15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 994
    #1577 |

Heb je een vraag voor Melissa Skaye naar aanleiding van Verleden tijd?

Stel hem hier, Melissa gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 197

Melissa dit is een heel ander boek dan ik ooit las en heel erg verrassend. Hoe kom je op die ideeën ?

Ik wil echt weten wat er voordien met Sanne gebeurd is dus ik ga de vorige delen zeker lezen en ik hoop dat deel 4 ook snel uit is want ik wil nu echt wel weten hoe het verder gaat. Echt slim van jou om zo te eindigen :p

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 77

Melissa dit is een heel ander boek dan ik ooit las en heel erg verrassend. Hoe kom je op die ideeën ?

Ik wil echt weten wat er voordien met Sanne gebeurd is dus ik ga de vorige delen zeker lezen en ik hoop dat deel 4 ook snel uit is want ik wil nu echt wel weten hoe het verder gaat. Echt slim van jou om zo te eindigen :p

Sorry sorry sorry, dat ik nu pas je vraag zie! Schaam me diep!

Ik kom er zo op terug!

Melissa Skaye
    Bijdrager

Daar ben ik dan! Nogmaals: sorry!

Hoe kom ik op de ideeën. Nou, ik heb van te voren wel een verhaal in mijn hoofd en al schrijvende komen daar spontaan invallen bij. De dader staat voor mij altijd vast, de vaste karakters ook, alleen komen er nog weleens personages bij. Het is misschien vreemd om te zeggen, maar voor mij worden de karakters echt mensen, ik denk en leef met hen mee en zit vanachter mijn computer doodleuk hun verleden en leven te bepalen. Doe ze de meest ellendige dingen aan.

Zo nu en dan haal ik inspiratie uit crimeprogramma’s die je op ID tv ziet. Ik loop niet snel vast, maar ik heb weleens gehad dat ik stevig nadacht over de wijze waarop bepaalde personages samenkwamen. Dat een behoorlijk zwaar delict echt nodig was voor het verhaal, en dat ik er dan even niet uitkwam. Ik probeer origineel te zijn, dus ik wil niet iets dat al honderd keer is voorgekomen. En op een avond, terwijl ik in bed naar zo’n programma kijk, komt er iets waarvan ik meteen wist: dit is wat ik zoek! Het betreft hier deel 4, dus ik kan helaas niet zeggen waar het om gaat, maar ik ben er nog steeds ontzettend blij mee, ook al is het afschuwelijk en moest ik er flink research naar doen. (En ik gruwelde door bepaalde artikelen die ik tegen kwam.)

Uiteraard vind ik het helemaal leuk als je Virtuele tango en Verboden tranen ook wilt lezen 🙂 En dat einde van Verleden tijd, ja, wat volgt vult een heel boek (deel 4 dus) en had dus echt niet meer in deel 3 gepast haha. Het was een gokje hoor, eindigen met zo’n cliffhanger (kreeg iets boze reacties van proeflezers, wat ik ze wel niet aandeed en zo) 😉 Helaas verschijnt deel 4 in het najaar van 2017, dus dat duurt nog eventjes. Graag had ik dit deel veel liever eerder laten verschijnen. Dat bepaal ik niet, maar de uitgever, die zich ook aan een strakke planning heeft te houden. Dus nog even geduld 🙂

nini_ingrid
    Bijdrager

Daar ben ik dan! Nogmaals: sorry!

Hoe kom ik op de ideeën. Nou, ik heb van te voren wel een verhaal in mijn hoofd en al schrijvende komen daar spontaan invallen bij. De dader staat voor mij altijd vast, de vaste karakters ook, alleen komen er nog weleens personages bij. Het is misschien vreemd om te zeggen, maar voor mij worden de karakters echt mensen, ik denk en leef met hen mee en zit vanachter mijn computer doodleuk hun verleden en leven te bepalen. Doe ze de meest ellendige dingen aan.

