5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #2647 |

Heb je een vraag voor Herman De Jonghe naar aanleiding van Ondergrond?

Stel hem hier, Herman gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

moonkager
    Bijdrager
    Post count: 20

Een vraag aan Herman,

“Aller eerst de beste wensen”

Hier mijn vraag het begin van het boek begint u per karakter te vertellen dan gaat u halverwege over in dagen van de week waardoor je als lezer best even moet zoeken naar wie er aan het woord is. Om af te sluiten met weer per karakter te schrijven?

Is dit bewust? Heeft u hier in gedachte een doel mee?

Herman De Jonghe
    Bijdrager
    Post count: 4

Beste Moonkager,

Ook voor u mijn oprechte wensen voor geluk en voorspoed in 2017.
    Ja, is mijn antwoord – het is bewust zo gekozen.
    In het eerste deel van het boek zijn de levens van Ivo, Dina en Charlie parallel – ze verlopen gelijktijdig maar raken elkaar (bijna) niet. Charlie onderzoekt de aanslag, Ivo is bezig met de Thièrache en Dina herstelt van de schok.
    In het tweede deel beginnen hun levens meer en meer met elkaar verstrengeld te raken. De actie van de drie hoofdpersonages wordt nu direct gestuurd door de belevenissen van de anderen. Charlie gaat Dina actief beschermen en jaagt achter Ivo; Ivo moet Dina redden van haar ex en sleurt Charlie onbewust mee naar de Thièrache; Dina botst op de afstandelijkheid van Ivo maar redt toch zijn leven.
    In de epiloog gaat ieder weer zijn eigen weg, heel letterlijk.

maria
    Bijdrager
    Post count: 354

Is Richard (broer van charlotte wilson) tevreden met uw resultaat? Hoe bent u in contact gekomen met Richard? Wat is de reden van het schrijven daarover? een opdracht voor u zelf?

Herman De Jonghe
    Bijdrager
    Post count: 4

Dag Maria,
    Omdat ik van plan was een boek over Burundi te schrijven (mijn schoondochter is geboren in Burundi, ik heb drie kleindochters die half Burundees zijn) zocht ik alles op wat over dat land geschreven is. Zo kwam ik op het spoor van het boek dat Richard Wilson schreef over de dood van zijn zus (Titanic Express). Na het lezen was ik erg onder de indruk en besloot mijn verhaal rond die aanslag op te bouwen – het zegt zoveel over Burundi – en er in spiegelbeeld een andere aanslag bij te bedenken. Ik schreef Richard over mijn voornemen en hij steunde het meteen. Later stuurde ik hem ook een eerste versie. Richard, getrouwd met een Vlaamse, kent voldoende Nederlands om het te lezen.
    Hij was enthousiast over het boek en de opdracht aan zijn zus. Bij de voorstelling van het boek kwam hij over uit Londen en hij heeft een mooie toespraak gehouden. Ik heb nog altijd een goed contact met hem – hij is politiek heel erg actief (en pro-Europees).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.