Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#1 Leesclub 16: Dancer Vragen aan Christine Bols

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #3971 |

Heb je een vraag voor Christine Bols naar aanleiding van Dancer?

Stel hem hier, Christine gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 145

Hoi Christine, dan maar maar meteen een vraag over de cover: Waarom dit plaatje in relatie tot Amerika en een badplaats?

ChristineB
    Bijdrager
    Post count: 66

Hoi Christine, dan maar maar meteen een vraag over de cover: Waarom dit plaatje in relatie tot Amerika en een badplaats?

Hallo! De cover staat niet echt in relatie tot Amerika of een badplaats maar eerder tot de inhoud van het verhaal. Het zou zich eigenlijk overal kunnen afspelen. Ik ben benieuwd hoe je over de cover denkt als je het boek gelezen hebt 🙂

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 145

Hallo! De cover staat niet echt in relatie tot Amerika of een badplaats maar eerder tot de inhoud van het verhaal. Het zou zich eigenlijk overal kunnen afspelen. Ik ben benieuwd hoe je over de cover denkt als je het boek gelezen hebt

Ben begonnen dus ik ga het meemaken 🙂

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 177

Hoi hoi Christine,
    Jaaa ik vind het een prachtige cover, en voor ik het ging
    lezen dacht ik wel waarom de man en het kind afgebeeld waren.
    Had het dus toch goed begrepen. Alleen vind ik de omgeving
    niet Amerikaans. Waar ik opgegroeid ben hier in Brabant,
    zou hij óók gemaakt kunnen zijn. Heb nog geen andere boeken van je gelezen,
    daarom nu mijn vraag, waarom heb je voor Amerika gekozen??
    Vind het verder een geweldig boek, goed opgebouwd en uitgewerkt,
    maar helaas….een minpunt: kom anders nergens aan toe en kost mijn
    nachtrust. Haha.
    Groetjes Ineke

ChristineB
    Bijdrager

Dag Ineke.
    Heel blij dat je de cover mooi vindt. Het is vaak zo dat een cover niet de omgeving afbeeldt maar eerder de inhoud en dat is met Dancer ook zo.
    En waarom Amerika? Goede vraag. Ik denk dat het komt omdat ik vroeger vooral Amerikaanse thrillerauteurs las. Toen ik mijn debuut schreef, heb ik daar zelfs niet bij stilgestaan en automatisch voor de VS als locatie gekozen.
    Mijn volgende speelt zich wel in Vlaanderen af 🙂
    En nachtrust moet je hebben hoor …

roboos
    Bijdrager
    Post count: 79

Dag Christine,

Inderdaad heel opvallend om je boeken in Californië af te laten spelen. Meestal zie je dat Vlaamse (en ook Nederlandse) auteurs ervoor kiezen om iets in een hun bekende omgeving neer te zetten. Ik zag dat je in je dankwoord de politie van Santa Cruz bedankte. Ben je daar zelf langs geweest of ging medewerking via de email?

groet,
    Robert

ChristineB
    Bijdrager

Dag Robert. Ik had wel zelf willen langsgaan bij de politie van Santa Cruz, maar dat zat er spijtig genoeg niet in. Ze hebben me geholpen via mail. Ik had een aantal vragen gesteld die enkel zij konden beantwoorden. Aanvankelijk leken ze niet erg geneigd een buitenlandse thrillerschrijfster die een seriemoordenaar in hun stad laat rondlopen te helpen, maar ze hebben toch uitgebreid en snel geantwoord.
    Groetjes.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 213

Hallo Christina
    Leuk dat je ook mee doet en onze vragen beantwoord.
    De vraag die ik je wil stellen is: heb je gekozen voor Amerika omdat daar de doodstraf nog uitgevoerd word en dit een onderdeel van het verhaal is?
    Deze vraag wilde ik je al stellen voordat ik de andere vragen en antwoorden gelezen had.

ChristineB
    Bijdrager

Hallo Maryam
    De setting Californië is enkel voor dit boek. De vorige spelen zich af in de staat Oregon. Voor de proloog (de executie) had ik inderdaad een staat nodig waar de doodstraf door middel van injectie nog van toepassing is, want dat is niet overal zo. In sommige staten is er nog wel de doodstraf maar dan op de elektrische stoel. Daarom heb ik gekozen voor Texas. Maar dat is maar een klein onderdeeltje van het verhaal natuurlijk.
    Het was in elk geval prettig om al die research te doen. Zo leer je nog wat 🙂

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

Een vraag die ik me altijd afvraag bij het lezen van misdaad thrillers. Ik lees er nogal een flink aantal en zeker bij diegene waarin moord en gruwel daden tot de inhoud behoren vraag ik me dus dikwijls af, Hoe vind de auteur nou eigenlijk inspiratie voor het verhaal?