Zo nu en dan haal ik inspiratie uit crimeprogramma’s die je op ID tv ziet. Ik loop niet snel vast, maar ik heb weleens gehad dat ik stevig nadacht over de wijze waarop bepaalde personages samenkwamen. Dat een behoorlijk zwaar delict echt nodig was voor het verhaal, en dat ik er dan even niet uitkwam. Ik probeer origineel te zijn, dus ik wil niet iets dat al honderd keer is voorgekomen. En op een avond, terwijl ik in bed naar zo’n programma kijk, komt er iets waarvan ik meteen wist: dit is wat ik zoek! Het betreft hier deel 4, dus ik kan helaas niet zeggen waar het om gaat, maar ik ben er nog steeds ontzettend blij mee, ook al is het afschuwelijk en moest ik er flink research naar doen. (En ik gruwelde door bepaalde artikelen die ik tegen kwam.)

Uiteraard vind ik het helemaal leuk als je Virtuele tango en Verboden tranen ook wilt lezen. En dat einde van Verleden tijd, ja, wat volgt vult een heel boek (deel 4 dus) en had dus echt niet meer in deel 3 gepast haha. Het was een gokje hoor, eindigen met zo’n cliffhanger (kreeg iets boze reacties van proeflezers, wat ik ze wel niet aandeed en zo). Helaas verschijnt deel 4 in het najaar van 2017, dus dat duurt nog eventjes. Graag had ik dit deel veel liever eerder laten verschijnen. Dat bepaal ik niet, maar de uitgever, die zich ook aan een strakke planning heeft te houden. Dus nog even geduld

Geeft echt niet dat het wat duurde. Ik ben nu ook vlug door dit boek gegaan.
    Maar het is echt zo geschreven dat ik ook de emoties voelde van de personen. Deze boeken schrijven moet voor jou echt mentaal soms zwaar zijn maar echt het is de moeite voor ons als lezers. Je bent ook niet de enige schrijfster die ook inspiratie haalt uit crimeprogramma’s maar ik moet zeggen dat je boeken echt origineel zijn. Dus doe maar verder en wel jammer dat we nog zolang moeten wachten eer je vierde boek uit is. Ik ben alvast in virtuele tango bezig.
    En je hebt nog boeken dus kan ik die ook nog lezen. 😉

Melissa Skaye
    Bijdrager

Dank je wel voor je mooie complimenten!

Heel soms walg ik wel zodra ik bepaalde dingen teruglees. Vooral met deel 4(sorry, kom ik weer met dat deel aan!) Maar daarin zitten echt heel rauwe scenes en dan lig ik in bed (dé plek waar alles op je af komt) en denk ik: weerzinwekkend wat ik heb geschreven, en mensen zeggen dat ik aardig ben😬

VT4 duurt nog even maar rond mei verschijnt er wel een andere thriller van mijn hand: In onschuld. Staat los van de VT-reeks, maar ook hierin vind je mijn schrijfstijl echt terug😊

Heel veel plezier met mijn debuut, Virtuele tango! Leuk!

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Hoi Melissa.
    Leuk om weer mee te mogen doen aan een leesclub met jouw boek. Destijds ook mee mogen doen met de leesclub bij CZ van “Virtuele Tango”. Waar ik heel benieuwd naar ben is, of er voor jou veel veranderd is sinds je bent toe getreden tot de club van Nederlandse thriller schrijfsters?
    Groetjes Hetty

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hoi Melissa.
    Leuk om weer mee te mogen doen aan een leesclub met jouw boek. Destijds ook mee mogen doen met de leesclub bij CZ van “Virtuele Tango”. Waar ik heel benieuwd naar ben is, of er voor jou veel veranderd is sinds je bent toe getreden tot de club van Nederlandse thriller schrijfsters?
    Groetjes Hetty

Hai Hetty,
    Ik vind het ook ontzettend leuk dat jij weer meedoet!
    Ik moet even goed nadenken over een antwoord op jouw vraag, maar ik denk het wel te weten. Uiteraard doe ik altijd heel erg mijn best op mijn schrijven en blijf ik leren. Je bent nooit uitgeleerd. Nu de reeks bekender is geworden, heb ik gemerkt dat de lat steeds hoger komt te liggen. Dat vind ik trouwens niet erg, dat houdt mij juist scherp. Het geeft wel een zekere (soms nagelbijtende) spanning met zich mee. Wat vinden de lezers, de recensenten?
    Dat is het enige dat anders is, verder ben ik niet veranderd en mijn schrijfstijl ook niet. Al mogen de lezers dat bepalen natuurlijk haha.

