14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #17856 |

Heb je een vraag voor  Gerard Nanne  naar aanleiding van  Vergelding

Stel hem hier, Gerard Nanne gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

maryam
    Bijdrager
    Post count: 249

Hallo Gerard,

Ik heb erg genoten van dit voor mij eerste boek van jouw hand.
    Ik wil zeker meer boeken van je lezen, en wat ik wil vragen is:
    Zijn in je eerdere boeken Paula, Felix en Jillian ook de hoofdpersonages?
    Moeten je eerdere boeken in een bepaalde volgorde gelezen worden?

gerard nanne
    Bijdrager
    Post count: 7

Dag Maryam, wat fijn om te vernemen dat je van mijn boek hebt genoten. Daar doe ik het voor. Ik schreef eerder een serie met inspecteur Frank Benders en Paula van Es. Na zes delen schreef ik Benders uit de serie en introduceerde ik Jillian Blom. Later kwam Felix Winner daar bij. Maar alle delen zijn afzonderlijk te lezen. Alvast veel leesplezier!!

Hartelijke groet,
    Gerard

CreaSissie
    Bijdrager
    Post count: 4

Ik vroeg mij af waarom u juist voor het onderwerp misdaad heeft gekozen.Bent u geinspireerd door andere misdaadschrijvers?
    Ik had eerlijk getikt nog noit van u of uw werk gehoord,dus ik ben zeer dankbaar dat ik “Vergelding” heb mogen lezen.Het boek was ook zo uit.Echt een heerlijk leesbaar boek.U heeft er aan mij een fan bij.Ik ga ook zeker meer van uw boeken lezen.

Gr,Siska (CreaSissie)

gerard nanne
    Bijdrager

Dag Siska, het klopt dat een andere misdaadauteur mij inspireerde tot het schrijven over misdaad. Voor ik begon met schrijven was ik fan van de Zweedse misdaadauteur Henning Mankell. Hij was het die mij er toe bracht om zelf ook een spannende roman te schrijven. Dat werd dus mijn debuut “Het lied van de Lijster” (2002)
    Fijn dat je hebt genoten van “Vergelding” Alvast veel leesplezier toegewenst met mijn andere werk!

Hartelijke groet,
    Gerard

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 99

Hallo Gerard,

Ik had nog nooit een van je eerdere boeken gelezen. Wat mij aansprak is dat je in West Friesland woont. Mijn geboortestreek en dat blijft altijd op een of andere manier trekken. Dit was voor mij de reden om me op te geven. Maar dit boek smaakt toch echt naar meer!! Tot zover Bedankt en vooral doorgaan..

Groetjes Jolanda

gerard nanne
    Bijdrager

Niets te danken, Jolanda. Ik beleef zelf veel plezier aan het schrijven. Dat jij en andere lezers daarvan meegenieten doet me goed. Alvast veel leesplezier met mijn andere boeken!

Hartelijke groet,
    Gerard

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 89

Halll Gerard

Dank u wel. Het boek heeft me aangename uurtjes bezorgd.
    Was het eerste boek dat ik van u las.
    Ga zeker nog de eerder geschreven boeken lezen.
    En ben zelfs al benieuwd hoe het verder gaat met Jillian, Paula en Felix.

Nu nog een vraagje…..in dit boek vielen toch wel enkele slachtoffers.
    Enig idee hoeveel doden er al zijn gevallen doorheen al je boeken ? 🤣😀?

De cover vind ik ook heel tof. Ik vraag me af hoe je als auteur overgaat tot de keuze van de cover van het boek.
    Oeps..dat is meteen een 2e vraag

Mvg
    Lena

gerard nanne
    Bijdrager

Dag Lena, weet bij God niet hoeveel dodelijke slachtoffers in al mijn boeken zijn gevallen. Wie weet maak ik daar nog eens een prijsvraag van, voor het winnen van een boek. Goed om te vernemen dat je van “Vergelding ” hebt genoten. Daar doe ik het tenslotte voor. De cover komt tot stand in overleg met de vormgever. Meestal zitten we wat dat betreft al snel op dezelfde lijn.
    Alvast veel leesplezier met mijn andere boeken!

Hartelijke groet,
    Gerard

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 188

Ik heb genoten van het boek.
    Bent u alweer aan een nieuw boek aan het schrijven?

gerard nanne
    Bijdrager

Hoi Marieke, Goed om te vernemen dat je hebt genoten van m’n boek!
    Ik ben inderdaad weer met een volgende boek bezig, maar dit keer zonder mijn vaste team. Ik zit nu halverwege het schrijfproces en heb de verwachting dat het weer een goed (spannend) verhaal wordt. Hoewel dat natuurlijk weer aan de lezers is om dat te beoordelen.

Hartelijke groet,
    Gerard

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 188

Hoi Marieke, Goed om te vernemen dat je hebt genoten van m’n boek!
    Ik ben inderdaad weer met een volgende boek bezig, maar dit keer zonder mijn vaste team. Ik zit nu halverwege het schrijfproces en heb de verwachting dat het weer een goed (spannend) verhaal wordt. Hoewel dat natuurlijk weer aan de lezers is om dat te beoordelen.

Hartelijke groet,
    Gerard

Bedankt voor uw reactie. Ik ben benieuwd naar uw andere boeken ook. Ik denk wel dat ik binnen een korte termijn ook nog andere boeken zal lezen.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 37

Hallo Gerard,

Ik ben wel benieuwd of je ook zelf op onderzoek uitgaat voor het schrijven van een verhaal. Ben je wel eens bij de recherche een dagje meegeweest op stage bijvoorbeeld?

Bedankt dat ik je boek mocht lezen. Fijn verhaal. Ben benieuwd nu ook naar de andere delen.

Groet, Gonneke

gerard nanne
    Bijdrager

Hallo Gonneke, fijn dat je van mijn boek hebt genoten. Dat is altijd leuk om te vernemen.

Ik heb het geluk een bevriend collega schrijver te hebben die zelf bij de recherche werkt en bij wie ik terecht kan voor vragen. Wat niet wil zeggen dat ik mezelf wel eens de vrijheid gun om buiten het boekje te gaan, wat in fictie niet ongebruikelijk is. Het thema dat in “Vergelding” voorbijkomt ontleende ik aan het feit dat ik al vijftien jaar donateur van de stichting Amigos Colombianos ben. Deze stichting beoogt hetzelfde doel als de fictieve stichting “Kerk en kind” dat ik in mijn boek gebruikte t.w. het opvangen van straatkinderen. De verhalen die mij via nieuwsbrieven van de stichting Amigos Colombianos bereikten, inspireerde mij tot het schrijven van “Vergelding” Hoewel ik daar wel een eigen draai aan heb gegeven, zijn er ook zaken die overeenkomen met de gruwelijke werkelijkheid. Helaas…

Fijn weekend en hartelijke groet,
    Gerard

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.