Haal je dat uit bijvoorbeeld nieuwsfeiten van bijvoorbeeld seriemoordenaars uit het verleden? Of komt een idee zomaar bij je op en werk je dat uit?

Zeker bij gruwelijke details denk ik soms, dit behoort nou niet echt tot de dagelijkse werkelijkheid dus hoe kom je daar op?

ps. Inmiddels heb ik het boek uit en ik heb enorm genoten van het goede verhaal en de spanning, ik kon het simpel niet wegleggen en had het dan ook zo uit! Dank u wel daarvoor!

ChristineB
    Bijdrager

Een vraag die ik me altijd afvraag bij het lezen van misdaad thrillers. Ik lees er nogal een flink aantal en zeker bij diegene waarin moord en gruwel daden tot de inhoud behoren vraag ik me dus dikwijls af, Hoe vind de auteur nou eigenlijk inspiratie voor het verhaal?

Haal je dat uit bijvoorbeeld nieuwsfeiten van bijvoorbeeld seriemoordenaars uit het verleden? Of komt een idee zomaar bij je op en werk je dat uit?

Zeker bij gruwelijke details denk ik soms, dit behoort nou niet echt tot de dagelijkse werkelijkheid dus hoe kom je daar op?

ps. Inmiddels heb ik het boek uit en ik heb enorm genoten van het goede verhaal en de spanning, ik kon het simpel niet wegleggen en had het dan ook zo uit! Dank u wel daarvoor!

Dank je voor de lovende woorden. Dat doet echt deugd.
    En geloof het of niet, maar als auteur heb ik best wel heel veel moeite om een verhaal te bedenken. Meestal komt het na maanden en maanden broeden op een idee. Als ik de grote lijnen klaar heb, begin ik met schrijven en werk ik het verder uit. Ideeën komen terwijl ik schrijf. Vaak zijn ze bruikbaar maar ook vaak niet. En die gruwelijke details … tja, inderdaad is dat niet het dagelijkse leven maar ik probeer me in het hoofd van een psychopaat te nestelen en me af te vragen wat hij zou doen.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Heb je ‘rituelen’ tijdens het schrijven?
    En een praktische, waarom is er geen e-book van ‘Vrouwen van Corvallis’?

ChristineB
    Bijdrager

Heb je ‘rituelen’ tijdens het schrijven?
    En een praktische, waarom is er geen e-book van ‘Vrouwen van Corvallis’?

Echte rituelen heb ik niet om te schrijven. Sloten koffie, een zacht achtergrondmuziekje en ik kan beginnen. Ik stel voor mezelf geen deadline. Ik schrijf als ik inspiratie heb. Sommige dagen is die nihil en andere schrijf ik alsof er geen volgende dag meer is.
    ‘Vrouwen van Corvallis’ is er wel geweest als e-book maar bij Amazon.nl. De uitgever (toen nog Kramat) heeft het er inmiddels om een of andere duistere reden weer afgehaald. Die is dus spijtig genoeg alleen als paperback te verkrijgen.

ChristineB
    Bijdrager

Ik zie in de topics ‘Beoordeling’ en ‘Na het lezen’ prachtige commentaren voorbijkomen. Hopelijk vinden de overige lezers Dancer ook goed. Ik lees ook dat sommigen mijn vorige boeken ook wel willen. Daarom dit korte berichtje. Mijn debuut ‘Vrouwen van Corvallis’ is vermoedelijk uitverkocht. Misschien hebben enkele internetwinkels het nog wel in stock, maar daar ben ik niet zeker van.
    Voel jullie zeker niet verplicht en het is ook niet mijn bedoeling om reclame te maken, maar voor diegenen die mijn vorige boeken in paperback willen kopen, heb ik wel een heel mooi aanbod. Ik kan jullie het pakket van de 3 vorige boeken (Vrouwen van Corvallis, Waverly en Greenfields) bezorgen aan 30 euro per pakket, inclusief verzending via Kiala/HDL. Interesse? Laat het hier maar weten, of je mag me ook een mailtje sturen op christine.bols@telenet.be
    En vooral … voel jullie niet verplicht hè.
    Groetjes. Christine

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.