Home Forums Leesclub 135: Verzwegen trauma (VT6) Vragen aan Melissa Skaye

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #24177 |

Heb je een vraag voor  Melissa Skaye  naar aanleiding van  Verzwegen trauma.

Stel hem hier,  Melissa Skaye  gaat hem zeker voor je beantwoorden.

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 125

Nee nog geen vragen, of eigenlijk toch wel een, maar ik weet eigenlijk het antwoord wel. Namelijk:
    Als je een serie gaat schrijven, zou ik als lezer het zeer fijn vinden als elk nieuw deel ongeveer een maand na de vorige uitkomt. Zo blijf je goed in de verhaallijnen zitten. Vaak begin ik ook met oude series te lezen, juist omdat je dan door kan lezen. Zou je niet meerdere boeken kunnen schrijven en ze dan halfjaarlijks pas uitgeven? Nee natuurlijk niet, de uitgever ziet je aankomen. Maar ga vooral door met de VT reeks, ik vind ze tof. (En eigenlijk vind ik het stom dat mensen met deel 6 beginnen)

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 103

Nee nog geen vragen, of eigenlijk toch wel een, maar ik weet eigenlijk het antwoord wel. Namelijk:
    Als je een serie gaat schrijven, zou ik als lezer het zeer fijn vinden als elk nieuw deel ongeveer een maand na de vorige uitkomt. Zo blijf je goed in de verhaallijnen zitten. Vaak begin ik ook met oude series te lezen, juist omdat je dan door kan lezen. Zou je niet meerdere boeken kunnen schrijven en ze dan halfjaarlijks pas uitgeven? Nee natuurlijk niet, de uitgever ziet je aankomen. Maar ga vooral door met de VT reeks, ik vind ze tof. (En eigenlijk vind ik het stom dat mensen met deel 6 beginnen)

Haha, zo snel krijg ik het niet voor elkaar, hoor. Ik begrijp je wel, zelf lees ik ook graag een serie achter elkaar. Enne, bedankt voor je compliment 😊

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

Hallo Melissa, op de pagina “tijdens het lezen” heb ik ook iets geplaatst over het dagboek van Will, maar ik heb hier ook een specifieke vraag over:
    De stukken in het dagboek, zijn vrij uitgeschreven teksten (met volledige dialogen). Als ik aan een dagboektekst denk, is het meer een weerslag van de schrijver over wat hij/zij meemaakt, doet of denkt en dan zonder dialogen. Waarom heb je voor deze stijl gekozen?
    Ik ben blij met deze stukken, werken net als flashbacks. Ze geven de informatie die je nodig hebt om het verhaal beter te begrijpen, de achtergrondinformatie.

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hallo Melissa, op de pagina “tijdens het lezen” heb ik ook iets geplaatst over het dagboek van Will, maar ik heb hier ook een specifieke vraag over:
    De stukken in het dagboek, zijn vrij uitgeschreven teksten (met volledige dialogen). Als ik aan een dagboektekst denk, is het meer een weerslag van de schrijver over wat hij/zij meemaakt, doet of denkt en dan zonder dialogen. Waarom heb je voor deze stijl gekozen?
    Ik ben blij met deze stukken, werken net als flashbacks. Ze geven de informatie die je nodig hebt om het verhaal beter te begrijpen, de achtergrondinformatie.

Goedemorgen!
    De reden is eigenlijk precies waar jij blij mee bent, mijn bedoeling was dat de dagboekstukken als flashback worden gelezen😊

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

Goedemorgen!
    De reden is eigenlijk precies waar jij blij mee bent, mijn bedoeling was dat de dagboekstukken als flashback worden gelezen😊

Later schrijf je ook dar Will er misschien een boek van wil maken en dan heeft hij meteen al wat 😉

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 300

Dag Melissa,

Mijn vraag aan jou: Ben je van plan om nog lang door te gaan met Sanne en Luca (stiekem hoop ik van wel).

Melissa Skaye
    Bijdrager

Dag Melissa,

Mijn vraag aan jou: Ben je van plan om nog lang door te gaan met Sanne en Luca (stiekem hoop ik van wel).

Hai Lizzie,
    Op dit moment werk ik aan een standalone (thriller) daarna is het de bedoeling een VT7 te schrijven. Omdat mijn thrillers in mijn eigen omgeving afspelen, is er kans dat je Sanne, Will en Luca in de standalone tegenkomt. Ik kan ze maar moeilijk loslaten😉

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 25

Hoi Melissa,

Wat een fijn boek is dit. Het eerste boek wat ik van je lees, maar dit zal niet de laatste zijn.
    Wat ik me afvraag, wat heb je zelf met paranormaliteit? Ik geloof er zelf niet echt in, maar het valt me op dat je er op een heel vanzelfsprekende manier over schrijft. Niet zweverig of raar, maar bijna terloops. Het is een onderdeel van het verhaal, maar voelt niet anders dan wanneer er steeds over, om maar iets te noemen, een website gesproken zou worden.

