6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 111

Hallo Ellen.

Na alle vragen en antwoorden gelezen te hebben zijn mijn vragen beantwoord, en zou ik alleen maar in herhaling vallen.

Wel wil ik even vermelden dat je er een fan bij hebt ,,,

leentje
    Bijdrager
    Post count: 77

Hoi Ellen,

Misschien een rare vraag Maar is het een bewuste keuzen om zo een korte hoofdstukken is maken?

Ellen Gerretzen
    Bijdrager
    Post count: 23

Hoi Ellen,

Misschien een rare vraag Maar is het een bewuste keuzen om zo een korte hoofdstukken is maken?

Hoi Leentje,

Dat is helemaal geen rare vraag, juist een goede.
    Eigenlijk ben ik meer iemand van de langere hoofdstukken, maar in dit boek paste het beter in het verhaal om met kortere passages te werken. Zerk is immers vanuit vier verschillende perspectieven geschreven: de moordenaar, Wolfgang, Gitta en Esra. Als je dan met lange hoofdstukken gaat werken, is het denk ik moeilijker voor een lezer om de verhaallijnen vast te houden, bovendien haalt het de vaart uit het verhaal. Ik wil niet dat lezers steeds terug moeten bladeren om te zien hoe het ook al weer in elkaar zit. Daarom heb ik voor een snelle wisseling van perspectieven gekozen, dus voor korte hoofdstukken.
    Dat betekent trouwens niet dat dit mijn vaste stijl wordt, in mijn volgende thriller kan het plaatje er weer anders uitzien.

Sandra Bakker
    Bijdrager
    Post count: 33

Hoi Ellen,

Nog een paar vraagjes.

Wie het boek uit heeft, krijgt het gevoel dat er nog een vervolg aan zit te komen. Had je hierover al een idee in je hoofd terwijl je Zerk schreef? Of ga je dat nu nog verder verzinnen en verder ontwikkelen?

Ik vind dat meer mensen jouw boeken zouden moeten leren kennen en van genieten.
    Komt er niet een soort signeertour in Belgie en Nederland vanwege het uitkomen van Zerk? Zodat de lezers je kunnen ontmoeten en nieuwe lezers je kunnen leren kennen?
    Of blijf je liever op de achtergrond als schrijfster? Ik heb je een keer mogen ontmoeten en weet dat je bescheiden bent en wat verlegen, maar een zeer leuke en spontane vrouw. Je verdient meer lezers, want schrijven dat kun jij!
    Is dat ook de reden waarom je een boek voor je gezicht houdt op je foto op de achterkant van Zerk?

Heerlijk hoe jij al onze vragen beantwoordt. Uitgebreid en best persoonlijk ook. Ik vind dit een zeer leuke leesclub deze keer. En dank je wel voor dit heerlijke boek!

Ellen Gerretzen
    Bijdrager
    Post count: 23

Hoi Ellen,

Nog een paar vraagjes.

Wie het boek uit heeft, krijgt het gevoel dat er nog een vervolg aan zit te komen. Had je hierover al een idee in je hoofd terwijl je Zerk schreef? Of ga je dat nu nog verder verzinnen en verder ontwikkelen?

Hoi Sandra,
    Dit einde was niet (helemaal) vooraf gepland. Wanneer ik begin met schrijven heb ik de plot en de verhaallijnen – op hoofdlijnen- goed op een rijtje, maar het is nooit een keurslijf. Dat moet het ook niet zijn, want al schrijvend kun je op andere ideeën komen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een einde waarop een vervolg mogelijk is, maar of dat er komt en zo ja, of dat al in mijn volgende boek gaat gebeuren: ik ben er eerlijk gezegd nog niet uit.

Ik vind dat meer mensen jouw boeken zouden moeten leren kennen en van genieten.
    Komt er niet een soort signeertour in Belgie en Nederland vanwege het uitkomen van Zerk? Zodat de lezers je kunnen ontmoeten en nieuwe lezers je kunnen leren kennen?
    Of blijf je liever op de achtergrond als schrijfster? Ik heb je een keer mogen ontmoeten en weet dat je bescheiden bent en wat verlegen, maar een zeer leuke en spontane vrouw. Je verdient meer lezers, want schrijven dat kun jij!
    Is dat ook de reden waarom je een boek voor je gezicht houdt op je foto op de achterkant van Zerk?

Ik zou ook niets liever hebben dan dat meer mensen mijn thrillers lezen. Publiciteit is daarbij heel belangrijk. Diverse boekbloggers hebben al recensies geschreven, die via Facebook verspreid worden. Jullie leesclublezers schrijven natuurijk ook recensies. Het probleem is dat ik met mijn thrillers tot nu toe nauwelijks aandacht heb gekregen in landelijke kranten en weekbladen, wat zou helpen om een ander en breder publiek te bereiken. Die kiezen echter steevast voor de veilige weg, d.w.z. voor auteurs die al bekend zijn.
    Een signeertour is niet gepland. Niet omdat ik niet zou willen, maar ik ben de komende maanden niet in Nederland en de zomer is daar denk ik geen goede tijd voor. Dat is een van de consequenties van veel reizen. Wat wel vaststaat is dat ik tijdens de Antwerpse Boekenbeurs signeer.
    Op zich blijf ik liever op de achtergrond, dat is de aard van het beestje. Mijn moeder zei altijd: “Bescheidenheit ist eine Zier, doch weiter kommt man ohne Ihr.” Dat heeft bij mij dus niet geholpen….
    Die foto op de achterkant van Zerk is gemaakt tijdens een etentje met mijn drie zussen, toen Verdorven net uit was. Mijn uitgever vond het een leuke foto voor de achterflap. Op Facebook staat als profielfoto de officiële auteursfoto, daar mijn kan iedereen mijn onbedekte snuit zien.

Heerlijk hoe jij al onze vragen beantwoordt. Uitgebreid en best persoonlijk ook. Ik vind dit een zeer leuke leesclub deze keer. En dank je wel voor dit heerlijke boek!

Geen dank!
    Jullie doen mee aan deze leesclub en nemen de moeite Zerk kritisch te lezen en te becommentariëren, het minste wat ik dan kan doen is jullie vragen serieus te beantwoorden. Ik vind het trouwens leuk om te doen, bovendien dwingt het me na te denken, over mijn boek, de manier waarop ik schrijf, de keuzes die ik heb gemaakt.
    Iets persoonlijks hoort er voor mij ook bij, ik stop ook veel van mezelf in mijn thrillers. Bovendien kan ik me voorstellen dat jullie het leuk vinden iets over de persoon van de schrijfster te horen en niet alleen over onpersoonlijke, schrijftechnische zaken.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 242

Prachtig zoals je al onze vragen beantwoord en ik vind ook net als Sandra dat er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer aandacht aan jouw boeken besteed mag worden.

Mijn recensie heb ik op de site gezet, hij komt binnenkort.

Maar je kan alvast een kijkje nemen op mijn blog.

https://charlottesboeken.blogspot.nl/

Daar staat hij ook en echt wel leuk, de 500e blogpost…..

Heel veel succes.

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.