4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 51

Beste Mark,

Mijn vragen zijn inmiddels door anderen gesteld en beantwoord. Dank voor die antwoorden.

Rest mij enkel om u te complimenteren.
    Ik heb genoten van uw boek. Uw schrijfstijl past mij perfect. De (soms wat langere) zinnen, met stukken tussen komma’s en haakjes, passen goed bij hoe mijn gedachten werken. De beschrijvingen waren verder zo goed, dat ik de situaties voor me zag. De (oudere) Vlaamse woorden hielpen om het helemaal compleet te maken, deze plaatsten het verhaal in de juiste tijd.

Ik wacht vol ongeduld op het volgende deel 🙂

Groeten, steffie

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Aantal berichten: 106

Heb je een vraag voor Mark Cloostermans naar aanleiding van De terugkeer.

Stel hem hier, Mark Cloostermans gaat hem zeker voor je beantwoorden.

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Was een erg mooi boek om te lezen.

Mijn vraag =

Hoe lang heeft u erover gedaan om het boek te schrijven ?.

Groeten Anneliese

markcloostermans
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Hallo Anneliese,
    Het basisidee voor “Conscience” had ik in 2016. In 2018 heb ik eerste versies geschreven van Conscience 1 en 2, waarna ik “De terugkeer” ingrijpend herschreven heb. In 2019, na feedback van de uitgever, is er opnieuw aan gesleuteld. Dat lijkt erg lang, maar het is altijd met horten en stoten gegaan. Alles bij elkaar kostte het 6 maanden, schat ik. Intussen gaat het werk aan “Conscience” veel vlotter en probeer ik dagelijks 500 woorden te schrijven.

Hartelijk groet,
    Mark

janlten
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

Eerst en vooral complimenten met je boek.
    ik ben van de streek waarin het boek zich afspeelt dus ik volg je verhaal goed.

een vraag is: heb je tijdens je research voor je boek dingen ontdekt waarvan je verrast was en die niet in je boek zijn terecht zijn gekomen

Een andere vraag is. als ze jouw zouden vragen om verhaal dat zich afspeelt in een andere regio (Belgie of buitenland) in de dezelfde tijdsperiode te schrijven: wat zou je eerste gedacht zijn.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.