Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 104: Groen licht Vragen aan Corine Hartman

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1408
    #19110 |

Heb je een vraag voor  Corine Hartman  naar aanleiding van  Groen licht

Stel hem hier, Corine Hartman gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 252

Hallo Corine,

Dit is mijn eerste kennismaking met één van jouw boeken en ik moet zeggen dat het mij meteen meesleept en dat ik het moeilijk kan neer leggen. Daarom een vraag, heb je het niet moeilijk om na een boek je terug in te leven in een nieuw verhaal? Hoe doe je dit? Moet je eerst wat afkicken van het vorige verhaal?
    Ik wil ook graag de boeken lezen waar ik het verhaal van Susan kan volgen maar ik weet niet goed welk boek ik eerst moet lezen
    Groetjes Ingrid

CorineHartman
    Bijdrager
    Post count: 5

Hallo Corine,

Dit is mijn eerste kennismaking met één van jouw boeken en ik moet zeggen dat het mij meteen meesleept en dat ik het moeilijk kan neer leggen. Daarom een vraag, heb je het niet moeilijk om na een boek je terug in te leven in een nieuw verhaal? Hoe doe je dit? Moet je eerst wat afkicken van het vorige verhaal?
    Ik wil ook graag de boeken lezen waar ik het verhaal van Susan kan volgen maar ik weet niet goed welk boek ik eerst moet lezen
    Groetjes Ingrid

Ha Ingrid,
    Dat afkicken probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen door me in een nieuw verhaal te storten. Dat kost in het begin altijd moeite maar ik weet onderhand wel dat het goed komt, en eenmaal begonnen, slepen nieuwe personages me wel weer mee.
    Suzans verleden is verwerkt in mijn allereerste boeken, de trilogie rondom inspecteur Nelleke de Winter, met 1) Schone kunsten, 2) Tweede adem en 3) Open einde.

Hartelijke groet, Corine

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 252

Dank je wel, Het boek heeft me in elk geval ook meegesleept en ik ga nu met schone kunsten verder

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 103

Zowel de sterfscènes als de beschrijving van het politiewerk (de routine zonder directe resultaten, omgang tussen collega’s) komt erg realistisch over. Is dat fantasie, research of persoonlijke ervaring?

CorineHartman
    Bijdrager
    Post count: 5

Zowel de sterfscènes als de beschrijving van het politiewerk (de routine zonder directe resultaten, omgang tussen collega’s) komt erg realistisch over. Is dat fantasie, research of persoonlijke ervaring?

Dag Tommy, goede vraag…
    Wat in feite voor al mijn verhalen geldt… ze zijn een combinatie van die factoren: fantasie, research en persoonlijke ervaring.
    Mooi dat het realistisch (lees ik als ‘geloofwaardig’) overkomt. Dan ben ik in mijn opzet geslaagd.

maria
    Bijdrager
    Post count: 291

Wat is de reden van de gruwelijke wijze van vermoorden, en elk anders maar wel door een stof die je lam legt. In het begin van het boek geeft de dader aan dat het niet anders kan. Hoezo?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.