BibiBoom
    Bijdrager
    Post count: 15

Hoi Melissa,

Je VT-boeken spelen zich af in Hoorn en omgeving en geregeld gebruik je bestaande locaties in je boeken. Niet alleen straatnamen e.d., maar ook een cafe of in dit boek een tearoom. Doe je daar weleens iets (commercieels) mee? Dat zo’n zaak die gratis reclame krijgt in jouw boek je boeken bijvoorbeeld ook te koop aanbiedt in de winkel? Of een signeersessie/boekpresentatie/interview met jou organiseert om zo elkaar te helpen met de promotie?

Groeten, Bibi.

BibiBoom
    Bijdrager
    Post count: 15

Gah! Een open einde. Nu moeten we een heel jaar wachten voor het vervolg! Hoe kun je ons dit aandoen?

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hoi Melissa,

Je VT-boeken spelen zich af in Hoorn en omgeving en geregeld gebruik je bestaande locaties in je boeken. Niet alleen straatnamen e.d., maar ook een cafe of in dit boek een tearoom. Doe je daar weleens iets (commercieels) mee? Dat zo’n zaak die gratis reclame krijgt in jouw boek je boeken bijvoorbeeld ook te koop aanbiedt in de winkel? Of een signeersessie/boekpresentatie/interview met jou organiseert om zo elkaar te helpen met de promotie?

Groeten, Bibi.

Hai Bibi,

Nou, eigenlijk niet, op boekhandel Stumpel na dan. Ik vind het gewoon leuk om bestaande locaties, cafés en restaurants te gebruiken. In Verleden tijd leer je Carin van tearoom Gumbleton’s kennen. Wat zij uitlegt aan Sanne en Franka over de taartmoorden, heeft Carin daadwerkelijk eens aan mij verteld. Ik zag daarin meteen iets voor in een van de thrillers. Het was oorspronkelijk de bedoeling om, voorafgaand aan de boekpresentatie, daar een high tea te regelen, maar gezien de opkomst die ik zo’n beetje kon verwachten, paste dat niet en was het een staande high tea geworden. Dan hadden we erna met de hele handel naar Stumpel moeten lopen. Het zou te doen zijn geweest, maar besloten was dit niet te doen. Mede omdat ik mensen op kosten jaag. Ik had met liefde voor iedereen een high tea willen betalen, maar dat werd dan echt even te gek haha.

Melissa Skaye
    Bijdrager

Gah! Een open einde. Nu moeten we een heel jaar wachten voor het vervolg! Hoe kun je ons dit aandoen?

Dat maak ik echt goed met deel 4 🙂

nini_ingrid
    Bijdrager

Dank je wel voor je mooie complimenten!

Heel soms walg ik wel zodra ik bepaalde dingen teruglees. Vooral met deel 4(sorry, kom ik weer met dat deel aan!) Maar daarin zitten echt heel rauwe scenes en dan lig ik in bed (dé plek waar alles op je af komt) en denk ik: weerzinwekkend wat ik heb geschreven, en mensen zeggen dat ik aardig ben

VT4 duurt nog even maar rond mei verschijnt er wel een andere thriller van mijn hand: In onschuld. Staat los van de VT-reeks, maar ook hierin vind je mijn schrijfstijl echt terug

Heel veel plezier met mijn debuut, Virtuele tango! Leuk!

Deze is ook al uitgelezen :p

Melissa Skaye
    Bijdrager

Deze is ook al uitgelezen :p

Haha, dat heb je best vlot gedaan!

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Hoi Melissa.
    Groetjes Hetty

Hai Hetty,
    Ik vind het ook ontzettend leuk dat jij weer meedoet!
    Ik moet even goed nadenken over een antwoord op jouw vraag, maar ik denk het wel te weten. Uiteraard doe ik altijd heel erg mijn best op mijn schrijven en blijf ik leren. Je bent nooit uitgeleerd. Nu de reeks bekender is geworden, heb ik gemerkt dat de lat steeds hoger komt te liggen. Dat vind ik trouwens niet erg, dat houdt mij juist scherp. Het geeft wel een zekere (soms nagelbijtende) spanning met zich mee. Wat vinden de lezers, de recensenten?
    Dat is het enige dat anders is, verder ben ik niet veranderd en mijn schrijfstijl ook niet. Al mogen de lezers dat bepalen natuurlijk haha.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.