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hoi Melissa,

Wat een fijn boek is dit. Het eerste boek wat ik van je lees, maar dit zal niet de laatste zijn.
    Wat ik me afvraag, wat heb je zelf met paranormaliteit? Ik geloof er zelf niet echt in, maar het valt me op dat je er op een heel vanzelfsprekende manier over schrijft. Niet zweverig of raar, maar bijna terloops. Het is een onderdeel van het verhaal, maar voelt niet anders dan wanneer er steeds over, om maar iets te noemen, een website gesproken zou worden.

Hoi Marjoleine,

Wat een leuke vraag! Het paranormale is voor mij heel normaal, mijn biologische vader was paragnost (hij overleed in 1987) en ik heb het nodige meegemaakt waardoor ik erin geloof. Ik wil Will niet zweverig neerzetten, het gaat om een thriller en ik besef dat niet iedereen ervoor openstaat. Mijn vader kreeg wel een rolletje vanaf deel 4: de spiritueel begeleider van Will😊

Christy
    Bijdrager
    Post count: 59

Hallo Melissa,
    Allereerst enorm bedankt voor weer een heerlijk deel in deze serie. Ik hoop echt dat er nog velen mogen volgen en stiekem hoop ik dat Sanne en Luca ooit eens bij elkaar komen. Maar dat is niet aan mij 🤪

Als je zulke gruwelijke en zelfs deels op waarheid gebaseerde verhalen schrijft/bedenkt lig je er dan wel eens wakker van? En zo ja wat doe je om dit los te laten?

Groeten Christy

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hallo Melissa,
    Allereerst enorm bedankt voor weer een heerlijk deel in deze serie. Ik hoop echt dat er nog velen mogen volgen en stiekem hoop ik dat Sanne en Luca ooit eens bij elkaar komen. Maar dat is niet aan mij 🤪

Als je zulke gruwelijke en zelfs deels op waarheid gebaseerde verhalen schrijft/bedenkt lig je er dan wel eens wakker van? En zo ja wat doe je om dit los te laten?

Groeten Christy

Hai Christy,
    De romanticus in mij begrijpt dat je Sanne en Luca graag samen ziet😊
    Ik heb een plot voor VT7 dus die gaat er met de tijd komen!

De gruwelijkheden zie ik vaak omdat wij regelmatig ID tv kijken met waargebeurde ellende, om het zo maar te noemen. Veel grijpt me aan en beschrijf ik in mijn thrillers. Voorheen betrok ik veel op mijn gezin, mijn man, kinderen, ouders, maar ik kan het beter loslaten. Goddank, want ik kreeg er nachtmerries van en die heb ik ook wel zónder dat ik naar de tv kijk. Ik denk dat ik ineens een onzichtbare knop heb die het mogelijk maakt mezelf niet ziek te denken, te maken, door de duivels in onze wereld. Dezelfde knop die ik ineens had door na 30 jaar, met roken te stoppen. Begrijp dat nog steeds niet, was niet eens van plan te stoppen maar het gebeurde. Misschien groeien die knopjes als je ouder wordt, wie zal het zeggen?😉

Fijn weekend!

Groetjes
    Melissa

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 129

Dag Melissa,
    Zo leuk dat ik hier mee mag lezen na je boekpresentatie te hebben bijgewoond. Allereerst geniet ik weer erg van de avonturen van Sanne c.s.

Het antwoord op mijn vraag zal misschien een spoiler kunnen zijn, dus wellicht dat deze pas beantwoord kan worden als het boek bij iedereen hier uit is.

In het nawoord dank je de Theo van Rijn dat hij Will heeft behoed. Kun je met ons delen wat je eigenlijke bedoelingen met Will waren?

Fijn weekend!
    Silvia

Melissa Skaye
    Bijdrager

Dag Melissa,
    Zo leuk dat ik hier mee mag lezen na je boekpresentatie te hebben bijgewoond. Allereerst geniet ik weer erg van de avonturen van Sanne c.s.

Het antwoord op mijn vraag zal misschien een spoiler kunnen zijn, dus wellicht dat deze pas beantwoord kan worden als het boek bij iedereen hier uit is.

In het nawoord dank je de Theo van Rijn dat hij Will heeft behoed. Kun je met ons delen wat je eigenlijke bedoelingen met Will waren?

Fijn weekend!
    Silvia

Hai Sil,

Het ging om Sanne. Hij heeft haar behoed😉 Zij heeft in vorige delen zoveel meegemaakt dat wat ik in eerste instantie had geschreven teveel van het goede was. Ik heb er 20.000 woorden uitgehaald en veel herschreven.

Fijn weekend!

Groetjes
    Melissa.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 111

Hoi Melissa.
    Mijn vragen zijn hierboven al beantwoord.😀👍
    Ik wacht vol ongeduld op VT 7.

Succes met schrijven😊

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.