15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Heb je een vraag voor Kasper van Beek naar aanleiding van De honger.

Stel hem hier, Kasper van Beek gaat hem zeker voor je beantwoorden.

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Lisanne1990
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Hi Kasper!

Allereerst gefeliciteerd met jouw tweede boek. Dit is het eerste verhaal wat ik van jou lees en ben bijna halverwege.
    Ik ben heel benieuwd hoe jouw boeken zijn ontstaan. Heb je altijd de wens gehad om verhalen te schrijven? Dat is toch net even wat anders dan de tv- en filmwereld.
    Kan je een tipje van de sluier geven hoe je inspiratie hebt gekregen om dit verhaal te schrijven?

Groeten,
    Lisanne

jekrol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Beste Kasper,

Gefeliciteerd met je tweede boek. Ik heb het met veel plezier gelezen. Het is een spannend en vlot geschreven boek met goed uitgewerkte personages, waarbij ik met name van de rechercheur Isabella Neri heb genoten. Twee vragen hierover:
    – Zien we dit personage nog eens terug. Bijvoorbeeld in een boekverfilming of in een vervolgthriller?
    – En stel dat er film van dit boek wordt gemaakt. Wie zou dan de rol van Isabella Neri goed kunnen spelen?

Groet,

John Krol
    P.s. ik ga zeker ook je debuutthriller Vogelvrij nog lezen, want ben daar toch ook wel nieuwsgierig naar geworden.

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Hallo Kasper.

Mijn vraag aan jou is hoe ben je aan de titel van het boek gekomen?
    Op dit moment geniet ik erg van je boek.

Groetjes Jolanda

Kasper van Beek
    Bijdrager
    Aantal berichten: 11

Hoi Lisanne,

Wat leuk dat je het aan het lezen bent! Het is inderdaad compleet anders dan de filmwereld, waar vooral geldt: show, don’t tell. In een boek kun je juist in de belevingswereld van je personage duiken. Daar kan iemand glimlachen maar lezen we dat diegene eigenlijk hele andere gedachten heeft. Dat spreekt me erg aan.

Maar ook dat ik mijn fantasie de vrije loop kan laten en me niet hoef bezig te houden met de realisering, haha. Geen budgetten en compromissen; alles kan! Dat werkt heel bevrijdend. Daardoor begin ik altijd met de ‘Wat als?’ vraag. Ook zo bij ‘De honger’; wat als je opeens camera’s in je huis vindt? Als je gefilmd wordt op de plek waar je je juist veilig waande? Wat doet dat met je en wat gebeurt er dan? Daar wilde ik zelf achterkomen en daarom ben ik begonnen aan dit verhaal…

Kasper van Beek
    Bijdrager

Beste John,

Bedankt voor het compliment! Wat leuk om te horen!

Ik ben zelf ook erg fan van Isabella Neri, dus zou dan ook zeker een boekverfilming zien zitten. Ik denk ook dat Isabella nog meer verhalen in zich heeft en de reacties die ik tot nu toe krijg verklappen dat er meer mensen zo denken. Het zou zomaar kunnen dat ze nog een keer terugkeert…

Wie haar zou moeten spelen daar durf ik nu nog niet een eenduidig antwoord op te geven. Dat ligt er ook maar net aan of het een Nederlandse of internationale film/serie zal worden…haha. Maar ik vind het wel leuk om daarover te dagdromen natuurlijk!

Veel plezier met Vogelvrij, ben ook heel benieuwd wat je daarvan vindt.

Kasper van Beek
    Bijdrager

Hoi Jolanda,

Leuk dat je aan het lezen bent. Laat maar weten als je het uit hebt, want ik wil nog niet te veel verklappen. haha!

Veel plezier!

danielle
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

Beste Kasper,

Woow wat een heerlijk boek was “ De honger” die is echt een boek met honger naar meer.
    Ondertussen ook vogelvrij aan het lezen/luisteren. Top.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de verschillen zijn in het schrijven van een boek of tv-film?
    En wat vind je zelf uitdagender om te doen?

Ga weer verder met Vogelvrij.

Groetjes

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Ha Kasper,

Ik ben nog niet heel erg ver in je boek maar ik vroeg me af hoe je op dit idee bent gekomen gefilmd worden in je eigen huis. Heb je dit wel eens gelezen of in je omgeving meegemaakt of is het gebaseerd op een film?

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Hi Kasper,

Mijn complimenten voor De Honger, ik heb het met plezier gelezen.
    Ik ben benieuwd of en zo ja, hoe je je hebt verdiept in de aandoening PTSS?
    En verder of je een schrijfritueel hebt?
    Net als andere lezers hoop ik dat er een vervolg komt met Isabella Neri.

Kasper van Beek
    Bijdrager

Beste Danielle,

Bedankt voor je compliment, heel tof om te horen!Ben ook heel benieuwd wat je van Vogelvrij vindt.

De verschillen tussen film en een boek zijn vooral; dat je in een boek echt in iemands hoofd kunt kruipen. In een film moet je zoveel mogelijk laten zien, zonder uitleggerig te zijn. Een voice-over wordt dan al snel als ‘te veel’ gezien, terwijl je in een boek echt de tijd kunt nemen om met woorden de juiste sfeer te creëren. Daarnaast hoef ik nergens anders rekening te houden, behalve met mijn eigen fantasie. Dat is ook iets dat heel bevrijdend werkt!

hartelijke groet,

Kasper

Kasper van Beek
    Bijdrager

Hi Wilma,

Bedankt voor je vraag. Het idee kwam vooral voort uit een vraag waar ik mee rond liep: wanneer ben je het meest kwetsbaar? Volgens mij is dat als je niet weet dat er op je gejaagd wordt, thuis, achter je eigen gesloten voordeur. Dat is de oorsprong van dit verhaal, wat zich daarna is gaan ontvouwen.

groetjes,

Kasper

Kasper van Beek
    Bijdrager

Hi Weert,

Bedankt voor het compliment! Ik heb me door een ervaren psychiater laten informeren over verschillende aandoeningen, o.a. ook psychoses en PTSS. Uiteindelijk is het belangrijk dat het voor het verhaal werkt uiteraard, maar het moet wel onderbouwd worden.

Mijn schrijfritueel is vooral de tijd vinden (tussen mijn werk en de slaapjes van mijn 2 kleine kinderen door haha) en daarna zet ik instrumentale, thriller soundtracks op van films en verdwijn ik in mijn verhaal. Dat brengt me altijd meteen in de juiste sfeer.

Een vervolg met Isabella Neri lijkt mij ook heel spannend! Wie weet…

groet,

Kasper

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Hoi Kasper

Inmiddels heb ik het boek uit!!! Geweldig ik heb er erg van genoten.

Ik snap nu je titel. hahahaha

Groetjes Jolanda

Steph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 35

Ik heb het boek uit, deze plotwending zag ik niet aankomen! Briljant. Vanwaar de keuze om dit in een boek te gieten en niet als serie of film te produceren, gezien je achtergrond?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.