaan lezen.

Nathalie Pagie
    Bijdrager

Hallo Nathalie,

helaas heb ik ijsengel al uitgelezen. Ik kon het niet wegleggen, het leest als een trein.
    Normaal ben ik niet zo van het vragen stellen maar ik las dat je gestopt bent met je baan als communicatieadviseur en nu 2 boeken per jaar schrijft.
    De inspiratie voor je boeken komt die mondjesmaat bij je binnen en voeg je die samen om daar dan een boek over te schrijven of heb je plots een aha-moment en ga je daar mee verder?

Hoi, de inspiratie is altijd en overal, ook al merk ik dat niet steeds op het moment zelf. Ik ben een beschouwer, sla dingen in me op en als de tijd daar is en ik achter mijn computer zit, komt het naar boven. Soms flarden, soms meer en daar maak ik dankbaar gebruik van. Ik heb ook een ruime fantasie, dat helpt 😉

Nathalie Pagie
    Bijdrager

En dan toch nog een vraagje;
    Hoofdstuk 6
    In het leescafé van de Stadsbiblioteket was ……
    Is dit een tikfoutje of is dit de naam van de bibliotheek?

Fijn dat je genoten hebt!
    En dat is inderdaad de naam van een bibliotheek in Göteborg.

Nathalie Pagie
    Bijdrager

Hallo, ik ben volop aan het lezen. Het is echt spannend en ik voelde de kou in Zweden zowat zelf al (gelukkig is het hierbinnen lekker warm). Waarom kies je ervoor om een boek in Zweden te laten afspelen?

De locatie sprak me aan. Ik ben zelf op een van de eilanden voor de kust van Göteborg geweest en heb de herinnering gebruikt voor de beschrijving van het decor. Ik kies voor mijn boeken steeds locaties die ik ken, omdat dat sfeerverhogend werkt en – naar mijn mening- de leeservaring versterkt.
    Groeten, Nathalie

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 285

Dag Nathalie,

Mijn vraag werd hierboven al gesteld en beantwoord. Maar dit wou ik je toch even zeggen.

Ik dacht dit jaar me favoriete thriller al vast stond. Maar nu heb ik jou boek uit en wow ik werd op het eind zelfs emotioneel.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 114

Hi Nathalie,

Leuke vragen zijn hierboven al gesteld over het inhoudelijke verhaal. Van mij dan ook wat vragen betreffende de omslag van het boek.

Is het meisje op de voorkant een bekende van je?
    Is de behuizing op de achtergrond een echte foto van een bekende Zweedse locatie of is er gebruik gemaakt van een knap staaltje photoshop?

Lieve groet,

Elsa Bakker.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 64

Ik heb geen vragen. De vragen die ik had zijn hierboven al gesteld.
    Ik wil alleen even zeggen dat ik het een heel fijn boek vond.
    Door de korte hoofdstukken leest het heel vlot.
    Dit was mijn eerste boek van haar en ben blij verrast.
    Ik zal zeer zeker ook haar andere boeken gaan lezen.

Ik raad je zeker aan de boeken over Tara en Diego te lezen! Ik vond ze heerlijk!

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 64

Nathalie, ik heb niet zo zeer een vraag aan je, maar wil je complimenteren met deze stand alone. Wow, girl, you’ve done it again! Hij was geweldig!

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Nathalie Pagie
    Bijdrager

Nathalie, ik heb niet zo zeer een vraag aan je, maar wil je complimenteren met deze stand alone. Wow, girl, you’ve done it again! Hij was geweldig!

Heel fijn dat te ‘horen’, bedankt!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.